Tyttö 1v7kk ja ollut jo KUUKAUDEN todella kiukkuinen!!


Alan olla epätoivoinen, kun tyttömme on nyt kuukauden päivät ollut ihan mahdoton ja joka päivä ihan hirveetä raivoomista mm.vaipan vaihdosta,pukemisesta, syömisestäkin välillä!!! Nukkumaan laittokin oli ennen helppoa, senkun vei sänkyynsä ja se siitä. Nyt pitää nukuttaa ja yölläkin yleensä herää itkemään eikä rauhoitu ennenkuin pääsee vanhempien väliin :eek: Ja vanhemmat ei sit enää tahdo saada nukuttua kun tyttö kova kääntyilemään ja potkimaan :headwall:
ONKO MUILLA VASTAAVANLAISTA OLLUT TÄMÄN IKÄISENÄ? ONKO TÄMÄ JOKIN VAIHE VAIN JA KUINKA KAUAN MAHDOLLISESTI KESTÄÄ?
 
:D Meillä on samanikäinen tyttö. Ihan vaan alkavaa uhmaa ainakin meillä. Ja meillä vaikuttaa myös varmaan sekin, et kohta syntyy hälle sisarus. Vaistoaa sen ja kiukuttelee ja vaatii äitiä entistäkin enemmän.
 
Mä oon aina luullu että uhmaikä ois tuossa 3 v kantturoissa, mutta että nyt jo!! Ollaan miehen kanssa ihan helisemässä ku ei tiiä mitä tuon pimun kanssa tekis ku tuntuu että kaikki tehdään väärin :LOL:
Lauantaina tyttö vielä menee pitkästä aikaa mummolle ja papalle yökylään, joten saa nähdä miten siellä sit sujuu ja miten sen sit meille osoittaa :eek: Kyläpaikoissa tyttö tosin on aina kuin eri ihminen ja ollaan saatu kuulla useasti miten kiltti jne. jne.. mutta kun eivät tiedä millaista meillä kotona sit on :headwall:
 
Meillä 1v 10kk poika ja hirveitä niittejä vetää!!! Välillä saa öisinkin sellaisia hepuleita, että ei nuku kyllä kukaan meillä.Mutta kyllä se ohi menee.Meillä on poika saanut nyt raivareita ehkä n. kk päivät ja pikkasen rupee helpottamaan. =)
 
Kyllä tuo lähestyvä 2 vuotta alkaa oireilla usein noin...
Meillä kaikilla tytöillä ollut tuossa vaiheessa melko showta.
Nukkuminen oli kyllä kuopuksella helppoa.....mutta sitten kaikki muu toiminta.Yhtä huutoa ja kiukkua.
Nyt helpottanut kun oppinut tekemään niitä asioita jotka aiheuttivat selvästi kiukkua pienempänä kun ei osannut vaikka kuvitteli osaavansa.Johan oli selvitys .
Ny ikää siis 2v. 4kk
pukeminen sujuu ja pöntölle tulee kaikki asiat.
 
Hieman helpottaa kuulla että vaihe tämä vain on! Tuntuu välillä että tyttö on kotona niin turhautunut, vaikka lelujakin on millä mitalla millä vois leikkiä. Mutta kun aina pitäs olla vanhemman siinä mukana, itsenäisesti ei halua tehdä mitään!
Tyttö ei myöskään vielä ole edes halunnut opetella syödä lusikalla itse, potallakin käy housut jalassa jne..
 
Aah!
Jollain muullakin siis on näin. Kyllä helpotti. Tämän ikäsiä tyttöjä kun tässä tuttavapiirissä olen seuraillut ja kaikki tuntuvat olevan niiiiin rauhallisia ja kilttejä ja omatoimisia ja sitten tuo meidän raivo-riitta on joka paikassa ja asiassa potkiintumassa. Tulee nyt 1v8kk ja pari kuukautta on ollut jo suhteellisen sähäkkä.. Kieltää ei saa enää ollenkaan, siitäkin saa kehitettyä ihan järjettömän itkusession eikä tyynny sitten millään kun kerran alottaa.

Tosin vieraammissa kyläpaikoissa ja ihmisten ilmoilla muuten on usein kuin herran enkeli, mutta auta armias täällä kotioloissa.. Olen lohduttautunut sillä että ainakin uskaltaa näyttää todellisen luontonsa kotona ja että sitä luonnetta löytyy. :)
 

Yhteistyössä