Tyttö kohta 1v5kk ja aikoo sit elää ilman vaippaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Pari päivää tässä menny niin, että vaippaa ei halua ja oikein huutaa äänekkäästi asiasta. Housut vaan tahtoo jalkaan tai olla ilman. Ite on potalle menny, jos on ilman housuja ollu ja sitten jos on ollu housut, niin on sanonu mulle "tätä tätä" ja näyttäny alapäätänsä ja kun potalle on menty niin sinne on pissat tullu. :o

Kakatki tänään teki, ihan ite juoksi potalle kun oli ilman housuja ja nyt oon pitäny vessan ovea sitten auki. Ja eilen oli kolme kertaa kuiva vaippa kun halusi potalle ja pissat sinne teki. Saas nähä onko tämä ohimenevä vaihe vai jatkuuko =)

No mä oon enemmän oottanu, että tuo 3v4kk jättäis yövaipan pois, mutta ei näytä olevan toivoakaan, sen verran reiluja pissoja tulee yöllä. Päiväkuiva on ollu 1v9kk saakka, tosin vahinkoja tai pikkukastumisia (pikkuhousut) sattuu ku ei taho malttaa aina mennä vissiin ajoissa.

En olis ihan tästä kaverista vielä uskonu, aattelin, että just tuossa joulun tienoilla olisin sitten voinut kokeilla jättää vaipan pois, että jos osais jo olla, mutta että nyt jo :o Noh, en mä sillä, että se haittais. Pyykivuori vähenee huomattavasti, ku ei tarttis enää niin monia vaippoja pestä ;)

Minusta kans tuo tyttö on isosiskostaan ottanu mallia. Vaikka onhan me potalla käyty jo pitkään, 8kk tuli ekat tuotokset, mutta ei mitenkään niin aktiivisesti mitä esikoisen kanssa. Kaiken noi pienet kyllä isommista imee ku yhessä touhuavat.

Joskus ihan huolestuttaa, että olettaako sitä itsekin, että pienemmän pitäis pystyä vaikka mihin, eikä anna rauhassa olla pieni...Mutta kun toinen itse haluaa...

Niinpä, tuntuu itestäki aika hurjalta. Jo tuota esikoisen päiväkuivuutta 1v9kk moni kauhisteli. Mutta minkäs teet, kun toinen ite haluaa ja kyllähän sitä sillon on kannustettava :)

Voi vitsi, meidän 2,5-vuotias ei ole vieläkään oppinut kuivaksi. Päivisin kastuu vaippa ja yön jälkeen se on aivan litimärkä. Ollaan yritetty olla ilman vaippaa, mutta niinpä se pisu vaan lirahtaa yllättäen.
Ehkä se ennen koulun alkua oppii tuntemaan pisuhädän... huoh

Meillä kotona ei oo vaippa ku unilla, herra ei suostu pitämään vaan heittää pois. Ite käy potalla pissillä ja kakalla, autossa ja unilla on toki viellä vaippa..
Hyvähän se vaan on jos kuivaks oppii.. =)

Niin ja herralla on ikää 1vkohta 9kk

Onnittelut fiksuista lapsukaisista!
Meillä esikoistyttö oli myös aikaisin päiväkuiva, 1v 7kk lähtien ei tullut enää vahinkoja päivisin. Ja itse osasi siis silloin hakeutua potalle hädän tullen. Helpottaa kummasti tuo vaipattomuus! Nyt meilläkin menossa jo toinen pottailija, tyttö, melkein 10kk alkaa jo hallita hommaa, kakat menevät jo lähes aina pottaan. =)

Yhteistyössä