Tyttäreni 7v sanoo tietävänsä että kuolee nuorena...

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Aika hirvittävältä tuntuu minusta. :( Sanoin että ei tommosta voi tietää enkä olis halunnu puhua koko asiasta, mutta tytär sanoo että hän vain tietää ettei kasva aikuiseksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Onko tytöllä joku sairaus?
Oma diabeetikkoveljeni sanoi aina lapsena, ettei elä yli nelikymppiseksi. En tiedä mitä nyt kohta kolmikymppisenä ajattelee asiasta.
Ei hänellä ole mitään sairautta. Niin ehdoitta hän sanoi sen asian että hirvittää.. ja muistelen nyt että on sanonut myös joskus pienempänä niin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ettei olis varhaiskypsä lapsi, jolla kenties masennusta?
Voisko olla.... en tiedä. :( Hän on tommoinen aika herkkä ja tunteellinen kyllä. Täytyypä enemmän seurata tilannetta...ja käytöstään. En ole ikinä ajatellut että tuon ikäisellä voisi olla masennusta. Mitenkähän muuten voisi näkyä sellainen, masennus siis lapsella?

 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ettei olis varhaiskypsä lapsi, jolla kenties masennusta?
Voisko olla.... en tiedä. :( Hän on tommoinen aika herkkä ja tunteellinen kyllä. Täytyypä enemmän seurata tilannetta...ja käytöstään. En ole ikinä ajatellut että tuon ikäisellä voisi olla masennusta. Mitenkähän muuten voisi näkyä sellainen, masennus siis lapsella?
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Lapsen_depressio
 
Varpu
Minulla on myös 7-vuotias tyttö. Olen itse henkisen tien kulkija... Uskon, että kuolemaa ei ole. Tämä täällä on maallinen elämä, yksi niistä monista. Uskon, että lapsi voi muistaa sielunsuunnitelmastaan jotain, joka tehdään ennen kuin tänne tullaan. Emme me voi tietää. Jos lapsellasi ei ole mitään masennusta tms. hän vaan "tietää", niin kehottaisin teitä vain nauttimaan yhteisestä elämästänne nyt. Joissakin tapauksissa sitä suunnitelmaa voi myös muuttaa. Mutta kaikella on tarkoituksensa. Uskon, että jokaisella täällä on jokin tehtävä. Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsellesi! <3
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Varpu:
Minulla on myös 7-vuotias tyttö. Olen itse henkisen tien kulkija... Uskon, että kuolemaa ei ole. Tämä täällä on maallinen elämä, yksi niistä monista. Uskon, että lapsi voi muistaa sielunsuunnitelmastaan jotain, joka tehdään ennen kuin tänne tullaan. Emme me voi tietää. Jos lapsellasi ei ole mitään masennusta tms. hän vaan "tietää", niin kehottaisin teitä vain nauttimaan yhteisestä elämästänne nyt. Joissakin tapauksissa sitä suunnitelmaa voi myös muuttaa. Mutta kaikella on tarkoituksensa. Uskon, että jokaisella täällä on jokin tehtävä. Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsellesi! <3
Tuo kyllä kuulostaa niin pelottavalta... en halua oikeasti uskoa ollenkaan että lapsi tietäis että kuolee nuorena...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpu:
Minulla on myös 7-vuotias tyttö. Olen itse henkisen tien kulkija... Uskon, että kuolemaa ei ole. Tämä täällä on maallinen elämä, yksi niistä monista. Uskon, että lapsi voi muistaa sielunsuunnitelmastaan jotain, joka tehdään ennen kuin tänne tullaan. Emme me voi tietää. Jos lapsellasi ei ole mitään masennusta tms. hän vaan "tietää", niin kehottaisin teitä vain nauttimaan yhteisestä elämästänne nyt. Joissakin tapauksissa sitä suunnitelmaa voi myös muuttaa. Mutta kaikella on tarkoituksensa. Uskon, että jokaisella täällä on jokin tehtävä. Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsellesi! <3
Tuo kyllä kuulostaa niin pelottavalta... en halua oikeasti uskoa ollenkaan että lapsi tietäis että kuolee nuorena...
Voihan se vaan tykätä höpötellä semmosia muuten vaan.
 
ok
Musta oli kanssa lapsena ja teininä aivan mahdoton ajatus, että kasvaisin aikuiseksi. Sanoinkin, että luulen kuolevani, koska en vaan osaa kuvitella itseäni aikuisena.

Niin vaan minäkin kasvoin isoksi. Terapiassa kyllä kävin hieman välissä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Musta oli kanssa lapsena ja teininä aivan mahdoton ajatus, että kasvaisin aikuiseksi. Sanoinkin, että luulen kuolevani, koska en vaan osaa kuvitella itseäni aikuisena.

Niin vaan minäkin kasvoin isoksi. Terapiassa kyllä kävin hieman välissä.
Kiitos, tuokin oli hyvä kuulla :)
 

Yhteistyössä