Kyllä ottaa otsalohkoon piru vie

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Kyllä tiedän ettei omat muksut ole täydellisiä. Ja niitä saa ojentaa käyttäytymisestä.

Mutta luoja että paloi käämi ihan kokonaan äsken.

Tässä taloyhtiössä asuu yksi tyttö jonka kanssa meidän lapset ei ole koskaan tulleet erityisemmin toimeen. Sanomista on ollut molemmin puolin. Hetken tulevat toimeen ok. Ja sitten jostain aina tulee sanomista.

Itse en ole ollut kaikkea näkemässä, tai kuulemassa. Joten uskon kyllä, että meidän poikakin on syyllinen näihin "tappeluihin".

Mutta ei ole täysin syytön tämä toinenkaan osapuoli. Esim. uhitelee meidän tyttö turpaan vetämisellä, nokkospuskaan työntämisellä, keinusta pudotamisella jne.

Toisinaan olen pitänyt pihalla puhuttelun omille lapsille sekä tälle tytölle. Että ketään ei saa kiusata.

No ilmestyipä tämän tytön äiti äsken oven taakse sättimään. Pojan kielenkäyttöä ja käytöstä. Sanoin asiallisesti, ettei sellainen käytös meidän pojalta sovi. Ja keskustelen hänen kanssaan. Poikani mainitsi samalla kuinka heidän tyttö tekee kiusaa. Heidän tyttö kuulema kiusaa vain ja ainoastaan koska meidän poika kiusaa.

Puuttui myös siihen, että meidän poika kiusaa kuulema aivan koko ajan meidän tyttöä pihalla. Nahisteleehan nuo keskenään toisinaan. Mutta ei todellakaan koko aikaa. Ja mitäköhän meidän lasten keskenään nahistelu hänelle edes kuuluu...

Sätti minua siitä, etten tee asialle yhtään mitään. Käski minua painua pihalle siivoamaan poikani jäljet. Kyseessä polkuauto jota koko pihan muksut ovat käyttäneet. On kuulema meidän poika joka sen on metsään tyrkännyt. Siihen asti kuuntelin nätisti. Mutta kun melkein sylki kasvoilleni samalla kun käski painua pihalle. Miulla paloi käämi kokonaan ja lapsellista kyllä paiskasin oven tämän naisen nenän edestä kiinni.

Ihmetyttää vain jos meidän lapset ovat yksinomaan syyllisiä. Mistä ihmeestä johtuu se, että pihalla ei koskaan tule sanomista, jos tämä kyseinen tyttö ei ole ulkona.

Piru vie että ketuttaa... Ja kyllä pidän puhuttelun lapsilleni. Oon vaan niin väsynyt tähän "sotaan"

arrrrgh sekava teksi mutta olipahan pakko purkautua johonkin. Kun ei ole isäntäkään kotona, että olisi sille voinut avautua.

Mutta mitä ihmettä tälle tilanteelle ees voi tehdä. Murrrrr... Pitkän aikaa olen jo lapsilleni sanonut. Että kun on iso piha niin voi pitää leikit erillään.

Vai pitääkö miun paimentaa muksut aina sisään kun tämä tyttö on ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Kyllä tiedän ettei omat muksut ole täydellisiä. Ja niitä saa ojentaa käyttäytymisestä.

Tässä taloyhtiössä asuu yksi tyttö jonka kanssa meidän lapset ei ole koskaan tulleet erityisemmin toimeen. Sanomista on ollut molemmin puolin. Hetken tulevat toimeen ok. Ja sitten jostain aina tulee sanomista.

Itse en ole ollut kaikkea näkemässä, tai kuulemassa. Joten uskon kyllä, että meidän poikakin on syyllinen näihin "tappeluihin".

Mutta ei ole täysin syytön tämä toinenkaan osapuoli. Esim. uhitelee meidän tyttö turpaan vetämisellä, nokkospuskaan työntämisellä, keinusta pudotamisella jne.

Toisinaan olen pitänyt pihalla puhuttelun omille lapsille sekä tälle tytölle. Että ketään ei saa kiusata.

No ilmestyipä tämän tytön äiti äsken oven taakse sättimään. Pojan kielenkäyttöä ja käytöstä. Sanoin asiallisesti, ettei sellainen käytös meidän pojalta sovi. Ja keskustelen hänen kanssaan. Poikani mainitsi samalla kuinka heidän tyttö tekee kiusaa. Heidän tyttö kuulema kiusaa vain ja ainoastaan koska meidän poika kiusaa.

Puuttui myös siihen, että meidän poika kiusaa kuulema aivan koko ajan meidän tyttöä pihalla. Nahisteleehan nuo keskenään toisinaan. Mutta ei todellakaan koko aikaa. Ja mitäköhän meidän lasten keskenään nahistelu hänelle edes kuuluu...

Sätti minua siitä, etten tee asialle yhtään mitään. Käski minua painua pihalle siivoamaan poikani jäljet. Kyseessä polkuauto jota koko pihan muksut ovat käyttäneet. On kuulema meidän poika joka sen on metsään tyrkännyt. Siihen asti kuuntelin nätisti. Mutta kun melkein sylki kasvoilleni samalla kun käski painua pihalle. Miulla paloi käämi kokonaan ja lapsellista kyllä paiskasin oven tämän naisen nenän edestä kiinni.

Ihmetyttää vain jos meidän lapset ovat yksinomaan syyllisiä. Mistä ihmeestä johtuu se, että pihalla ei koskaan tule sanomista, jos tämä kyseinen tyttö ei ole ulkona.

Piru vie että ketuttaa... Ja kyllä pidän puhuttelun lapsilleni. Oon vaan niin väsynyt tähän "sotaan"

Oisko siitä johtuen, että poikasi kiusaa just tätä tyttöä, ei muita?

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:

Oisko siitä johtuen, että poikasi kiusaa just tätä tyttöä, ei muita?

Hyvinkin mahdollista. Mutta en sitten millään jaksa uskoa, että poikamme aloittaisi kiusaamisen joka kerta. Mutta todellakaan täysin syyttömänä en poikaammekaan pidä.

Useampaan kertaan on poikakin tullut sisälle, milloin pahalla mielellä, milloin itku silmässä. Kun tämä kyseinen tyttö on uhitellut. Pyöritellyt avain nauhaa ja uhannut lyödä. Tai poiminut kiven ja uhannut heittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan on se toinenkin äiti yhtä tuohduksissa... miksi annat poikasi kiusata tyttöä?

Asiaan puutunkin joka kerta kun asian huomaan. Tai siitä mainitaan. En kuitenkaan ole viitsinyt 9 vuotiaiden lasten välissä pihalla istua vahtimassa koko aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste.:
Kuulostaa siltä että on kaksi huonokäytöksistä äitiä lapsineen liikkeellä. Sori vaan.

No omalta kohdaltani on pakko myöntää, että käytöstapojanikin voisin parantaa. Tai ainakin pinnaa kasvattaa.

Meni vaan hermot ihan totaalisesti. Kun yhtään sanaa ei toiseltakaan puolelta tullut asiallisesti. Huudettiin, sätittiin naamassa kiinni.

Sentään yritin vastata asiallisesti niihin väleihin mihin kerkesin. Ainakin alkuun.

Yhteistyössä