Tyttö 10v11kk, opettaja lähetti kotiin kesken koulupäivän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuplis2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuplis2"

Vieras
syynä omituinen leimahdus, eli tytön koko kroppa punaisia läiskiä täynnä, siis leimahti yhtä äkkiä ja varsinkin jalkoja kutisee, posket tulipunaiset, ei kuumetta.
Osaisko kukaan kertoa mistä vois olla kyse?
Itselle tuli mieleen, et voisko kyse olla allergisesta reagtiosta jollekin...

Vain sukkahousut on uudet, mutta ei koskaan ennen ole tuollaista ilmiötä tullut

Voisko meneillään olevasta kosteusvauriorempasta kylpyhuoneessa oli jotain tekoa tuon kanssa.

Onko tyttösi vastikään ollut jollakin antibiootti tai penisiliinikuurilla? Itse sain tosiaan tuollaisen reaktion amoxilliinista, mieheni on saanut sekä amoxilliinistä että kefalosporiinista.

Kutinaan auttaa antihistamiini ja jos se on tosi pahaa voi lääkäristä käydä hakemassa suun sisäisesti nautittaviin kortisonitabletetihin reseptin (en tiedä annetaako näitä lapsille). Minä sain jopa kortisonipiikin lihakseen kun reaktio oli niin raju.

kortisonirasvaa ja antihistamiinia 1/2 tbl voit antaa. Nokkosihottumaa on joka johtuu allergisesta reaktiosta. Onko ollut esim puukäsityötä kouussa tänään? Mausteista ruokaa syönyt?

Mulle tuli vastaava reaktio uusista tummista housuista. Monenmoisia allergiatestejä otettiin ja löytyihän niitä allergisoivia aineita. Mm. olen allerginen siniselle värille :-D

Oliko sukkahousut pesty ennen käyttöönottoa?

[QUOTE="tuplis2";24941299]

Ja anteeksi tyhmyyteni kun laitoin lapseni iän noin tyhmästi, mutta en nyt ajatellut, että joku vetää siitä herneen nenuun.[/QUOTE]

Kuvassa jalka ja maha, ja alan taipua siihen allergiakohtaukseen, koska kun otti pois uudet sukkahousut alkoi punoitus helpottaa. Outoa, koskaan aiemmin ei ole reagoinut noin ja sukkahousut oli vaalean harmaat.

[QUOTE="tuplis2";24941306]Kuvassa jalka ja maha, ja alan taipua siihen allergiakohtaukseen, koska kun otti pois uudet sukkahousut alkoi punoitus helpottaa. Outoa, koskaan aiemmin ei ole reagoinut noin ja sukkahousut oli vaalean harmaat.[/QUOTE]

Siis oliko ne sukkahousut täysin pesemättömätkin :o Suihku vois auttaa.

[QUOTE="vieras";24941353]Siis oliko ne sukkahousut täysin pesemättömätkin :o Suihku vois auttaa.[/QUOTE]

Ei kai kukaan ole niin hölmö että pistää jalkaan uudet vaatteet pesemättä niitä ensin? Ja vielä lapselle.

Yhteistyössä