TYTTÖ vai POIKA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mindimandi

Vieras
Oon lukenut täälä erilaisista jutusta, et tietäis kumpi on tulossa. Esim. mahan muodosta, aamupahoinvoinnista yms. Jos on makean himo olis tulos tyttö, mut taas suolanen himottaa ni se olis pojan merkki. Olis kiva kerätä tänne kuullut eri versiot, koska niitä on tosi paljon. Vois sit itte veikkailla, et kumpaan se kääntyy enemmän. Hyvää alku kesää kaikille odottajille! =)

heippa!esikoinen tyttö ja odotusaikana alussa ei tehnyt mieli makeaa eikä mitää rasvasta.Pahoinvointia,mutta ei oksentelua.4kk jälkeen sit maistui mikä vaan.maha edessä,takaa ei näkynyt.vauvan pulssi oli 150 luokkaa.KOvasti vauva liikkui mahassa.

Nyt toista odotan rv26 ja oireet ollut aika samat,mutta enempi aamupahoinvointia ja oksentelin.vauvan pulssi ollut 140 luokkaa.maha ""edessä"".Vauva ei liiku nii paljon ku esikoinen.Jonkun verran erilainen raskaus,mutta en osaa veikata kumpaa nyt odotan..:)Mukavaa odotusta kaikille!!

Mulla oli pahoinvointia rv 6-9 24/7, mutten oksentanut kuin kerran.
Tuolloin ei tehnyt mieli syödä muuta kuin hedelmiä ja kaikkea muuta raikasta.

Myöhemmässä vaiheessa maistui enempi makea.

Vatsa oli iso mutta semmonen puikula ihan edessä pystyssä ja linea negra oli rintojen alle asti. Hiukset, iho ja kynnet loistavassa kunnossa.

Vauvan syke 130-140 ja kova oli liikkumaan. Poika syntyi vaikken näihin ""ennusmerkkeihin"" uskokkaan. Oma vaisto jotenkin sanoi alusta asti että poika sieltä tulee.:)

Mulla tosi paha olo viikolle 13 asti, oksensin päivittäin. Hedelmät maistuu ja makea muutenkin. Maha suoraan edessä, takaa ei näy ollenkaan. Iho, hiukset ja kynnet loistokunnossa. Linea negra rintojen alle, vauvan syke yli 150. Vauva kova potkimaan. Ja tyttöhän se siellä asustaa... ;)

Alussa ei maistunut mikään ""epäterveellinen"", ei ollut juurikaan pahoinvointia, vain lievää etomista. Maha oli edessä eli tyypillinen poikamaha (ei näkynyt takaa mitään). Syke oli alle 140 (eli poikasyke). Kynnet olivat hyvässä kunnossa, mutta iho ei.

Lopussa maistui kaikki makea. Tyttö tuli :)

Ei tehnyt mieli makeaa, vaan kaikkea suolaista, etikkaista ja hapanta, ehdoton herkku viininlehtikääryleet. Iho oli paremmassa kunnossa kuin aikoihin ja säärikarvojen kasvu loppui (???). Hillitön meno oli sikiöllä päällä, siis tosi voimakkaat liikkeet loppuun asti. Poika-vauva tuli.

ei pippeliä näkynyt, tyttöä odotellaan. Ei pahoinvointia, voimakkaa liikkeet, syke poukkoilee 140- 160, maha edessä eikä näy taakse. Säärikarvojen kasvu loppui (hyvä), tekee mieli kasviksia ja suolaista ruokaa (makeaa ei millään), iho ja kynnet hyvässä kunnosa ja tukka kiiltää. Linea negraa ei ole. Mahaani kannan alhaalla.
Eli kaikki oireet sekoitus tytöstä/pojasta :) Jopa testi huuhaa.netissä antoi tulokseksi 50/50 tyttö tai poika...ota näistä nyt selvää. Hauskaa ajanvietettä arvailla kumpi se nyt sitten on.

