tyttö/poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilta

Vieras
Minulla on lapsi, tyttö. Koko raskauden ajan toivoin saavani pojan, koska en voi sietää prinsessahörhötyksiä yms.
Nyt en mistään hinnasta vaihtaisi ihanaa keimailevaa pikkutyttöäni mihinkään remuavaan poikaan.

Olen taas raskaana, puolessa välissä. Koko ajan olen ajatellut, että toinen tyttö sieltä tulee. Mutta siskoni pudotti pommin kasvoilleni. Siis kertoi, että voihan lapsi olla poikakin. Ja minua ällöttää. En minä poikaa tahdo, vaan pienen tytön.

Tiedän, että rakastan lastani, on se tyttö tai poika, mutta onko kellään muulla ollut samanlaisia tunteita. Tai ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan.

en ymmärrä minäkään. Anna adoptioon sitten, jos on poika.

SIIS MISTÄ NÄITÄ IHMISIÄ LÖYTYY??????????? KAIKKI PITÄIS SAADA VALITA, SEN LAPSEN SUKUPUOLIKIN.

Ehkä tavallaan ymmärrän. Minä olen kahden pojan äiti, ja tottunut siis "poikamaisuuksiin". Nyt ootan kaksosia joista toinen tod.näköisesti tyttö, ja nyt mietin että kuinka osaan tyttöstä kasvattaa, pitääkö hankkia niitä prinsessahörhelöitä ym. No, sen verran olen saanut aikaan että ostin tänään kahdet pienet vaaleanpunaiset sukat... :D

Minä ymmärrän.
Mun esikoinen on poika, koko raskauden toivoin että olis tyttö ja kun poika syntyi, ajattelin että ehkä seuraava olisi tyttö.
Tulin raskaaksi, tietty taas toivoin että ois tyttö, poika tuli. Sit aattelin että tähän tää meidän lapsiluku jää, mutta toisin kävi.
Tulin yllättäin raskaaksi, koko raskauden ajan aattelin että poikahan tää on, eipäs ollutkaan. Tuli maailman ihanin tyttö! :heart: :)

Joten ymmärrän täysin mitä tarkoitat, älä sure etukäteen tulevaa! Kun vauva syntyy, olipa se sitten tyttö tai poika, rakastat sitä ihan yhtälailla, etkä mistään hinnasta haluaisi hänen olevan mitään muuta! =)

muoks. lisäilen vielä ennenkä joku tiukkis vetelee palkokasveja neesuunsa että vaikka kaks ensimmäistä onkin poikia, en mistään hinnasta vaihtaisi heitä pois! Äärimmäisen rakkaita ovat! =)

Hahha:-D Itse haaveilin tytöstä aina.. Mutta kun ultra näytti poikaa, niin nyt pari JO pari kk ennen synnytystä olen hulluna pikkupoikaani. Onneksi kävin ultrassa. Olen rakastunut jo persoonaan sisälläni. Ilman sitä olisin ollut varmaan pihalla pojan synnyttyä. Ei ihan sama asia kuin sinulla. Mutta ei kovin kaukana. Ymmärrän täysin.

On jotenkin selvää että poika mulle kuuluu tulla. Toinenkin poika joskus olisi tervetullut. Olen myös varma.. jos tulisikin tyttö. Niin nauraisin kovaa ja tottuisin ajatukseen yhtä nopeasti.

Mitä tästä opimme...

Senkin ymmärrän ettei haaveilleen voi mitään. Se on joku tahdosta riippumaton "toive" kumpaa sukupuolta toivoo lapsen olevan. Mutta se sitten sutjaantui useimmilla, vaikka syntyisi tytön ja pojan sekoitus hermafrodiitti!

Voin myöntää että kun kolmen tytön äitinä odotin neljättä lasta, pelkäsin että se olisi poika :ashamed: En siis siksi että vihaisin jotenkin koko sukupuolta vaan siksi että pelkäsin miten se muuttaisi meidän elämää. Tytön saaminen tuntui helpommalta vaihtoehdolta, jolloin kaikki on niin tuttua ja turvallista ja lapsella on siskoistaan seuraa eikä tarvitse murehtia mistä niitä saman sukupuolen kavereita saisi. Parin kuukauden päästä pitäisi viides lapsi tulla ja jostain syystä mulla ei ole enää tuota pelkoa, nyt se saa olla poikakin :whistle: Olen varmaan kasvanut tässä välissä aikuiseksi tai jotain :D

Alkuperäinen kirjoittaja tämä äiti:

SIIS MISTÄ NÄITÄ IHMISIÄ LÖYTYY??????????? KAIKKI PITÄIS SAADA VALITA, SEN LAPSEN SUKUPUOLIKIN.

