Tyttöjen ja poikien vaatteet????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

R R

Uusi jäsen
16.04.2008
12
0
1
Hei!

Olen tekemässä tutkimustyötä lasten pukeutumisen sukupuolittuneisuudesta. Tutkimus on osa naistutkimuksen opintojani Turun yliopistossa. Kaipaan apuanne!

Kertokaa siis mielipiteenne:

-mitkä ominaisuudet tekevät vaatteesta tyttömäisen/poikamaisen?
-hankitko lapsellesi useimmiten sukupuolta korostavia -esim. tytöille pinkkiä, pojille sinistä- vai sukupuolineutraaleja vaatteita? Miksi?
-onko mielestäsi tärkeää että lapsen sukupuoli käy ilmi hänen vaatetuksestaan?
-kuinka paljon kauppojen valikoima määrittää sitä, millaisia vaatteita lapsellesi ostat?

Kaikista vastauksista on apua! Vastata voi yhteen tai useampaan kysymykseen tai muuten vain kertoa mitä aiheesta tulee mieleen.

Mun mielestä on ainakin hyvä että pojat puetaan pojiksi ja tytöt työiksi,mulla poika ja puen varsin poikaimisesti korostaen ja silti kun tänää jonotimme tervyskeskuksessa joku mummo kysyi kumpi on?! :p 2,,6vuotiaasta pojasta,luulisin että hänen aikanaan ei ole niinkään "eritelty" vaikka ei se mun mielestä nykypäivänä erittelyä ole,jos seuraavasta tulisi tyttö olisi vain ihanaa päästä pukemaan hepenihin ja röyhelöyhin :D :wave: Noista kaupoista saatan kyllä kierrellä paljonkin jos ei löydy sopivaa niin ainakin itse saatan monta kertaa kiertää,joskus taas vain löytyy heti sopiva.

Hei,
kysely on nyt päättynyt. Ilmoittelen tutkimuksen mahdollisesta julkaisusta keskustelupalstalla.
Kiitos vielä kerran kaikille vastauksista ja mukavaa alkavaa kesää!

Terveisin,
Rosa Rantanen

Yhteistyössä