SANO SILLE SUORAAN!
Jos mun mies olisi sanonut mulle, edes vähän huumorin varjolla, että jopas oot pulskistunut kesän aikana tms. niin luultavasti en olisi lihonut tällaisiin mittoihin. Itse olen seurustellut mieheni kanssa nyt viisi vuotta, jonka aikana painoa on tullut 35 kg lisää. Mies on aina tuntunut olevan todella hyväksyvä minua kohtaan, eikä koskaan ole tuntunut välittävän painostani. Koskaan hän ei ole sanonut pahaa sanaa, ja kehuu usein miten hyvältä näytän.
Vaikka totuus on, että ylipainoa on rutkasti, kun painoindeksikin on jo 37! Mieti tätä ketjua lukiessa, että jos mieheni olisi sanonut jotain, olisin ehkä ""havahtunut"" aiemmin tähän lihavuuteeni, ja siihen mihin se johtaa.
Vieläkään mieheni ei ole mitään negatiivista sanonut mun ulkonäöstä, kehuu, vaikka selvästi huomaa että kyllä sitä välillä ketuttaa se, miten paljon syön.
Vajaa kuukausi sitten aloitin laihiksen, ja ensimmäisen kolmen viikon aikana lähti heti kolme kiloa. Nyt neljäs viikko on mennyt syöpötellessä. Koko ajan on huono omatunto. Laihduttaminen on aivan käsittämättömän vaikeaa!!! Mutta aion tehdä sen... Nyt jatketaan laihdutusta, painonvartijoihin liittyminen on harkinnassa. Jospa tässä vähän saisi tätä elopainoa laskettua.
Mutta sano ihmeessä sille vaimokkeellesi jotain! Pyri sanomaan mahdollisimman kauniisti. Hän loukkaantuu silti, mutta ehkä hän havahtuu aiemmin kuin minä. Ja JOS hän ryhtyy laihikselle, niin älä osta kotiin itsellesi herkkuja. Niitä on uskomattoman vaikea vastustaa, jos tietää että kaapissa jotain hyvää on
Oma repsahdukseni lähti siitä, että mies osti itselleen munkkipussin. Nyt on sitten vaikea lopettaa syömistä :I
Kyllä tämä ylensyönti on osittain psykologinen juttukin. Ei se niin helppoa ole, laihduttaminen nimittäin, vaikka normaalipainoiset niin kuvittelee. Itselläni ainakin on syömisen kanssa ongelmia, ja siksi laihduttaminen on hankalaa, vaikka kuinka tiedän miten tulisi syödä, jotta laihtuisi tai edes söisi terveellisesti.