Tyttöjen ja poikien värit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja värit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

värit

Vieras
Moni sanoo, ettei ole olemassa värejä, jotka on vain tytöille tai pojille. Sitten taas toiset on sitä mieltä, että eivät pue tytölleen mitään sinistä tai pojalleen mitään punaista. Entä sitten sellaiset värit kuin ruskea, vihreä, keltainen, lila tai oranssi? Kumman sukupuolen värejä ne mielestäsi on? Tarkoitan siis vaatteita ja sellaisia, joissa ei väristä riippumatta ole pääkallon tai kukkasen kuvia, vaan ovat ns neutraaleja vaatteita. Jokaisella on tästä asiasta varmasti oma mielipiteensä. Mikä on sinun kantasi asiaan? Puetko tytölle oranssia tai ruskeaa tai pojalle lilaa?

no ruskee,vihree,tumma lila on poiken värei ja tytöille sit keltai,oranssi ja vaalee lila.
noin mä mieltäisin. joskaan en ite rajoita valintoja noin ahtaasti. enempi esim vaatteen rimpsut sun muut merkkaa.

Tää on vähän asian vierestä, mutta mun 13 vuotias serkkutyttö sanoi odottavansa kovasti koulun alkua, että saisi rättikässyssä tehdä meidän joulukuiselle tulokkaalle fleece-puseron.

Totesi sitten, että tekee sellaisen värisen että sopii varmasti kummalle tahansa.
Oli hetken hiljaa ja jatkoi... vaikka sinisen, punaisen tai pinkin. :D Niin ne näkemykset vaihtelee.

Meil on tytöllä käytössä kaikki väristä, vaalean sinisestä vaalean punaiseen.. oransista ruskeaan! No pelkästään mustaa ei taida löytyä mitään. Oon muutenki ostanu aika neutraaleja vaatteita, toki jotain tyttömäisiä ja hempeitä, sekä hameita/mekkoja!

Selkeitä sukupuoliero värejä mun mielestä on ainoastaan:
vaaleanpunainen ja lila.. Ehkä usein persikkakin; ne ovat tyttöjen värejä.
Muuten ei värillä väliä... Mutta vaatteen malli ja kuva saattaa ratkaista.

Meiän mimmillä on ja oli vauvanakin suurin osa neutraaleja värejä. Ruskeaa, oranssia, sinistä, vihreää, turkoosia, punasta...

Yleisesti ottaen tyttöä on kuitenkin helpompi vaatettaa, kaikkea voi laittaa päälle. Meidän autohullu tyttölapsi omistaa myös autokuvioisia vaatteita. Toisaalta pojalle en jotenkaan osais kukkapaitoja käydä pukemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiän mimmillä on ja oli vauvanakin suurin osa neutraaleja värejä. Ruskeaa, oranssia, sinistä, vihreää, turkoosia, punasta...

Yleisesti ottaen tyttöä on kuitenkin helpompi vaatettaa, kaikkea voi laittaa päälle. Meidän autohullu tyttölapsi omistaa myös autokuvioisia vaatteita. Toisaalta pojalle en jotenkaan osais kukkapaitoja käydä pukemaan...

meilkin tytöllä on "pikkuvalmet" t-paita :D
Mul kyllä jo sanottiin et elkää tehkä tytöstä poikaa, mut minkäs teet kun maalla autoja/raktoreita/koneita pyörää ja tyttö on niistä kiinnostunut.. ja leikkii se nukeillakin!

Meillä kun on kirpparilta ostettu paljon vaatteita, osa säkeittäin, niin niissä on aina kaikkia värejä. Sitten keskimmäinen joka on poika, on ihastunut pinkkiin ja kukkiin. Ja hän pitää myös niitä. Nuorin joka on tyttö, haluaa mekkoja, mutta yhtä isossa arvossa on traktori paidat! Ja vanhin (poika) suosii aina oranssia ja punaista.
Persikka,pinkki ja vaalea lila on sellaiset joita en itse pukisi pojalle. Kaikki muut värit mun mielestä molemmille käypäsiä, riippuen aina asukokonaisuudesta.

Itse en pukisi poikaa ihan vaaleanpunaiseen, mutta vaaleanpunainen t-paita voisi olla ihan ok, jos siinä ei ole hörhelöitä yms. tyttökuvioita. Ja kokomustaan en pukisi lasta ollenkaan.

Mutta noin ap mainistemat värit: ruskea, oranssi, lila, keltainen ja vihreä sopivat kummallekin ja oranssi on meidän poikien suosikkiväri.

No ihan pinkkiin en poikaa pukis (en kyllä olis pukenu tyttöäkään, en tykkää vaal.punaisesta/pinkistä :) ) enkä tyttöä välttämättä täysin sinisiin, mutta muuten kyllä voisin käyttää ja tulee käytettyäkin pojalla punaisia vaatteita. Oranssit ym. luettelemasi värit on miun mielestä aikas sukupuolettomia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No pidän tyttöjen ja poikien väreistä puhujia joko lapsina tai vähän tyhminä.

