tyttö lapsista ja isistä kysymys!

  • Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Veikkaisinpa etta suurin osa maapallon ihmisita pitaa sita vahintaan outona jos nyt ei ihan sairaana, joten onkohan heilla kaikilla ongelmia kehonsa kanssa?
No jos noita dokkareita on uskominen , nii taitaa hyvinki suuri osa esim afrikan alkuperäis heimoista hengaillä jatkuvasti tissit paljaana ja leka heiluu ukoilla vapaana, joten tuskin he ainakaan ajattelee kovinkaan pahasti jos erisukupuolta olevat ihmiset istuu kerran viikossa alasti huoneessa heittämässä vettä kiville :D
on varmaan heitakin, mutta esim mainitsemasi alkuperais heimot muodostavat suht pienen osuuden maapallon vaestosta, ja esim aasiassa minne suurin osa maapallon vaestosta keskittyy, en usko etta siella yhteissaunominen olisi kovinkaan hyvaksyttavaa.. Ja ihan jo Euroopassakin ajatus nakuilemisesta oman isan edessa on useille taysin vieras.
jaa no entäs sitten ne eteläeuroopan kuuluisat nudisti rannat?
ja varmasti suomalaiset muodostaa vielä pienemmän osan maapallon asukkaista, minkä tekemisiä voidaan jeesustella :D
Tietääkseni myöskään tälläistä "oikeaa" saunakulttuuria ei tavata kovinkaan paljoa muualla maailmassa, jos nyt ei lasketa näitä jenkkien höpöhöpö "saunoja eli höyryhuoneita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Järkytän teitä lisää, kehtaisin ihan hyvin vaihtaa vaikka vaatteeni isäni ja veljeni nähden, hyi minua :xmas: Mun mielestä on epänormaalia, että joku näkee koko perheen yhdessä saunomisessa jotain epänormaalia :whistle:
En näe mitään epänormaalia siinä että perhe saunoo yhdessä, mutta jos lapsi on jo aikuinen nainen ja menee isänsä kanssa saunaan niin se ei vain ole yksinkertaisesti normaalia. Hyvät välit minullakin isääni on, mutta en missään nimessä tunne tarvetta mennä saunaan hänen kanssaan. Olen myös aivan sinut kroppani kanssa, mutta en silti kehtaisi ikinä mennä saunaan veljieni tai isäni kanssa. Ei hyvänen aika ei ikinä.
No mikäs on mielestäsi sovelias ikä olla vielä isän ja veljen kanssa saunassa? :whistle: Koska on se hetki, kun yhtäkkiä siitä tulee jotenkin kieroutunutta? :xmas: Vaikka miten asiaa miettisin, en näe eri sukupuolten välisissä saunomisissa mitään outoa.
No jos alan muistelemaan miten meillä tää homma meni, niin en muista milloin kävin viimosen kerran saunassa isän kanssa. Mutta sellaisen muistan, että menin kerran äitin kanssa saunaan ja olin tuolloin jotain 13v.ja isi ei tiennyt että olin siellä äitin kanssa, vaan luuli että äiti oli yksin saunassa. Isi avas saunan oven ja laitto sen äkkiä kiinni ja sano että ai sinäkin olit siellä. Eihän siitä mitään lakia ole säädetty, mutta kyllä sitä itse murrosiässä alkaa ihan tahtomattaankin olemaan häveliäämpi. Enkä minä ole sanonutkaan että se olis jotenkin kieroutunutta, vaan se ei vain ole normaalia. Ja tämä oli vain mun mielipide. Sinä saat saunoa isäsi kanssa ihan vapaasti, mutta minä saunon mieheni ja lapseni kanssa ja isi ei oo tervetullut meidän saunaan....ainakaan samaan aikaan :D
 
