Tyttö 5v sanoi jäähallin pukuhuoneessa että älä lyö kun otin kypärää päästä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Moi"

Vieras
Kailotti monta kertaa että miksi sä löit
Otin kypärää pois ja ilmeisesti se tuntu epämukavalta

Meinas pinna palaa miksi se tollasia puhuu ihmiset ympärillä käänty katsomaan

Mä en ole ikinä lyönyt lastani mutta en tiennyt mitä mä sanon lapselle kun kaikki katsoi

Kysyin äsken siltä miksi sä sanoit niin, sanoi että mä valehtelin 'mä saan puhua mitä haluan'

Nyt pelkään että jos se tollasia rupee puhumaan niin kohta on lastensuojeluviranomaiset oven takana

Ei oo ainoa lapsukainen joka sellasta puhuu. Sillä saa kivasti huomiota. Mulle tänään lapsi kovaan ääneen kailotti huoltsikalla että miksi sä äiti löit mua? Istu sylissä ja tarkkaan en lyönyt. Vastasin selkeästi että en niin tehnyt ja puhut nyt puppua. Ei se lapsi näyttänytkään sille että joku ois sitä satuttanut. Ei meillä lasta muutenkaan lyödä.

Tyttö on sanonut ennenkin kun on sattunut vaikka ottanut huosua pois ja kynsi raapassu ihoa vahingossa. Mua niin sapettaa kun yrität kasvattaa lapset niin hyvin kuin pystyy ja toinen sanoo että sä löit

Joo, tuttua. Tyttö on pienempi kuin ap:n, mutta tekee vähän vastaavaa. Jos sitä ohjaa jonnekin, minne se ei halua mennä, tai käskee muuten, tyttö alkaa kiljua että "sattuu! aijai, sattuu!". Ja tämä silloin, kun ei häneen edes kosketa. Onneksi ovat päikyssä pistäneet merkille saman - että siis tekee tuota. Se on vähentynyt, kun tyttö on huomannut, ettei siitä kiljumisesta ole mitään hyötyä.

Keskustelin äsken eikä suostu myöntämään että on valehdellut, sellanen virne naamalla oli vielä että lällällää. Pidin tiukasti kantani että karkkipäivä pois, ei vieläkään myöntynyt, nyt itkee tuolla makkarissa kun en tuu viereiseen sänkyyn nukkuun

[QUOTE="Moi";29422296]Keskustelin äsken eikä suostu myöntämään että on valehdellut, sellanen virne naamalla oli vielä että lällällää. Pidin tiukasti kantani että karkkipäivä pois, ei vieläkään myöntynyt, nyt itkee tuolla makkarissa kun en tuu viereiseen sänkyyn nukkuun[/QUOTE]

Miksi tuon ikäinen valvoo tähän alkaan??
Ja miksi sinä menet vielä tähän aikaan keskustelemaan tuollaisia??

meidän 3 v tekee samaa välillä, kun otetaan vaikka pinnejä pois tai pipoa pois päästä. Koskaan nämä kuitenkaan ei ole sattuneet ja tällainen käytös alkoi kun aloitti tarhan. Liekö siellä lapsilla tapana huijata ja kerjää huomiota. Kuitenkin sanotaan aina tilanteessa että ei ole lyöty älä höpsi. Kun on kysytty miksi sanoo noin sanoo että koska halusin.

Taitaa olla jotain uhmaa tms.

Mä tekisin selväksi lapselle, että jos vielä joskus valehtelee minun tekemisistä, että lyön tai muuta vastaavaa myöskään kyseiseen harrastukseen ei sen jälkeen mennä, kun ei kerran osata olla valehtelematta siellä.

Mulla on kosketusyliherkkyys ja mun tukkaan ym ei kosketa mut jos kerran lällättelee niin johtuu varmaan jostain muusta. Mut ennen nukkumaanmenoa ei ehkä kannata ottaa mitään ongelmia pöydälle kun sekä äiti että lapsi on väsyneitä ja valmistautuu nukkumaan. Ilta kannattaa rauhottaa kriiseiltä :)

Ylireagoit itse rankasti. Tuollainen juttu pitäisi käsitellä samantien, tekemättä siitä kuitenkaan sen suurempaa numeroa kaikenmaailman jälkipuinteineen ja rangaistuksineen.

Tuollainen voi olla huomionhakua, tai sitten lasta on oikeasti sattunut ja on siihen kommentoinut noin, vaikkakin käyttäen väärää sanaa. Tällaista sattuu myös lasten välillä vähän väliä, liioitellaan ja luullaan tahalliseksi jotain, mikä on oikeasti ollut vahinko. Eihän näitä lasten välisiä ristiriitoja ratkottaessakaan ole tapana rangaistuksia ladella, vaan ihan vaan selvitetään asia ja jatketaan normaalisti elämää.

Tämä oli aika hyvä vastaus. Pidin tiukan puhuttelun ja kuten aina mua kaduttaa kun tiukkasin siltä valehtelusta. Tähän mennessä on menny hyvin pienellä komennuksella joskus. Tuntuu oudolta pitää puhuttelu justhan oli pieni vauva

Yhteistyössä