Tyttö oli kaverinsa luona saanut roiskeläppäpizzaa!!!! Siis ei heivata!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Angry
  • Ensimmäinen viesti
"jippii"
[QUOTE="jippii";30448657]Mun lapsella kans yks tuollaisen perheen kaveri. Tota se on nykyään!! Ei ihme, ettei kaverit syö meillä mitään ja närppii ruokiaan jos kotona totutetaan pizzoihin ja ties mihin. Mun lapsen kaverin luona syövät aina valmiita einesruoka-annoksia! Jopa itse hakevat ja saa valita minkä ottaa joskus. Toisen luona syötii uunimakkaraa ekana pvänä ja kun yötä oli, niin seuraavana saivat pizzaa. Mä olen myös järkyttynyt. Ymmärrän pointisi vallan hyvin ap.[/QUOTE]

Ja piti vielä lisätä, että mä en ole hysteerinen äiti. Kertaan ei kuole, ja ymmärrän että joskus, ja ehkä tullu yllättäviä menoja tai kiva vähä hemmotella yövierasta. Mutta nää kaks perhettä, ni se on joka kerta! Siinä ei enää jää epäselväks mitä muutoinkin syövät!
 
ghywde
Miksi lapsi syö kaverilla? Eikö hän tiedä että se ei ole sallittua.
Miksi kaverin vanhemmat eivät joko tiedä tai ymmärrä että teidän lapselle ei ole sopivaa tarjota ruokaa?
 
[QUOTE="jippii";30448657]Mun lapsella kans yks tuollaisen perheen kaveri. Tota se on nykyään!! Ei ihme, ettei kaverit syö meillä mitään ja närppii ruokiaan jos kotona totutetaan pizzoihin ja ties mihin. Mun lapsen kaverin luona syövät aina valmiita einesruoka-annoksia! Jopa itse hakevat ja saa valita minkä ottaa joskus. Toisen luona syötii uunimakkaraa ekana pvänä ja kun yötä oli, niin seuraavana saivat pizzaa. Mä olen myös järkyttynyt. Ymmärrän pointisi vallan hyvin ap.[/QUOTE]

Jospa et oo kummonen kokki?
(siis ihan vaan tuli mieleen)

Ei meilläkään syyä eineksiä, mutta silti eska ja kouluruoka aluks tökki, kun eivät olleet
yhtä hyvää kun mamman takemä.=)
 
"sipsi"
Oi nuo tulivat silloin, kun olin esiteini :) Harvoin vanhemmat ostivat, mutta maistuivat sitäkin paremmin meidän sisaruskatraalle sitten.

Toinen lapsuuden herkku oli kauraryynejä ja sokeria syvälle lautaselle, ja liraus kylmää maitoa päälle. Syötiin kylmänä. ihan kohtuuikään olen näillä ajoittaisilla eväillä päässyt, sisarukset samoin.

Talossa talon tavalla, lapsi ei varmasti mennyt pilalle tuosta kuitenkaan.
 
vieruus
Jos pitää koko aja peljätä että mitä lapsi kavereillaan syö niin eihän sitä lasta voi päästää mihinkään. Mitä se nyt hatitaa jos joskus saa jotain epäterveellistä. Meillä kotona kun oli iso perhe ei saatu karkkia lapsena ihan rahallisesta syystä niin kun sain ekat palkat niin rahat meni pelkkiin herkkuihin. Itse ajattelen että kun saa tasapuolisesti kaikkea niin ei myöhemmin tule syötyä mm. makeaa liikaa.
 
"kahden äiti"
[QUOTE="jippii";30448661]Ja piti vielä lisätä, että mä en ole hysteerinen äiti. Kertaan ei kuole, ja ymmärrän että joskus, ja ehkä tullu yllättäviä menoja tai kiva vähä hemmotella yövierasta. Mutta nää kaks perhettä, ni se on joka kerta! Siinä ei enää jää epäselväks mitä muutoinkin syövät![/QUOTE]

Kyllä sinä vain aika hysteerinen olet.
 
"jippii"
Jospa et oo kummonen kokki?
(siis ihan vaan tuli mieleen)

Ei meilläkään syyä eineksiä, mutta silti eska ja kouluruoka aluks tökki, kun eivät olleet
yhtä hyvää kun mamman takemä.=)
Niin, hehheh, eipä tuota tiiä. Ehkä saarioinen tekee parempaa ruokaa ku mä? Muut kaverit syö hyvin( ne joista tiiän että kotona on oikeeta ruokaa) ja mitä meillä aikuisia/ sukulaisia ja muita käy, niin hyvin syövät ja kehuvatkin! Eli vaikea uskoa että kokissa ois vika. Nää samat lapset kuulemma valittaa kouluruokaakin, että empä tiiä.
 
