Tyttöjen ja poikien värit..??

  • Viestiketjun aloittaja sutu
  • Ensimmäinen viesti
sutu
Mä en ole koskaan ennen lasta pitänyt esim. lilaa tai viininpunaista väriä leimallisesti "tyttöväreinä", nyt kuitenkin jo varmaan viidennen kerran kuulin eilen, ko.värisiä vaatteita ostaessani et"sulla on sit pieni tyttö..?" (myyjä kysyi) Ostin Lindexiltä ruskean t-paidan, jossa edessä 2 pinkkiä norsua, toisen paidan, jossa tummansinisellä pohjalla vihreitä lintuja ja kauluksessa+hihansuissa sellasta tummaa marjapuuron punaista ja yhdessä paidassa vihreellä pohjalla valkeita oravia ja kaulus lila. Okei, ne oli sieltä "tytöt 86 cm->" osastolta, mut mun mielestä sopii yhtä nätisti pienelle pojalle.
Aiemmin tuttu äiti kutsui lilaa väriä "hintahtavaksi", mun pojalla (2v) oli sellanen lila t-paita, jossa violetteja norsuja...
Mua ei yhtään ahdista, jos pojan paidassa on vähän lilaa tai pinkkiä (ei tosimies pinkkiä pelkää) mutta tosi monelle tuntuu olevan kauheen tärkee erotella tyttöjen ja poikien värit. Kui??
 
kyl määki käytän pojallani joskus liilaa vaatteessa, miks en? sit lisäks "tyttöjen väreistä" käytän punaista ja oranssia tosi usein, ne sopii just hyvin esim. ruskean kanssa. Vaaleanpunaista meillä ei kyllä taida vaatteista löytyä. Ja poika siis 1,5v. Mun mielestä on pääasia, että käyttää värejä, on nimittäin ahdistavan näköistä jos vauvat /lapset puetaan mustiin :(
 
No siis... mulla ei vielä ole lapsia, esikoinen vasta haaveissa mutta..
" tummansinisellä pohjalla vihreitä lintuja ja kauluksessa+hihansuissa sellasta tummaa marjapuuron punaista ja yhdessä paidassa vihreellä pohjalla valkeita oravia ja kaulus lila."
ei kuulosta mun mielestä yhtään oudolta pojan päällä..
kyllä minä tulen toki katsomaan mitä lapsen päälle laitan,
ei pojalle pinkkejä housuja missä hileitä tai tytölle jotakin tosi poikamaista mut..
värit kuiteki on vaan värejä :headwall:
joillekin kai tärkeämpää erotella nuo sukupuoliroolit tarkemmin.
 
eukko
Jotkut on melkoisen rajoittuneita...

Meillä on pojalla käytössä kyllä kaikkia värejä! Ja lähes kaikki pojan vaatteet kierrätetään tytölle, jos seuraava vauva on tyttö. Nykyisin löytyy aika hyvin unisex-kamaa...
 
nalle puh
Itse odotan esikoistani ja en tiedä vielä kumpi on tulossa tyttö vai poika ja olen koittanut etsiä vaatteita jotka sopisi molemmille. Huomaa kyllä että ihanimmat vaatteet on juuri vaalean punaisia tai -sinisiä. Itse en niin välittäisi niistä väreistä, mutta tuntuu, että muut ihmettelisivät jos ostaisin jotain "epäsopivaa" jos sattuu poika tulemaan...Olen löytänyt nalle puh aiheisia vaatteita kuten ihanan fleece haalarin, mutta en kehdannut ostaa, kun se oli semmonen lilan värinen :( Tuntuu, että löydänkin enemmän tytöille sopivia vaatteita kuin, että kävisi molemmille.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei väreillä ole sukupuolta. :D

Vaaleanpunainen on ollut poikien väri, sillä punainen oli sotilaiden väri. sitä kun "laimennettiin" saatiin lapselle sopivampi. Vaaleansininen oli tyttöjen väri joskus ammoin, naisten vaatteet olivat lähinnä tummansinisiä ja samalla tavalla niitä "laimennettiin" lapsille.

Ihan älytöntä kuvitella, että olisi tyttöjen tai poikien värejä.
 
Mulla on kammo violettiin, joten en pistä sen värisiä pojallekaan. Punasta, oranssia, keltasta, vihreetä yms löytyy kyllä. Sopii pojalle hyvin, joten ihan hyvillä mielin ostan tyttöjen puolelta vaatetta. Ei ne mitään neitivaatteita kuitenkaan o, vaan ihan tavallisia... Värikkäämpiä vaan ku poikien osastolla. Jonkun verran pidetään myös sinistä, harmaata ja mustaakin. Jos joskus saadaan tyttö, niin hänelle tulee käyttöön samat värit eikä autokuvio häiritse yhtään. :)
 
Meidän tyttö vauvalla on muutama vaalenapunainen body ja nekin lahjaksi saatuja.Eniten on vihreää ja ruskeaa.Löytyy myös bodyja joissa on auton,traktorin tai lentokoneen kuvia.En miellä niitä poikien vaatteiksi.
Usein menen suoraan poikien puolelle,koska tyttöjen puolella liikaa vaaleanpunaista ja tylsiä värejä...
 
sutu
Tulipa vielä mieleen, et kaverin tytöllä oli ruskeeta vaatetta päällä ja vieras mummo oli kommentoinut, et "taisit toivoa tosi kovasti poikaa, kun on tollaset vaatteet" Juuh...
 
mnjoo-o.poitsulla oli,oiskohan ollu 1-2v (?) sellanen vaaleensininen jokasään takki,jossa oli vaaleen keltanen kaulus ja vaaleenpunaslla ohkasesti hihansuissa resoria.yks kaveri sitten viksuna kysymään,kuinka kehtaan käyttää pojalla sellasta :headwall:
no,tietääpähän mistä johtuu,jos tuosta sitten ransu kasvaa :xmas:
 
Meidän pojat käyttävät oikeastaan kaikkia muita värejä, mutta ei pelkkää vaaleanpunaista (siis esim. yksivärinen vaaleanpunainen paita) . Pipsa Possu-paita löytyy ja siinä paljon vaaleanpunaista (ja kuten kunnon fanilla pitää ollakin, myös Pipsa Possun kumisaappaat :D ) .
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sutu:
Okei, ne oli sieltä "tytöt 86 cm->" osastolta, mut mun mielestä sopii yhtä nätisti pienelle pojalle.
Väreillä ei niinkään ole väliä,mut osastolla on,eli tytöille ja pojille omilta osastoilta,oli väri mitä tahansa :)
 

Yhteistyössä