tyttö 1v 4kk ei päikkäreitä???

nyt jo monta päivää menny ilman....onko muita jolla jo tässä vaiheessa jää pois? vai oisko tilapäistä?
millähän sais taas nukkuu....
nukkuu yössä 12-13h , ennen unia ulkona ja syödään hyvin.. silti....
 
Meillä on ihan sama ongelma. Tyttö 1,4-v ei nuku aina päikkäreitä. Öisin nukkuu 12 h heräilemättä, mut päikkärit olis silti vielä tarpeen. Välillä en kertakaikkiaan saa häntä millään nukkumaan iltapäivällä vaikka mitä tekisin. Ei käy rattaat pihalla, ei oma sänky ei mikään. Lapsi huutaa hysteerisesti ja laittaa hanttiin hiki päässä, kun yritän painaa päätä tyynyyn. Tälläisinä päivänä hän on iltaisin tosi väsynyt ja ilta meneekin sit kiukutellessa. Onneksi useinmiten nukkuu, mut välilä ei ja olenkin miettinyt mitä pitäisi tehdä. Vinkkejä?
 
hankalaa
Meillä poika 1.5v. Nukkuu vielä ulkona. Jos tuntuu ettei uni tule niin lähden vähän kärryttelemään ja annan pojan istua ja katella. Kummasti sitte hetken päästä simahtaa ja nukkuu sitte pari tuntia ja minä juon rauhassa päiväkahvit.
 
Tuon ajan muistan hyvin. Hieman päälle vuoden iässä lapsi alkoi KOETELLA vanhempiaan ja testaamaan rajoja.Oli raivostuttavaa aikaa, kun 1,5h sai nukuttaa jne. Mutta kun pidin pääni niin lopulta mukahti ja kun tajusi, mikä on homman nimi.Lopetti vastustelut ja alkoi nukahtaa yhä nopeammin ja nopeammin. Eli olkaa jämäköitä. Meillä yritettiin vaikka mitä nousta pinniksessä ylös, pyytää vettä, repiä lakanoita jne jne. Minä pötkötin sohvalla ja olin enimmäkseen nukkuvinani. Kun lapsi tajusi, että MIKÄÄN ei auta, hän nukahti. Ja kun pelin säännöt on selvät niin on selvät. Nyt ikää on kohta 2,5v ja nukahtaa kuin kello: tuntia aikaisemmin kuin vuoden iässä ja nukkuu pitempään. Eli huom unentarve ei ole edes pienentynyt. Yöt nukkuu putkeen heräämättä ja silti tarvitsee päiväunet. Minusta vuoden ikäinen tarvii ehdottomasti unet, joten vaan sinnikkäästi näytätte, kuka talossa määrää.
 
Tuon ikäiselle päiväunet ovat esim. hermoston kehityksen kannalta erittäin tärkeät. Liian pitkä pätkä aivoille olla "lepäämättä" aamusta iltaan. Eli minäkin neuvoisin olemaan jämäkkä päiväunien suhteen kuitenkaan tekemättä päikkäreistä peikkoa. Kokeilevat kyllä monessa asiassa että onnistuisko tää ja tää mutta kyllä vanhemmat vielä tuon ikäisellä sen päätöksen tekee mitä tehdään. Tsemppiä!
 
Meillä poika 1v 3kk. Reilu kuukaus sitten oli hillitöntä taistelua nukkumisen kanssa. Kerran vaan laitoin tuntia aiemmin nukkumaan... ja kappas: nukahti saman tien. Nyt nukkuu yleensä 2h päivällä ja yöllä saman 10h-11h, minkä aiemminkin. Päikkäreille laitetaan nykyään klo 11.30 aikoihin.

Silloin, kun ei suostunut nukkumaan, pidin kuitenkin rattaissa (nukkuu siis ulkona) ja kärryttelin vaikka tunnin verran. Sai edes levättyä, jos ei unille suostunut. Nytkin, jos nukkumaanmeno venähtää myöhemmäksi, on paljon hankalampaa saada unen päästä kiinni.<br><br>
 
Meillä tyttö 1v4kk ja päikkäreille menosta toisinaan taistellaan, ja toisinaan nukahtaa helpostikin... Tyttö nukkuu sisällä, pääasiassa sängyssään, mutta vaikeina päivinä laitan rattaisiin koska niistä ei pääse itse pois niin nukahtaa nopeammin (sänkyyn nukahtaminen näinä päivinä ei ole tapahtunut tunnissa). Yöt neiti nukkuu pääasiassa kokonaan, vaihdellen 10-13h. Mutta selvästi tarvitsee päikkärit, niin olen sitten vaan taistellut niin kauan että nukahtaa... Kun ihan selvästi on väsynyt ja pelkästä periaatteesta laittaa ädille vastaan. :D Kun saa nukahtamaan niin nukkuu 1-2h, ja on paremmalla tuulella herätessään. Myös illalla nukahtaminen käy helpommin hyvin nukuttujen päikkäreiden jälkeen. =)
 
Meillä ihan sama juttu nyt 1v4kk neidin kanssa ja päikkäreiden vastustelu alkoi kuukausi sitten. Viikko oli yhtä taistelua ennekuin pelisäännöt selkiytyivät niin äitille kuin tytöllekin :whistle: . Oli se hakemista, mutta nyt unta vastustaeltaessa en anna periksi ja tyttö ei makkarista tule pois ennenkuin on nukuttu. Välillä taistellaan 1,5 tuntia, mutta pidän kiinni nukkumisesta, koska selvästi tarvitsee unet. Sitten jossen pidä kiinni, ei tytön kanssa voi iltapäivästä tai illasta lähteä minnekään autolla - nukahtaa heti. Ja meidän on lähdettävä autolla, jos jonnekin lähdetään... Eli unet on siis tärkeät. Eli eikun selvät sävelet kehiin!
 
mamiska
Onko kaikki nukahtamisen kanssa taistelevat (tässä pinossa) sellaisia, joita tarvitsee tavallaan nukuttaa? Eli siis on jotain kommervenkkejä esim hyssyttelyä, vieressäoloa tms? Voisiko se vaikuttaa?

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mulla 1v 4kk poika jota ei ole mitenkään nukuteta vaan viedään hereillä sänkyyn, huoneen ovi kiinni ja sitten (yöllä ja päivällä) sammuu itsekseen. Pelkään vaan, että onko meilläkin tuo sota edessäpäin kun nyt tuntuu menevän liiankin hyvin :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 18:44 mamiska kirjoitti:
Onko kaikki nukahtamisen kanssa taistelevat (tässä pinossa) sellaisia, joita tarvitsee tavallaan nukuttaa? Eli siis on jotain kommervenkkejä esim hyssyttelyä, vieressäoloa tms? Voisiko se vaikuttaa?

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mulla 1v 4kk poika jota ei ole mitenkään nukuteta vaan viedään hereillä sänkyyn, huoneen ovi kiinni ja sitten (yöllä ja päivällä) sammuu itsekseen. Pelkään vaan, että onko meilläkin tuo sota edessäpäin kun nyt tuntuu menevän liiankin hyvin :/

ei meillä ainakaan..aina on saanu pullon sänkyyn ja sammunu sitten...nytkin annan olla sängyssä reilu tunnin höpöttelemässä enkä juokse siellä ..silti...ja väsynyt on huomaa iltaisin kyllä kun ei ole nukkunut....
 

Yhteistyössä