"jippii"
[QUOTE="kahden äiti";30448684]Kyllä sinä vain aika hysteerinen olet.[/QUOTE]

Okei, sinun mielipiteesi. Kerroppa mikä mut tekee hysteeriseks? Mielestäni oisin hysteerinen, jos en päästäis lastani noiden kavereiden luokse, tai jos alkaisin vanhemmilleen motkottaa. Mutta lapseni pääsee kavereille kyllä, ja syövät siellä mitä tarjotaan. Kotona syödään sit terveellisemmin.
 
sdas
[QUOTE="jippii";30448694]Niin, hehheh, eipä tuota tiiä. Ehkä saarioinen tekee parempaa ruokaa ku mä? Muut kaverit syö hyvin( ne joista tiiän että kotona on oikeeta ruokaa) ja mitä meillä aikuisia/ sukulaisia ja muita käy, niin hyvin syövät ja kehuvatkin! Eli vaikea uskoa että kokissa ois vika. Nää samat lapset kuulemma valittaa kouluruokaakin, että empä tiiä.[/QUOTE]

Onko sun mielestä se, että pitää kouluruuasta, osoitus siitä, että kotona tehdään hyvää ja terveellistä ruokaa vai tarkoititko juuri päinvastaista?
 
"jippii"
Onko sun mielestä se, että pitää kouluruuasta, osoitus siitä, että kotona tehdään hyvää ja terveellistä ruokaa vai tarkoititko juuri päinvastaista?
Ei, vaan tarkoitin, että nämä lapset motkottaa myös kouluruoasta, siis oletettavasti niille ei kelpaa mikään ruoka, oli koulun tai vieraan. Ehkä se saarioinen on sit ainoo joka uppoo. Kouluruoasta mulla on paljon kokemusta. Se voi olla hyvää ja terveellistä, tai oikeesti pahaa ja ravintoköyhää lisäainemössöä. Silti kunnioitan ilmaista ruokaa sen verran että kouluruokaa en hauku, ilmastakin! Monessa maassa ku ei ole.
 
"peikko"
Otan osaa, lapsesi on nyt lopullisesti ja peruuttamattomasti pilalla. Kehoitan jättämään hänet pahvilaatikossa vaikka SPR:n portaille yön pimeinä tunteina, ja tekemään uuden tilalle. Toivottavasti seuraavaa lasta eivät epätäydelliset lähimmäiset sitten pilaa. Ehkä voisit kasvattaa hänet vaikka pumpulilla vuoratussa tynnyrissä, niin ei pääse altistumaan sellaisille hirveille ihmisille, jotka vaikkapa saattaisivat, hui kauhistus, haluta tarjota nälkäiselle lapsellesi jotain syötävää?
 
"kahden äiti"
[QUOTE="jippii";30448740]Ei, vaan tarkoitin, että nämä lapset motkottaa myös kouluruoasta, siis oletettavasti niille ei kelpaa mikään ruoka, oli koulun tai vieraan. Ehkä se saarioinen on sit ainoo joka uppoo. Kouluruoasta mulla on paljon kokemusta. Se voi olla hyvää ja terveellistä, tai oikeesti pahaa ja ravintoköyhää lisäainemössöä. Silti kunnioitan ilmaista ruokaa sen verran että kouluruokaa en hauku, ilmastakin! Monessa maassa ku ei ole.[/QUOTE]

Et sitten kuitenkaan kunnioita kaverin luota saatua ilmaista ruokaa. Sitä haukut.
 
sdad
[QUOTE="jippii";30448740]Ei, vaan tarkoitin, että nämä lapset motkottaa myös kouluruoasta, siis oletettavasti niille ei kelpaa mikään ruoka, oli koulun tai vieraan. Ehkä se saarioinen on sit ainoo joka uppoo. Kouluruoasta mulla on paljon kokemusta. Se voi olla hyvää ja terveellistä, tai oikeesti pahaa ja ravintoköyhää lisäainemössöä. Silti kunnioitan ilmaista ruokaa sen verran että kouluruokaa en hauku, ilmastakin! Monessa maassa ku ei ole.[/QUOTE]

Meidän kunnassa (ja uskoisin, että valtaosissa muissakin) kouluruoka on puhtaasti teollista p...amössöä, joka ei laadultaan eikä maultaan poikkea kauppojen halvimmista einesruuista. Meillä syödään terveellistä kotiruokaa, joten arvata saattaa, ettei kouluruoka maistu. Syövät sitä silti, eivätkä närpi, mutta sanovat kyllä sen olevan todella pahaa.
 
