sutu
Mä en ole koskaan ennen lasta pitänyt esim. lilaa tai viininpunaista väriä leimallisesti "tyttöväreinä", nyt kuitenkin jo varmaan viidennen kerran kuulin eilen, ko.värisiä vaatteita ostaessani et"sulla on sit pieni tyttö..?" (myyjä kysyi) Ostin Lindexiltä ruskean t-paidan, jossa edessä 2 pinkkiä norsua, toisen paidan, jossa tummansinisellä pohjalla vihreitä lintuja ja kauluksessa+hihansuissa sellasta tummaa marjapuuron punaista ja yhdessä paidassa vihreellä pohjalla valkeita oravia ja kaulus lila. Okei, ne oli sieltä "tytöt 86 cm->" osastolta, mut mun mielestä sopii yhtä nätisti pienelle pojalle.
Aiemmin tuttu äiti kutsui lilaa väriä "hintahtavaksi", mun pojalla (2v) oli sellanen lila t-paita, jossa violetteja norsuja...
Mua ei yhtään ahdista, jos pojan paidassa on vähän lilaa tai pinkkiä (ei tosimies pinkkiä pelkää) mutta tosi monelle tuntuu olevan kauheen tärkee erotella tyttöjen ja poikien värit. Kui??
Aiemmin tuttu äiti kutsui lilaa väriä "hintahtavaksi", mun pojalla (2v) oli sellanen lila t-paita, jossa violetteja norsuja...
Mua ei yhtään ahdista, jos pojan paidassa on vähän lilaa tai pinkkiä (ei tosimies pinkkiä pelkää) mutta tosi monelle tuntuu olevan kauheen tärkee erotella tyttöjen ja poikien värit. Kui??