Siis eihän sitä voi millään verrata näihin alkuasukasheimoihin tätä juttua. Nehän kulkee syntymästään asti kaikki alasti tai joku lehti vaan tuossa kepin edessä tms. Eihän ne millään osaa hävetä tai ihmetellä sitä mitä ovat tehneet syntymästään asti. Mutta me asumme nyt suomessa ja täällä syntymän jälkeen puetaan vaatteet päälle ja se on meidän kulttuurimme.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Siis eihän sitä voi millään verrata näihin alkuasukasheimoihin tätä juttua. Nehän kulkee syntymästään asti kaikki alasti tai joku lehti vaan tuossa kepin edessä tms. Eihän ne millään osaa hävetä tai ihmetellä sitä mitä ovat tehneet syntymästään asti. Mutta me asumme nyt suomessa ja täällä syntymän jälkeen puetaan vaatteet päälle ja se on meidän kulttuurimme.
Meidän kulttuuriin on aina kuulunut saunominen, ja siellä on aina käyty sekavuoroissa, jo vuosikymmeniä sitten.

Tuo häveliäisyys on myöhemmin syntynyttä, ei meidän kulttuuriin kuuluvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Peesailen tätä :wave:
Itse olen sinut kroppani kanssa, mutta en näe mitään syytä miksi mennä isäni tai veljieni kanssa saunaan. Ja se saunominen loppui silloin murrosiän alkaessa, ja murkkuna en kyl ollut kroppani kanssa sinut. Harva murkku on?! Ja muistaakseni saunoin 11-12 vuotiaana pikkuveljieni kanssa, vanhemmat keskenään. Silloin muutimme omakotitaloon jossa oli oma sauna saunavuoron sijaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Veikkaisinpa etta suurin osa maapallon ihmisita pitaa sita vahintaan outona jos nyt ei ihan sairaana, joten onkohan heilla kaikilla ongelmia kehonsa kanssa?
No jos noita dokkareita on uskominen , nii taitaa hyvinki suuri osa esim afrikan alkuperäis heimoista hengaillä jatkuvasti tissit paljaana ja leka heiluu ukoilla vapaana, joten tuskin he ainakaan ajattelee kovinkaan pahasti jos erisukupuolta olevat ihmiset istuu kerran viikossa alasti huoneessa heittämässä vettä kiville :D
on varmaan heitakin, mutta esim mainitsemasi alkuperais heimot muodostavat suht pienen osuuden maapallon vaestosta, ja esim aasiassa minne suurin osa maapallon vaestosta keskittyy, en usko etta siella yhteissaunominen olisi kovinkaan hyvaksyttavaa.. Ja ihan jo Euroopassakin ajatus nakuilemisesta oman isan edessa on useille taysin vieras.
jaa no entäs sitten ne eteläeuroopan kuuluisat nudisti rannat?
ja varmasti suomalaiset muodostaa vielä pienemmän osan maapallon asukkaista, minkä tekemisiä voidaan jeesustella :D
Tietääkseni myöskään tälläistä "oikeaa" saunakulttuuria ei tavata kovinkaan paljoa muualla maailmassa, jos nyt ei lasketa näitä jenkkien höpöhöpö "saunoja eli höyryhuoneita.
Eikos nama nudisti rannatkin ole nimenomaan suomalaisten, ruotsalaisten ja saklasaisten kaytossa enimmakseen, eika niinkaan paikallisvaeston?
Ei se minua haittaa jos joku kay isansa kanssa saunassa, mutta se arsyttaa jos joku alkaa vaittamaan etta on outoa/ ei sinut kroppansa kanssa, vain koska pitaa ajatusta saunomisesta toisen sukupuolen, muun kuin puolisonsa, kanssa iljettavana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Siis eihän sitä voi millään verrata näihin alkuasukasheimoihin tätä juttua. Nehän kulkee syntymästään asti kaikki alasti tai joku lehti vaan tuossa kepin edessä tms. Eihän ne millään osaa hävetä tai ihmetellä sitä mitä ovat tehneet syntymästään asti. Mutta me asumme nyt suomessa ja täällä syntymän jälkeen puetaan vaatteet päälle ja se on meidän kulttuurimme.
Meidän kulttuuriin on aina kuulunut saunominen, ja siellä on aina käyty sekavuoroissa, jo vuosikymmeniä sitten.