"jippii"
[QUOTE="kahden äiti";30448747]Et sitten kuitenkaan kunnioita kaverin luota saatua ilmaista ruokaa. Sitä haukut.[/QUOTE]

No tämä menee sitten jo pilkun viilaamisen puolelle. Ottaen huomioon, että en edes ole ketjun ap. Hän itse katosi jo aikoja sitten, ja tässä oli tarkoitus keskustella mikropizzasta! Joka sinänsä kerran tarjottuna ei mielestäni ole katastrofi. Lähdinpä siinä kertomaan omaa tarinaani, ja näköjään varastin koko ketjun. ????
 
ghywde
[QUOTE="jippii";30448676]Kaikki ei asu lähiöissä missä mennää kotiin ruoka-aikana. Meillä ainaki välimatkat sen verran pitkiä, että kyllä meillä ruokaakin saa kun meille tulee.[/QUOTE]

Saa varmasti mutta minusta siihen on vanhempien myös hyvä antaa lupa. Voit hyvin antaa luvan lapsen myös syödä kaverilla, mutta mikäli he tarjoavat ruokaa joka ei sinusta lapsille sovi tai jota lapsesi ei voi syödä, kaverin vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta huomioida toiveita lapsesi ruokavalion suhteen. Joko tyydyt siihen että kaverilla tarjotaan roiskeläppää ja/tai kiellät lastasi sitä syömästä (tai syömästä ylipäätään ko kaverin luona, pakataten vaikkapa mukaan pienet eväät)
 
"jou"
Oli eilen koulusta päin mennyt kaverin luokse ja perheen äidillä oli ollut KIIRE JOHONKIN ja oli lämmittänyt lapsille roiskeläpät mikrossa!!!!!!!
Mun tyttö on jo neljännellä ja luulisi hänenkin tajuavan, ettei tuollaista paskaa saa laittaa kurkusta alas!!! Kyllä pistää vihaksi.
Ja tämä naikkonen saa kyllä aivan varmasti kuulla asiasta, kun näen.
Myrkyttäkööt omat lapsensa, mutta ei mun.
taitaa tämänkin palstan mammat turvautua eineksiin kun on kiire johonkin...
 
"jippii"
Saa varmasti mutta minusta siihen on vanhempien myös hyvä antaa lupa. Voit hyvin antaa luvan lapsen myös syödä kaverilla, mutta mikäli he tarjoavat ruokaa joka ei sinusta lapsille sovi tai jota lapsesi ei voi syödä, kaverin vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta huomioida toiveita lapsesi ruokavalion suhteen. Joko tyydyt siihen että kaverilla tarjotaan roiskeläppää ja/tai kiellät lastasi sitä syömästä (tai syömästä ylipäätään ko kaverin luona, pakataten vaikkapa mukaan pienet eväät)
Nyt sekoitit minut aphen. En ole ap, enkä ole kieltänyt lastani syömään kaverilla.
 
ghywde
[QUOTE="jippii";30448804]Nyt sekoitit minut aphen. En ole ap, enkä ole kieltänyt lastani syömään kaverilla.[/QUOTE]

Ei kyllä minä vastasin sinulle ja sinä vastasit minun esittämään kysymykseen miksi lapsi syö kaverilla.
 
"jippii"
Ei kyllä minä vastasin sinulle ja sinä vastasit minun esittämään kysymykseen miksi lapsi syö kaverilla.
Olet oikeassa. Mutta siihen ei liittynyt kyllä roiskeläppä millään tavalla. Siitä ajattelin sun sekottavan minut aphen. Minä mainitsin vain että meidän lapsella on samanlaisia kavereita jotka syö einesruokia mutta ap puhui roiskeläpistä.
 
Viras
Ap, oma vikasi. Missä olit, kun lapsesi tarvitsi sinua? Et huolehtinut lapsesi terveellisistä eväistä. Saat nyt syyttää ihan itseäsi.

Jotain rotia nyt hei näihin provoihinkin.
 
"jippii"
[QUOTE="jippii";30448834]Olet oikeassa. Mutta siihen ei liittynyt kyllä roiskeläppä millään tavalla. Siitä ajattelin sun sekottavan minut aphen. Minä mainitsin vain että meidän lapsella on samanlaisia kavereita jotka syö einesruokia mutta ap puhui roiskeläpistä.[/QUOTE]

Ja mitä ruokailulupiin tulee, niin täällä on senverran pitkät välimatkat että erikseen ei kukaan kysele saako toisen luona syödä. Oletus on, että kylässä ruokaa saa. Allergiat vanhempi toki on velvollinen ilmoittamaan(tai lapsi itse), mutta aika moukkaa olis lähtee ilmoittelemaan että joku ei saa syödä einestä/höttöä/mikropizzaa... mitä kaikkee täällä nyt mainittukkaan. Otin osaa keskusteluun, ja täällä hyökätään kimppuun. Apua.
Apkin taisi jo piiloutua jonnekin omine mielipiteineen.
 

Yhteistyössä