Itse en pukisi pinkkiä tai vaaleanpunaista pojalle, en myöskään lilaa. Tytölle en pukisi pelkkää mustaa tai tummansinistä, ellei niissä olisi jotain tyttömäisiä juttuja muuten. Vihreää ja oranssia voisin pukea molemmille, samoin ruskeaa, vaikka joidenkin mielestä ne on nimenomaan poikien värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No pidän tyttöjen ja poikien väreistä puhujia joko lapsina tai vähän tyhminä.

Itse en pukisi pinkkiä tai vaaleanpunaista pojalle, en myöskään lilaa. Tytölle en pukisi pelkkää mustaa tai tummansinistä, ellei niissä olisi jotain tyttömäisiä juttuja muuten. Vihreää ja oranssia voisin pukea molemmille, samoin ruskeaa, vaikka joidenkin mielestä ne on nimenomaan poikien värejä.

Minä voisin kyllä pukea ihan mitä värejä vaan tuolle pojalle. Oon itseasiassa etsinyt pojalle vaaleanpunaista paitaa, missä ei olis mitään tyttömäisiä röyhelöitä ym. mutta en ole löytänyt. Enemmän tosiaan merkkaa kaikki röyhelöt ja prinsessan kuvat sun muut, mitä en pojalle tykkää ostaa.

Pojalle en laittais vaaleanpunasta/pinkkiä/vaaleanlilaa ellei vaate muuten olisi selkeästi pojan näköinen. Muut värit käy molemmille. Ruskeaa olen paljon pitänyt sekä tytöllä että pojalla.

Mulla on 3vee poika. Hän tykkää (eli valitsee itse kaapista) mielellään keltaisia, oransseja ja vihreitä vaatteita. Sieltä löytyy myös punaista, vaaleanpunaista (esim t-paita, juhlapaitapuserot), ruskeata, turkoosia ja valkoista. Inhoan pojalla mustaa, harmaata ja tummansinistä. Sinistä löytyy siis lähinnä vaaleansinisenä ja turkoosina hieman.

Mutta nyt kun mietin niin lilaa ei löydy, ainakaan heleän vaalean lilaa. Yksi tumman murrettu violetti huppari löytyy. Ihan poikien mallistoakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Oon itseasiassa etsinyt pojalle vaaleanpunaista paitaa, missä ei olis mitään tyttömäisiä röyhelöitä ym. mutta en ole löytänyt.

Esim Kinderitin juhlapaidoissa oli vaaleanpunainen: http://www.juuliajajoonatan.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/07012009-121538/Products/2035/SubProducts/2035-0007

Muuten olen löytänyt t-paitoja Lindexiltä, henkkamaukalta ja Mayoralita. Oikein miehisiä. Mutta kesän kuosit ovat jo mennyttä.http://www.mayoral.com/webmayoral/default.html#

Mä en periaatteessa välitä minkä väristä lapsilla noin niin kuin yleisesti on päällä, on sitten poika tai tyttö. Mutta omat tytön ja pojan puen jotenkin tosi tarkkaan just niihin "kummankin omiin väreihin". Siis niihin, mitkä olen mieltänyt itse kuuluvan pojalleni tai tytölleni ja sitten sitä väriä ei toisen vaatteista löydy. Ja kyllä poika on yleensä aika poikavoittoisiin väreihin puettu samoin kuin tyttö pinkkiin ja liilaan, mutta suosin puhtaita, kirkkaita ja raikkaita värejä. Ruskeaa meillä ei käytetä ollenkaan, keltaista tai oranssiakaan ei juurikaan, mutta esim ihan mustiakin vaatteita löytyy -molemmilta.

Kaupoissa poikien värit pääosin mustaa, sinistä, vihreetä, machoa khakia, armykuosia. Näihin piristystä tuovat oranssi, punainen, valkoinen, turkoosi jne. Ainakin meillä. Itse tykkään pukea poikaa myös ns. siististi eli kouluun puvunpaita+ neule/neuleliivi. Poikamaisen paidan alle oranssi, punainen, lila, keltainen tms. t-paita. Rockia asusteilla.

Tyttö on meillä niin pinkki-iässä, että ihan itkettää. Ja little pet shop haaleita värejä...ja kuvia, timantteja, hörhelöitä ja pörhelöitä. Mutta sekaan äiti ujuttaa mustaa, sinistä, khakia...jne. Ja asusteita. Yllätys oli, kun halusi kerran turkoosia pinkin tilalle ja sopi mainiosti tytön vaaleisiin väreihin ja päivettyneeseen ihonväriin...vau..ehkä siitä kasvaakin väritaituri.

Yhteistyössä