Tyttöä purtu käteen päiväkodissa :(

Miten suhtaudutte asiaan?

Eilen miehen hakiessa asiasta unohdettiin mainita ja illalla kylvyssä huomasin jäljen tytön käsiverressa. Aamulla mies kysyin ja siellä pahoiteltiin että oli unohtunut kertoa ja että yksi poika oli purrut. lapsemme ei ollut tehnyt mitään vaan toinen tullut ja purrut.

Itsellä paha mieli, mutta olen menossa hakemaan lapsi päiväkodissa, sattuuko tälläistä usienkin, kun niin hoitajat olivat sanoneet? pitäisikö asia kuitenkin vielä käsitellä päiväkoidssa? lapset noin 2v.
 
TuhmaHauva harmaana
Meidän poika oli purrut toista poikaa päiväkodissa ja kyllä meille hoitajat siitä sanoi ja me tietenkin haluttiin tietää että miksi ja milloin näin oli tapahtunut. Pyydettiin lähettämään pahoittelut pojat vanhemmille ja keskusteltiin heidän kanssa (eivät ollu moksiskaan tosin). HOitajat varmistivat että saako he oikeasti sanoa meidän pojan purreen? johon minä että tietty!! Siis mietin että onkohna siinä joku yksityisyyden suoja tms... ,utta itse haluaisin myös tietää kaiken mitä päivän aikana tapahtuu joten en halua salailla meidänkään lapisen tekemisiä.
Eli meillä asia oli käsitelty hyvin. Olisiko teillä purijan vanhemmat olleet haluttomia tähän?
 
hmm
Itse tiedän, että tuon ikäiset satuttavat toisiaan "tahattomasti". he eivät oikeasti vielä ymmärrä, että toista sattuu vaan tavallaan vain testailevat. Kun sanat eivät riitä niin teot mukaan... Niin se vain menee. jos toistuu niin sitten ota asiaksi. Joskus lapset jopa raapivat toisiaan ihan vereslihalle eikä aikuinen välttämättä ehdi tekemään siinä mitään.
 
tosta käsittelystä en osaa mitään sanoa.. kaippa ne tarhatädit siellä homman hoitaa:) niin ainakin kuuluis.!
minua puri aina päiväkodissa poika käsiin ja jopa naamaankin.. olipa kerran purrut juuri päivää ennen kuvauksia kekskelle otsaa..! oltiin silti parhaat kaverit :D
 
Huom
Oma lapseni puri aikanaan kaveria parikin kertaa päiväkodissa ja kyllä ne tapaukset puitiin läpi huolella. Molempien osapuolten vanhemmat tiesivät asiasta ja siitä, kuka syyllinen oli ja mistä se johtui. Ei tässä kyllä mitään yksityisyydensuojajuttua ole...
 
anika harmaana
Meidän 1,5 vuotiasta tyttöä oli purrut samanikäinen lapsi kasvoihin. Ei ollut ehtinyt hoitaja väliin, sen verran nopeasti kävi.

En tiedä, kuka lapsista on kyseessä, eikä sillä ole väliäkään. Pääasia, että tiedän, mitä sattui ja että asiaan on puututtu. Ei ole toistunut, joten siinäpä se sitten.

Meidän keskimmäinen puri esikoista tuon ikäisenä ihan jatkuvasti - vaikkei sitä hyväksyttykään. Ei osannut oikein ilmaista suuttumustaan muuten. Jossain vaiheessa esikoinen alkoi purra takaisinkin. Nyt ovat tytöt jo kouluikäisiä, eivätkä pure toisiaan (tai muitakaan ) ;)
 
vieras
Meillä poikaa 5v oli raadeltu eskarissa. Kolme syvää, kissanraapaisulta näyttävää (kohoneet naarmut) kynnejälkeä kädessä.

Pitkään juttelin opettajan kanssa poikaa hakiessa, mutta tästä ei hän "muistanut" mainita, kyllä kaikesta muusta liittyen esim meidän perheasioihin. Poikakin näytti vasta kotona kättään, niin en siitä mitään juttua nostanut.

Päiviä lasken eskarin loppumiseen, että pääsee noista kakaroista poika eroon. Kyseiset villit lapset jäävät kertaamaan eskarin, mistä olen ikikiitollinen.
 

Yhteistyössä