Tyttöjen vaatetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pk:n täti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pk:n täti"

Vieras
Koska tytöt jättää sukkahousut pois käytöstä? Miten paljon pitää olla lämmintä ennen kuin tyttölapsesi voi olla ulkona pelkillä ulkohousuilla? Tuli tänään pk:ssa sanomista kun yhdellä lapsella ei ollut enää sukkahousuja jalassa ja ilma oli äidin mielestä liian kolea. Lapset kuitenkin liikkuu ulkona ihan eri tavalla kuin aikuiset ja pk:n piha on aika suojaisa.

No meillä Oulussa ainakin tänään oli sen verran kova tuuli ja vain noin +12 eikä aurinko kunnolla paistanut ja tytöillä oli sukkahousut, samoin pojilla kalsarit päälyhousujen alla. En missään nimessä antaisi olla ilman sukkahousuja, itselläkin oli kylmä pelkissä collegehousuissa vaikka pelailin ja juoksinkin välissä lasten kanssa.

Välihousut jätetään pois sitten kun on selkeästi lämmintä tai kun lapsi itse sanoo että on kuuma.

Eipä oo sukkahousuja ollut tytöllä ulkohousujen alla enää muutamaan viikkoon. Kieroon katsoisin, jos vielä laittaisivat.

Pirkanmaalla asustellaan. Tänään n.13 astetta ja päiväkodin piha suojaisa.

No ei meillä kyllä ollut mitään sukkahousuja farkujen alla tänään, vaikka Oulussa mekin asumme. Hyvin tarkenimme, sekä lapsi että minä. Eli riippuu ihan lapsesta kuka tarkenee milloinkin ilman ja tietty siitä mitä siellä ulkona tekee. Pyöräillessä ainakaan ei sukkahousuja tarvitse, eikä kyllä päiväkodin pihassa juostessakaan.

[QUOTE="vieras";26374953]No ei meillä kyllä ollut mitään sukkahousuja farkujen alla tänään, vaikka Oulussa mekin asumme. Hyvin tarkenimme, sekä lapsi että minä. Eli riippuu ihan lapsesta kuka tarkenee milloinkin ilman ja tietty siitä mitä siellä ulkona tekee. Pyöräillessä ainakaan ei sukkahousuja tarvitse, eikä kyllä päiväkodin pihassa juostessakaan.[/QUOTE]

Riippuu lapsesta tuokin... meidän 5v. ja 8v. rallasivat pyörillä hirmuista kyytiä pitkin raittia. Posket punoitti ja hiki oli päässä mutta kyllä molemmat sanoi nyt sisälle tullessa että palelee ja olivat vailla saunan lämmitystä. Ja kyllä mun mielestä nyt illalla oli kylmä tuuli ulkona Oulussa. Itselleni sain jonkun niska-hartiajumipistoksen kun tuuli puhalsi liian avonaisen hupparin niskasta sisälle.

Yhteistyössä