Tuo häveliäisyys on myöhemmin syntynyttä, ei meidän kulttuuriin kuuluvaa.
No tässä olet kyllä oikeassa
:) Mutta sanotaanko sitten näin, että ehkä meidän sukupolvi on kasvanut eritavalla. Eli kyllä minä koen olevani ihan normaali kun halusin lopettaa isin ja veljien kanssa saunomisen tuossa esiteininä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Siis eihän sitä voi millään verrata näihin alkuasukasheimoihin tätä juttua. Nehän kulkee syntymästään asti kaikki alasti tai joku lehti vaan tuossa kepin edessä tms. Eihän ne millään osaa hävetä tai ihmetellä sitä mitä ovat tehneet syntymästään asti. Mutta me asumme nyt suomessa ja täällä syntymän jälkeen puetaan vaatteet päälle ja se on meidän kulttuurimme.
Meidän kulttuuriin on aina kuulunut saunominen, ja siellä on aina käyty sekavuoroissa, jo vuosikymmeniä sitten.

Tuo häveliäisyys on myöhemmin syntynyttä, ei meidän kulttuuriin kuuluvaa.
ja myöskin ilmastolla voi olla osuutta asiaan miksi täällä päin maapalloa pitetään sitä vaatetta niskaan. ei tulis mieleenkään hillua -30 asteen pakkasessa ulkona lannevaatepäällä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Veikkaisinpa etta suurin osa maapallon ihmisita pitaa sita vahintaan outona jos nyt ei ihan sairaana, joten onkohan heilla kaikilla ongelmia kehonsa kanssa?
Jessus sentään, eihän se veli/isä, nyt ihmistä kummempi oo, ja oletettavasti nähnyt aikaisemmin alastoman naisen? Miksi minä siitä vaivautuisin, jos he näkevät minut, alastomuus on luonnollinen juttu.

