Tyttö senkun kalpanee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^*^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

^*^

Vieras
Olen vähän huolissani kuusivuotiaasta tytöstäni.
Hän sairastelee kohtuu paljon, siis ihan perusflunssia ja tuntuu, että hänestä tulee aina meidän perheeseen kaikki taudit. Eli häneen tarttuu aina ensiksi kaikki. Toki joka flunssa ei meille muille edes tule.
Tyttö on huono syömään, mutta jotenkin ajattelisin, että hän kuitenkin kaikkea tarvitsemaansa ravintoainetta saa. Kesällä oli neuvola, jossa syömisasioista puhuttiin, eikä th pitänyt minään ongelmana. Tuolloin en sairastelusta ja kalpeudesta puhunut, kun kesät menee aina vähän erilailla.
Kasvot ovat ihan älyttämän kalpeat ja tälle syksylle on tullut mustat silmänaluset.
Onko tässä jotain, jota voisin tehdä, vai onko kuulostaako ihan normaalilta. eli huolehdinko turhaan?

Meillä on kaikilla neljällä (lapset+vanhemmat) kalpeat kasvot ja tummat silmänaluset. Loistogeenit yhtyneet :D Ohut iho ja perinnöllisesti tummat silmäympärykset, minkä mahtaa..

HB alhainen, meidän 1,5veellä oli ja oli just kalpea ja tummat silmänaluset. Se on ikävä kierre, kun ruoka maistuu huonosti ja se vaan pahentaa tilannetta. Saatiin ihan nestemäistä rautaa

Mulle tuli kans toi hemoglobiini mieleen. Ja sitten että nukkuuhan varmasti riittävästi? Tiedän useamman lapsen jotka ennen eskaria on nukkuneet n 10h/yö mutta eskarissa ja ekana kouluvuonna on tarvinneet 12h yöunta.

Kiitos vinkeistä! Tuota hemoglobiinia ei olla koskaan mitattu, täytyypä käydä. Tosin tyttö saa MultiTabsin päivässä, on meidän perheessä ainoa, joka niitäkään syö. Tyttö nukkuu saman n. 10 h kuin aina ennenkin. Pitäisiköhän yrittää pidentää yöunia... Tuntuu vaan hassulta, että pitäisi olla nukkumaan menossa niin aikaisin, nytkin on aina sängyssä jo heti kahdeksan maissa.

Eräs lääkäri suositteli tätä rautayrttijuomaa Kräuterblutsaft, saa mm luontaispuodista ja tod.näk. apteekistakin, taitaa olla Vogelin tuote. Jääkaappisäilytys avaamisen jälkeen, nestemäinen. Alkaa posket punertaa. Oli itse kokeillut lapselleen ja suositteli meillekin.

kuulostaa meidän tytöltä.. sillä oli maitoallergia, johon oli jo vähän siedättynyt.. oireili pienempänä enempi, ei osattu oikein epäillä, aateltiin että ois jotain koliikkia vaan.. siedättyi tavallaan mutta rupes kalpenemaan ja kalpenemaan... hb oli ihan törkeen alhainen -> samantien sairaalahoitoon. ja siis tyttö vielä käveli ja oli ihan normaali, ei tajuttu yhtään, mutta siihen hb:n laskuun elimistö voi tottua, mutta se oli laskenut liian alas.

epäiltiin leukemiaa, keliakiaa, sokeritautia ym ym mutta sitten tajuttiin toi allergia. kun se korjaantui niin kaikki korjaantui, kasvut, iho, mustat silmänaluset hb.

teidän tytöltä kandeis ottaa ainakin pieni verenkuva ja hb ja tekisin sen tyyliin huomenna, vaikka yksityisellä. keliakian voi kattoa verestä myös, samoin sokerit. kyllä toi kannattaa tutkia, se ei välttämättä s hb:n lasku näy heti lapsen käytöksessä.

[QUOTE="dana";24843447]Eräs lääkäri suositteli tätä rautayrttijuomaa Kräuterblutsaft, saa mm luontaispuodista ja tod.näk. apteekistakin, taitaa olla Vogelin tuote. Jääkaappisäilytys avaamisen jälkeen, nestemäinen. Alkaa posket punertaa. Oli itse kokeillut lapselleen ja suositteli meillekin.[/QUOTE]

Tämä on muuten oikeesti ihme aine! Vuosia sitten olin äitiysneuvolassa töissä ja siellä äidit söivät matalaan hemppariin montakin sorttia rautavalmisteita, osa huonolla tuloksella. Kräuterblutsaft sopi kaikille ja nosti hyvin hemoglobiinin.

Yhteistyössä