Minulla oli helppo raskausaika. Ei pahoinvointia, eikä mielitekoja yms. Maha oli edessä ja olin aivan varma, että poika sieltä tulee, jos ""testeihin"" on uskomista. Teimme hiustestin ja tein kaiken maailman testejä :)
Mutta tyttöhän sieltä tuli ;) Oli aika ihana yllätys, kun tyttö tuli, kun ajattelin koko ajan sitä poikaa! Pääsiasi kuitenkin, että vauva tuli terveenä maailmaan!
Tsemppiä teille odottajille!

Mä ootan kolmatta poikaa ja kaikissa raskauksissa mun maha on ollu iso potkupallo edessä eli ei oo näkyny takaa päin...Muuten oireet on vaihdellu, kahessa ollu pahoinvointia, yhessä ei. Ja suolasta ja makeaa on himottanu miten sattuu...Sykkeet on vaihellu laidasta laitaan.Ultrassa näkyny selvä poika joka kerralla,siihen oon luottanu,saa nähä pitääkö tässä viimeisessä odotuksessa paikkaansa...

Ennustukset tai uskomukset tyttö/poika,joita oon kuullu :

-linea negra eli tumma pigmenttiviiva napaan asti(muistaakseni poika) ja siitä vielä ylöspäin(tyttö)
-maha eessä korkealla, ei näy taaksepäin->poika
maha leviää sivuille->tyttö
-syke korkea(150-160)->tyttö, alhainen(120-140)->poika
-tekee mieli suolaista->poika, makeaa->tyttö
-rasvaset hiukset,huono iho->tyttö(vie äitinsä kauneuden), hyvä iho ym.->poika

oon kuullu sellasesta hiustestistä,että ottaa päästä oman hiuksen ja sit oman sormuksen ja kietoo sormuksen hiukseen roikkumaan ja hieroo sitä kämmensyrjää vasten ja sit päästää sen sormuksen roikkumaan siinä hiuksessa kämmenen päälle vapaasti.Ja jos se heiluu laidasta laitaan tulee poika,jos pyörii ympyrää kämmenen päällä tulee tyttö.Kaikenlaisia uskomuksia sitä onkin.:)

Mitenkäs tuon sykkeen laita on, kun meidän vauveli oli sydänkäyräseurannassa (mun sairauden takia, vauvalla ei hätää), niin sykkeet oli 120-175, riippuen siitä oliko vauva liikkeessä vai nukkuiko. Eli lasketaanko tuosta se keskiarvo? Näkyykö teidän muiden neuvolan dopplerissa syke? Meidän nla:ssa on niin vanha vehje, ettei näytä sykettä. Ja joka kerta kun olen käynyt, on syke myös todella paljon noussut ja laskenut juuri siitä syystä, liikkuuko vauva vai onko paikallaan..

Eiköhän noissa uskomuksissa luoteta keskiarvosykkeeseen.Mut ne ei tosiaankaan pidä paikaansa! Eli jos vauva nukkuu tai on hereillä,syke vaihtelee.Ja mulla on tosiaan 3.n pojan sykkeet vaihellu 130:sta 160:een...Ei ne pidä mitenkään paikkaansa...

Tyttö tulee:
- jos äidillä on pahoinvointia aivan raskauden alussa
- jos vatsa on kuin vesimeloni
- jos äidillä on makean ja hedelmien himo
- jos äiti ei halua syödä leivästä kantapaloja
- jos äiti nukkuu pää etelään päin
- jos äiti on oikukas ja hankala raskauden aikana

Poika tulee:
- jos äiti syö mielellään suolaista
- jos vatsa on kuin koripallo
- jos äidin nenä leviää, kädet hikoavat ja navan alle muodostuu pystysuora viiva
- jos vielä isäkin lihoo äidin raskauden aikana, syntyvä lapsi on varmasti poika
- jos äiti nukkuu pää pohjoiseen päin

Yhteistyössä