Mikähän vika siinä sukupuolen valinnassa sitten olisi...olisipahan sitten ainakin rakastettu lapsi!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pojat oo ällöjä, vanhemmiten voivat olla kuule kovasti enemmän sinun perään kuin tyttölapset.

Mammanpojat ovat aika säälittäviä otuksia.

Mä ainakin haluan että mun poika/pojat on mun perään isompana. Yleensä kilteistä pojista tulee parhaita miehiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Mikähän vika siinä sukupuolen valinnassa sitten olisi...olisipahan sitten ainakin rakastettu lapsi!

Kyllä sitä lasta rakastaa siitä huolimatta vaikka ei olisikaan sitä "toivottua" sukupuolta! =)

Anteeksi.. Mutta jos et kerta ymmärrä. Miksi kommentoit sitten turhaan. Eikö se ettet ymmärrä tee sinusta jäävin kommentoimaan? Jos et kerta ymmärrä asiaa niin miten voit olettaa että mielipiteesi olisi minkään arvoinen.
"En ymmärrä, lyön!" Ymmärsitköhän nyt..

*Ärsyyntyy jos ihmiset kertovat mielipiteitään vaikka eivät ole alunperin ymmärtäneet edes mistä on puhe". :D

Anteeksi jos loukkasin "mielipidettäsi".

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä ainakin haluan että mun poika/pojat on mun perään isompana. Yleensä kilteistä pojista tulee parhaita miehiä :)

No tulee varmaan, mutta jos mies on isonakin äidistään riippuvainen, on se aika kamalaa katsottavaa.
Sitävastoin tyttäret voivat naisinakin olla paljon äitiensä kanssa hengailemassa, mutta ovat silti itsenäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja ilta:
Tai ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan.

Minä en ymmärrä! (enkä jaksa uskoa, että koko ap:n juttu pitää edes paikkansa...)

Juttu on hieman kärjistetty. Mutta ajatus olikin, että ekassa raskaudessa salaa toivoin poikaa (sain maailman ihanimman tytön!) ja tokassa salaa toivon tyttöä. Että niin se mieli vaan muuttuu. Vaikka todellisuudessahan sukupuolellakaan ei ole väliä. Toivottu, rakastettu lapsi tulossa, olkoonkin sitten millainen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:

No tulee varmaan, mutta jos mies on isonakin äidistään riippuvainen, on se aika kamalaa katsottavaa.
Sitävastoin tyttäret voivat naisinakin olla paljon äitiensä kanssa hengailemassa, mutta ovat silti itsenäisiä.

Tuskin oli kyse aikuisuudesta. Ja tosta olen eri mieltä. Mun mielestä jos äiti ja poika voi hengailla aikuisena yhdessä.. se kertoo hyvästä itsetunnosta ja itsenäisyydestä.

Vai tarkoititko että jos nainen asuu aikuisena äitinsä helmoissa ja ottaa äidiltään rahaa on ok? En ole varma ymmärsinkö oikein mitä tarkoitat.
Minun mielestäni se olisi yhtä hassua.. kuin jos mies tekisi aikuisena niin.

minä luulin saavani pojan ja olin tiedon jälkeen jotenkin todella pettynyt koska toivoin että saisin tytön ensin. tuli sitten kuitenkin tyttö iloisena yllätyksenä. toisen lapsen kohdalla oli sitten ihan se ja sama kumpi tulisi, ja sieltä tuli sitten se poika. sinänsä olen pettynyt että sain heti tytön ja pojan koska tietyllä tavalla se lukitsi lapsiluvun kahteen - meillähän on nyt molempia sukupuolia. miehen päätä useampiin lapsiin olisi ollut helpompi kääntää jos olisi voinut vedota siihen että kun ei sitä toista sukupuolta ole tullut.

Tämä on paljon näillä palstoilla käsitelty aihe. Jostakin syystä vaan monet tuntuvat olevan pettyneitä poikaan. Kai kaikki mammat tahtovat oman prinsessan.
Joka tapauksessa, mun mielestä ei ole mitään pahaa siinä, että myöntää pettymyksensä. Olin minäkin ensin pettynyt kun kuulin nelosen olevan poika. Nyt kun poika on kolmen kuukauden, olen aivan myyty pojasta ja en tosiaankaan tyttöön vaihtaisi :)

Yhteistyössä