tyttö oppi sitten tarhassa ruokarukouksen

"sipsi"
Ohi tuo lapselta menee. Meilläkin oli pk-aikaan innokas ruokarukoilija, ja vielä alakoulun ekaluokilla. ope oli uskonnollinen, ja en minä asiasta viitsinyt mitään melua nostaa, vaikkei uskonto meillä kotona jokapäiväiseen elämään kuulukaan. Nykyään taitaa olla enemmän ateisti, mutta riparin kävi ja kivaa kuulemma oli.

Ikävä, jos asia sinusta noin pahalta tuntuu, mutta minun mielestäni elämässä sattuu kyllä pahempiakin asioita. Ja varsinkin, jos päikyssä muuten on hyvä, asiallinen ja ystävällinen hoito.
 
miule sanottiin ennen päiväkodin alkua, kun keskusteltiin tästä uskontoasiasta että heillä ei ole ruokarukousta eikä hartauksia.. just.

omasta mielestäni minulla on oikeus olla ärsyyntynyt, en kaipaa kotiini mitään jeesus-juttuja
en pidä jumalan tuputtamisesta, enkä ruokarukoilu- perinteestä. piste.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
kahvikirahvi
Mitä liikkuu uskontovastaisen ateistin päässä joka antaa tarhalle luvan ottaa lasta mukaan kirkkoon ja uskonnollisiin hetkiin? Jos et halua lapsesi tutustuvan uskontoon, älä anna lupaa uskonnolliselle kasvatukselle. Kenenköhän luvalla se tarhan henkilökunta "aivopesee" tyttöäsi siellä tarhassa?

Enkä kyllä ymmärrä mitä haittaa lapselle on siitä ruokarukouksesta. Mun mielestä on hyvä että lapsi opetetaan kiittämään ruuasta ja olemaan kiitollinen että edes saa sitä ruokaa. Ja mulle on henkilökohtaisesti ihan sama kiitetäänkö siitä ruuasta jeesusta vai tarhan keittiössä ahertavaa Riitta-muoria, vaikka en itse kuulu kirkkoon tai ole uskossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jill_88
"Hmmm"
No, voin kertoa että kenestäkään ei voi tehdä uskovaista vaikka opetettaisiin lapsena mitä rukouksia.
Minäkin jouduin koulussa uskontotunneille, ei silloin ollut mitään ET-opetusta ja silloin oli vielä ruokarukouksetkin mitkä oli pakko rukoilla open kanssa.
Mummokin oli vielä uskovainen, joka opetti mulle lisää rukouksia, iltarukouksen ja kaikenmoisia virsiä :D
Eikä musta silti tullut uskista vaan ihan ateisti.
Kun olin 15v, en halunnut mennä edes riparille enkä mennyt.
 
Mitä liikkuu uskontovastaisen ateistin päässä joka antaa tarhalle luvan ottaa lasta mukaan kirkkoon ja uskonnollisiin hetkiin? Jos et halua lapsesi tutustuvan uskontoon, älä anna lupaa uskonnolliselle kasvatukselle. Kenenköhän luvalla se tarhan henkilökunta "aivopesee" tyttöäsi siellä tarhassa?

Enkä kyllä ymmärrä mitä haittaa lapselle on siitä ruokarukouksesta. Mun mielestä on hyvä että lapsi opetetaan kiittämään ruuasta ja olemaan kiitollinen että edes saa sitä ruokaa. Ja mulle on henkilökohtaisesti ihan sama kiitetäänkö siitä ruuasta jeesusta vai tarhan keittiössä ahertavaa Riitta-muoria, vaikka en itse kuulu kirkkoon tai ole uskossa.
minulle sanottiin, ettei siellä ruokarukoilla eikä pidetä hartauksia tms. että ehkä silloin tällöin saatetaan käydä kirkossa ja annoin siihen luvan, ihan vain siksi ettei lapsi tunne olevansa ulkopuolinen
 
Peyote
Itse ajattelen, että ei ole. Jos hoidossakaan ei rukoiltaisiin niin eipä sitä kotonakaan tehtäis. Noin pieni mitä meilläkin poika on apinoi kaiken.
Eli kun minun lapsi menee paikkaan jossa ei uskota Jumalaan, niin se on minusta sitten kanssa aivopesua, jos se sanotaan ääneen? Jos opettaja sanoo ettei usko jumalaan, niin sekin on sitten aivopesua? Mä kun en ole edes allekirjoittanut mitään lappua joka sen sallii.

Se on aika vaikeaa yrittää kasvattaa lasta niin, että lapselta tavallaan salataan jotain asioita.
 
Eli kun minun lapsi menee paikkaan jossa ei uskota Jumalaan, niin se on minusta sitten kanssa aivopesua, jos se sanotaan ääneen? Jos opettaja sanoo ettei usko jumalaan, niin sekin on sitten aivopesua? Mä kun en ole edes allekirjoittanut mitään lappua joka sen sallii.

Se on aika vaikeaa yrittää kasvattaa lasta niin, että lapselta tavallaan salataan jotain asioita.
Meillä ei salata asioita vaan puhutaan asioista asioina PUOLUEETTOMASTI. Meillä ei siis uskota mihinkään Jumalaan, Allahiin tai mihinkään muuhunkaan. Kun taas hoidossa niistä ei puhuta puolueettomasti.
 
Minä ymmärrän sen, jos joku haluaa antaa uskonnon opetusta lapselleen. Mutta miksi sitä ei ymmärretä, että en halua minun lapselleni sitä opetettavan vielä päiväkoti iässä?
Yhtä lailla uskonnollisuus on ymmärrettävää kuin uskonnottomuus. Kyllä meillä kiitetään joka ruoan jälkeen vaikkei rukoillakkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Peyote
[QUOTE="vieras";28858011]Ei tullut mieleen soittaa päiväkotiin? Joku täti saattaa toimia mielivaltaisesti ja pkn johdon selän takana.[/QUOTE]

Eli teillä ei sanota, että oikeasti mitään jumalia ei ole? Koska puolueeton ei voi ottaa kantaa.
 
Peyote
Minä ymmärrän sen, jos joku haluaa antaa uskonnon opetusta lapselleen. Mutta miksi sitä ei ymmärretä, että en halua minun lapselleni sitä opetettavan vielä päiväkoti iässä?
Yhtä lailla uskonnollisuus on ymmärrettävää kuin uskonnottomuus. Kyllä meillä kiitetään joka ruoan jälkeen vaikkei rukoillakkaan.
Kyllähän sitä siellä tarhassa kysytään ja paperikin allekirjotetaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28858011]Ei tullut mieleen soittaa päiväkotiin? Joku täti saattaa toimia mielivaltaisesti ja pkn johdon selän takana.[/QUOTE]

Seuraavaksi kyseinen täti keksii kutsua jonkun lastenkoskijan pitämään rukoushetkiä. Jos et ilmianna hänet nyt syyllistyt avunantoon.
 

Yhteistyössä