tyttö 11kk sano eilen ensimmäisen oikean sanan, eikä se oo mikään ihan tyypillisin ensisana :D

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tuosta kauhistelusta vaan tuli mieleen että meillä isompi sanoi ensimmäisten sanojensa joukossa "kahvi", vaikka ei ole tähänkään päivään mennessä koskaan edes maistanut kahvia. On vaan pienestä pitäen ollut mukana ruokapöydässä ja seurannut muiden touhuja siinä.
 
hmm
ei täällä ilmeisesti edes kovin moni tiedä, miksi niitä nakkeja ei noin pienille suositella.. mutta eihän siinä mitään; käyttäkää toki edelleen maalaisjärkeä, ottamatta edes suosituksen syistä selvää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
...ja vielä ihmetellään lasten ylipaino-ongelmaa... Näin myös 1 vuotiaan mäkkärissä syövän ranskiksia. Istui syöttötuolissa ja mussutti pikaruokaa. Mutta tästähän tässä aloituksessa ei ollut kyse. Totesin vaan.
Kyllä minunkin yksivuotiaani istui joulun alla Mäkissa syöttötuolissa ja söi ranskalaisia. Eipä tuo olisi sosepurkistakaan syönyt kun näki mitä muilla on. En ajatellut että peruna NIIN vaarallista on, vaikka nyt sen kerran sattuikin olemaan upporasvassa kypsennettyä ja suolalla maustettua. Kun eivät ne ranskalaiset kuitenkaan jokapäiväiseen ravitsemukseen meilläkään kuulu.
 
Nipa
No voi hitsi. Eihän se nakki-sana tarkoita sitä, että sitä päivittäin syödään. Lapsi on vain sen hyväksi todennut. Piste. Ja vaikka söisikin usein, niin mitä sitten. Silloin kun me ollaan oltu lapsia, niin meille on syötetty nakkikeittoa ja makkarakeittoa ja vaikka mitä harva se viikko ja tässä vaan mennä porskutetaan. Hysteeristä, hysteeristä..

Meillä kyllä ensimmäiset sanat on olleet perinteiset anna ja ei ja pojalla myös auto. Mutta mitähän meidän perheestä kertoo se, että iskä-isi-isä -sanaa ei meinattu oppia millään. Molemmat lapset on olleet sitä mieltä, että tässä perheessä on tosi pitkään ollut kaksi äitiä :) Se kyllä kävi vähän iskän sydämelle, kun häntäkin nimiteltiin äidiksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
ehkä mä oon tiukkis mut mun mielestä 11kk on aivan liian nuori syömään nakkia... nitraattia suolaa rasvaa...
ihmettelin kans, ja paljon niitä on pitänyt syödä jos ensimmäinen sana on nakki!?!
Tätä mä ihmettelin; siis eihän yksi nakki tapa, mutta kui paljon se on niitä saanu jos nakki on se ensimmäinen sana? :whistle:
Kuinkakohan monta äitiä meidän poika on syönyt kun sen ensimmäinen sana oli äiti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
...ja vielä ihmetellään lasten ylipaino-ongelmaa... Näin myös 1 vuotiaan mäkkärissä syövän ranskiksia. Istui syöttötuolissa ja mussutti pikaruokaa. Mutta tästähän tässä aloituksessa ei ollut kyse. Totesin vaan.
Se oli varmaanki meidän poika :wave: Välissä haukkasi äiskän hampurilaistakin:)
 
hauskanen
ihana..hauskan sanan valitsi.
Tietysti soijamaito tai luomuporkkanasose olisi ollut fiksumpi veto ja useimpien tämänkin ketjun äitien lapsen niin varmaan ovat sanoneet.

mulla alko tekeen mieli nakkeja..
 
joo
Siis joku tällä on oikeasti sitä mieltä, että jos eka sana oli nakki, niin sitä on pitänyt syöttää kilokaupalla, että lapsi oppii sen sanomaan? Voi luoja...

Jos eka sana on vaikka kakka, niin tarkoittaako sekin sitä, että lapsi istuu kakalla kaiken aikaa? Tai jos eka sana on lamppu, niin lapsi tuijottelee lamppuja jatkuvalla syötöllä?
 
Ihanaa kun täälä on niin täydellisiä ihmisiä, voi apua, jotain rajaa :headwall:
Meidän pojan eka sana vuoden paikkeilla oli kauko, siis television kaukosäädin. On vähän tekniikan mies.. Ja juu, ei oo saanu syödä sitä päivittäin :kieh:
 
näin hengissä täälläkin ollaan vaikka iskä on minut vieny saunaan istumaan 8kk ikäisenä ja syöttäny samalla pippurireunaista meetwurstia että viihtyisin niin ja ensimmäinen sanani on ollut memuu =mehuu ja tuttipulloon vielä :eek:

pojan eka sana oli äiti ja heti perään anna
 
Meillä
esikoisen ensimmäinen sana oli Volvo! :D Ja ei, meillä ei ollut Volvoa, mutta poika oli ihan hulluna autoihin 1-vuoden tienoilla.
Kahdella jälkimmäisellä sitten on olleet ensisanoina ihan ne perinteiset.

Anoppi kertoi joskus tuttavansa lapsesta, joka tuli puheikään Esko Ahon pääministerikaudella ja lapsen ensimmäiset sanat olivatkin olleet Esko Aho.

Ja juu, meidänkin perheen on voinut nähdä Hesessä niin, että 1-vuotias on saanut maistella paria ranskalaista syöttötuolissa istuen. Minä olen ylipainoinen, kaikki muut perheestämme (lapset + mies) hoikkia. Ja Hesessä käymme 1-3 kertaa VUODESSA...
 

Yhteistyössä