Ei heillä ehkä olekaan kehonsa kanssa ongelmia, vaan päänsä :D
 
No mulla alko murrosikä 11-vuotiaana enkä tajunnut silloin hävetä vartaloani tai saunomista isän ja pikkuveljen kanssa, olin ihan lapsi vielä kehittyneestä kropasta huolimatta :) Aika outoa olisi, jos siitä parin vuoden päästä olisin yhtäkkiä alkanut häpeämään :D Kyllähän mä häpesin joskus murkkuiällä samanikäisten tyttöjenkin kanssa samaan aikaan suihkussa olemista liiksatuntien jälkeen..enkä silti sanoisi tuon perusteella, että olisi ollut epänormaalia olla alasti niiden seurassa :xmas: Murrosikään vaan kuuluu aika usein epävarmuus omasta vartalosta. Mä muuten olin vielä 9-vuotiaana naapuripoikienkin kanssa samaan aikaan saunassa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Veikkaisinpa etta suurin osa maapallon ihmisita pitaa sita vahintaan outona jos nyt ei ihan sairaana, joten onkohan heilla kaikilla ongelmia kehonsa kanssa?
No jos noita dokkareita on uskominen , nii taitaa hyvinki suuri osa esim afrikan alkuperäis heimoista hengaillä jatkuvasti tissit paljaana ja leka heiluu ukoilla vapaana, joten tuskin he ainakaan ajattelee kovinkaan pahasti jos erisukupuolta olevat ihmiset istuu kerran viikossa alasti huoneessa heittämässä vettä kiville :D
on varmaan heitakin, mutta esim mainitsemasi alkuperais heimot muodostavat suht pienen osuuden maapallon vaestosta, ja esim aasiassa minne suurin osa maapallon vaestosta keskittyy, en usko etta siella yhteissaunominen olisi kovinkaan hyvaksyttavaa.. Ja ihan jo Euroopassakin ajatus nakuilemisesta oman isan edessa on useille taysin vieras.
jaa no entäs sitten ne eteläeuroopan kuuluisat nudisti rannat?
ja varmasti suomalaiset muodostaa vielä pienemmän osan maapallon asukkaista, minkä tekemisiä voidaan jeesustella :D
Tietääkseni myöskään tälläistä "oikeaa" saunakulttuuria ei tavata kovinkaan paljoa muualla maailmassa, jos nyt ei lasketa näitä jenkkien höpöhöpö "saunoja eli höyryhuoneita.
Eikos nama nudisti rannatkin ole nimenomaan suomalaisten, ruotsalaisten ja saklasaisten kaytossa enimmakseen, eika niinkaan paikallisvaeston?
Ei se minua haittaa jos joku kay isansa kanssa saunassa, mutta se arsyttaa jos joku alkaa vaittamaan etta on outoa/ ei sinut kroppansa kanssa, vain koska pitaa ajatusta saunomisesta toisen sukupuolen, muun kuin puolisonsa, kanssa iljettavana.
siitäpä en osaa sanoa mitä kansallisuutta siellä eniten on, kun kokemusta ei henk.koht ole. tällä raha määrällä on joutunut tyytymään ihan anoppilan "nudistirantaan" :D
Ja minua puolestaan ärsyttää se että jotkut pitää niitä ihmisiä kieroutuneina jja friikkeinä jotka haluavat käydä sekasaunassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Veikkaisinpa etta suurin osa maapallon ihmisita pitaa sita vahintaan outona jos nyt ei ihan sairaana, joten onkohan heilla kaikilla ongelmia kehonsa kanssa?
Jessus sentään, eihän se veli/isä, nyt ihmistä kummempi oo, ja oletettavasti nähnyt aikaisemmin alastoman naisen? Miksi minä siitä vaivautuisin, jos he näkevät minut, alastomuus on luonnollinen juttu.

Ei heillä ehkä olekaan kehonsa kanssa ongelmia, vaan päänsä :D
niin, selibatia ei ole perinnöllistä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No mulla alko murrosikä 11-vuotiaana enkä tajunnut silloin hävetä vartaloani tai saunomista isän ja pikkuveljen kanssa, olin ihan lapsi vielä kehittyneestä kropasta huolimatta :) Aika outoa olisi, jos siitä parin vuoden päästä olisin yhtäkkiä alkanut häpeämään :D Kyllähän mä häpesin joskus murkkuiällä samanikäisten tyttöjenkin kanssa samaan aikaan suihkussa olemista liiksatuntien jälkeen..enkä silti sanoisi tuon perusteella, että olisi ollut epänormaalia olla alasti niiden seurassa :xmas: Murrosikään vaan kuuluu aika usein epävarmuus omasta vartalosta. Mä muuten olin vielä 9-vuotiaana naapuripoikienkin kanssa samaan aikaan saunassa :saint:
No ei tuossa ole mitään ihmeellistä että olet ollut 9-vuotiaana poikien kanssa saunassa. Minulla on 4 velipoikaa ja olen toki heidän kanssaan saunonut LAPSENA, mutta jo minun olisi pitänyt mennä heidän kanssaan saunaan kun olin arassa iässä niin en olisi millään pystynyt. Mutta en minä tästä halua väitellä. Kuten sanoin niin jokainen saa saunoa vaikka kuolleen mummonsa kanssa, mutta isäni kanssa en sauno

