tyttö- ja poikasykkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutkija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutkija

Vieras
miten teillä ollut ultrassa sykkeet? meidän neuvolan täti sanoi että on asiaa seurannut ja tehnyt omaa tutkimusta ja totesi, että molemmista syntyy molempia.
Tämä neuvolantäti jäi eläkkeelle jo, lienee ehtinyt seurata jonkun aikaa asiaa.

Millaisia kokemuksia teillä on omista raskauksista?

Oysissa myös kätilöt tehneet empiiristä tutkimusta ja tulleet samaan tulokseen ettei ole olemassa mitään poika tai tyttösykkeitä. Itse sain tytön matalalla sykkeellä, vaikka kaikki sanoi että noilla sykkeillä täytyy olla poika (alle 130)

mulle sanottiin että vaikka yleisesti puhutaan että tyttö-vaavilla on korkeempi syke niin ei automaattisesti tarkoita että siellä tyttö on..
olikohan tyhmästi selitetty :D no mut kuiteskin

Esikoisen ja enkelivauvan molempien aikaan sykket on vaihdellu 145-160 välillä, ja molemmat tyttöjä. Tässä raskaudessa sykkeet edelleen samaa luokkaa, saa nähdä, kumpi tulee. Siskolta tuossa kysäsin, niin heidän lokakuussa syntyneellä vauvalla oli kans ollu 160pintaa sykkeet, ja tyttö tuli sinnekin.

Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:
mulle sanottiin että vaikka yleisesti puhutaan että tyttö-vaavilla on korkeempi syke niin ei automaattisesti tarkoita että siellä tyttö on..
olikohan tyhmästi selitetty :D no mut kuiteskin

näin on. vaikuttaa se hereilläol ja aktiivisuus asiaan.

mulla 2 poikaa, 1 tyttö, ja ultran mukaan odotan taas tyttöä. kaikilla ollut samantyyppiset sykkeet, ja arvatkaas mitä: kun ovat olleet liikkeessä on syke ollut korkeampi kuin silloin kun ovat ollet unessa/hiljaa aloillaan!

Ei siitä kuitenkaan ole kuin 20 vuotta kun äidilleni useamman terveydenhoitajan toimesta neuvolassa sanottiin että tytön sinä saat kun on tytön sydänäänet, vaikka muoto viittaisikin poikaan. No tyttö syntyikin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei voi sykkeistä päätellä sukupuolta,johan ne heittelee samankin raskauden aikana 140-160 välillä.

meidän esikoisella syke heitteli 130-180 välillä,riippuen mitä hän siellä masussa teki.Yleensä syke oli 140-160

Esikoisen sykkeet olivat alhaiset (130 luokkaa) ja hänestä kätilö synnyttämättömien osastolla (jossa makailin viikko tolkulla supistuksia paossa) veikkaili poikaa. Noh, tyttö tuli. Kakkosen sykkeet olivat taas korkealla (160 ja yli), tyttö hänkin. Kolmosen sykkeet olivat korkealla (yli 150), kunnes sitten loppuraskaudessa laskivat 140 kieppenille. Poikaa tiedettiin odottavamme.

Jostain joskus luin, että poikien sykkeet olisivat matalammat, koska ovat yleensä isompia ja näin ollen sydänlihaskin on isompi eikä tarvii tehdä niin paljon työtä. Tämä kuitenkin pätisi vasta ihan raskauden loppuviikoilla..

mulle kätilö veikkas ensimmäistä odottaes poikaa,juuri noiden matalien sydänäänien mukaan sekä mahan muodon vuoksi ja kun sitten loppuraskaudessa jouduin osastolle niin siel hoitaja sanoi tyttö tulee,ja tyttö tuli :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Jostain joskus luin, että poikien sykkeet olisivat matalammat, koska ovat yleensä isompia ja näin ollen sydänlihaskin on isompi eikä tarvii tehdä niin paljon työtä. Tämä kuitenkin pätisi vasta ihan raskauden loppuviikoilla..

Tuohan pätee vain sillon jos vehkeet on jo nähty ja tiedos et tulee iso poika.Sitä siis tarkotan et pelkästä sykkeestä ei voi päätellä ku tytötkin voivat olla isoja(yli 4kiloa),ja näin ollen syke sisi olisi matala?

Yhteistyössä