:whistle:
 
vieras
Olin varmaan 23 vuotias kun vielä kävimme samassa saunassa koko perhe. Ei muuta mahdollisuutta kun oli saunavuorot. Käymme yhdessä perhesaunassa kun poikamme on käymässä, oma poikani on 30.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
niin, selibatia ei ole perinnöllistä :D
Miten selibatia liittyy sekasaunomiseen? Vai onko mulla vaan jotenkin pitkät johdot?
eiku se oli vitsinä heitetty siihen kohtaan missä sanoit että "isäkin nähny naisen alasti" jne.
ei siis millään tavalla asiaan liittyen, kevennystä vaan kun menee nii vakavaks :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
No ei tuossa ole mitään ihmeellistä että olet ollut 9-vuotiaana poikien kanssa saunassa. Minulla on 4 velipoikaa ja olen toki heidän kanssaan saunonut LAPSENA, mutta jo minun olisi pitänyt mennä heidän kanssaan saunaan kun olin arassa iässä niin en olisi millään pystynyt. Mutta en minä tästä halua väitellä. Kuten sanoin niin jokainen saa saunoa vaikka kuolleen mummonsa kanssa, mutta isäni kanssa en sauno

:whistle:
Ajatteletko että juuri sinä olet jotenkin normaalin mitta? Sinä edustat normaalia, erilaiset kuin sinä poikkeavuutta? Aika avartaa katsetta? =)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
No ei tuossa ole mitään ihmeellistä että olet ollut 9-vuotiaana poikien kanssa saunassa. Minulla on 4 velipoikaa ja olen toki heidän kanssaan saunonut LAPSENA, mutta jo minun olisi pitänyt mennä heidän kanssaan saunaan kun olin arassa iässä niin en olisi millään pystynyt. Mutta en minä tästä halua väitellä. Kuten sanoin niin jokainen saa saunoa vaikka kuolleen mummonsa kanssa, mutta isäni kanssa en sauno

:whistle:
Ajatteletko että juuri sinä olet jotenkin normaalin mitta? Sinä edustat normaalia, erilaiset kuin sinä poikkeavuutta? Aika avartaa katsetta? =)
Varmaan aika moni ajattelee itseään sen normaalin mittapuuna, kuinkas muuten?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon 29v. ja saunon veljeni kanssa, eikä siinä ole mitään yöks. Voi kysyä ihmiseltä, joka sitä jotenkin sairaana pitää, että miksi ei ole sinut oman kroppansa kanssa?
Minusta se on pelottavaa jos pitää olla sinut kroppansa kanssa että uskaltaa sen veljelleen näyttää, eikö silloin kyse ole siitä että haluaa hänen pitävän sitä haluttavana????? Tuohan se juuri sitä sairasta onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta se on pelottavaa jos pitää olla sinut kroppansa kanssa että uskaltaa sen veljelleen näyttää, eikö silloin kyse ole siitä että haluaa hänen pitävän sitä haluttavana????? Tuohan se juuri sitä sairasta onkin.
Joo, mähän käyn veljeni kanssa saunassa, vain ja ainoastaan siinä toivossa, että se panis mua :headwall: :headwall: :headwall:

Eikä sinut itsensä/kroppansa kanssa oleminen, mielestäni tarkoita sitä, että haluaa olla, haluttava muiden silmissä :eek: :eek: :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Siis mitä ihmettä on saunassa käymisessä oltiin sukua tai ei!
Et taida olla kovin seksuaalinen?? En minä ainakaan pystyisi olla katselematta toisen elimiä, oli sitten sukua tai ei. Isä kyllä yököttää, mutta veljeni on oikein komea, että en kyllä uskaltais hänen kanssa saunoa, rupeis vielä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et taida olla kovin seksuaalinen?? En minä ainakaan pystyisi olla katselematta toisen elimiä, oli sitten sukua tai ei. Isä kyllä yököttää, mutta veljeni on oikein komea, että en kyllä uskaltais hänen kanssa saunoa, rupeis vielä....
Sauna ei ole seksiä varten, vaan puhdistautumista, peseytymistä, mielen nollaamista varten. Tai ainakin minulle on..,
 

Yhteistyössä