tyttäreni (20) seurustelee 35-vuotiaan miehen kanssa. Mitä voin tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Tuo
suhde voi jopa kestää juuri ikäeron ansiota (kunnes kuolema erottaa=nuori leski). Nimittäin ton ikänen mies on niin otettu nuoresta naisestaan, et tekee melkein mitä vaan suhteen säilyttämiseksi. Mies palvoo nuorta naista, kun sillä voi mm. ylpeillä kavereille ja naisesta on ihanaa, kun mies palvoo ja saa kaiken periks... molemmat voittaa, vaikkei mikä tasa-arvoinen suhde olekkaan. Harvemmin alussa mitään rakkautta ainakaan.
Itseasiassa omat vanhempani oli naimisissa pitkällä ikäerolla ja isän ollessa vanha, kotona viihtyvä papparoinen, äiti oli simpsakka keski-ikäinen nainen menopäällä... arvatkaa kestääkö tuollanen siinä vaiheessa :/
 
Olet nolo!
Tästä tuli muuten mieleeni, kun olin 24 ja töissä eräässä vastaanottotiskillä niin siellä tapahtui taas tosi nolo tilanne. Asiakkaat olivat jo menneet siitä ohi ja sitten palasivat takaisin KYSYMÄÄN MINUN IKÄÄNI! Kysyivät, että miten vanha mahdat olla, et varmaankaan ole 16 vuotta täyttänyt, miten voi olla mahdollista, että olet täällä töissä. Minut nolattiin taas täysin. Siis mikä oikeus on asiakkaalla kysyä työntekijän ikää tai miten joku edes kehtaa? Ihmettelen kovasti.
Olet varmaan nolo wanna be teinipissis! Ketään aikuista 25v ei luulla 13-vuotiaaksi ellei hän käyttäydy ja pukeudu kuin pissis!
 
"aapee"
[QUOTE="hmmm";24395975]No työtön äijä on tietysti eri asia kuin 35 v äijä. Kyllä muakin saattaisi kiinnostaa, miksi mies on työtön (onko ollut aina, kuten yksi sukulaismies vai ainoastaan sattumalta juuri nyt, eikö oman alan töitä ole tai onko sitä omaa alaa edes löytynyt jne.) MUTTA ikä on vain numeroita.

Siltikään et mielestäni voi etkä saa asiaan puuttua. Tyttäresikin on tehtävä omat virheensä (jos tuo sitten edes mikään virhe on). Minä itse aloin seurustella 18 -vuotiaana 31-vuotiaan kanssa, äitini sai hervottoman hepulin, jätin miehen ja olin pitkään todella onneton (siis todella, todella onneton). Äitini pyysi myöhemmin anteeksi...Nyt olen ollut minua vieläkin vanhemman miehen kanssa naimisissa 10 v ja meillä on kolme lasta. Olen aina ollut omasta mielestäni varhaiskeski-ikäinen ;) ja hyvin itsenäinen, joten isän korviketta en todellakaan ole hakenut.[/QUOTE]

juuri tuo työtön osuus on 40% ongelmastani 60% on ikäero. Tyttäreni on vakioduunissa ja pelkään että mies hakee tyttärestäni vain elättäjää.
 
Olet varmaan nolo wanna be teinipissis! Ketään aikuista 25v ei luulla 13-vuotiaaksi ellei hän käyttäydy ja pukeudu kuin pissis!
Olet väärässä. En pukeudu mitenkään "pissismäisesti", saati käyttäydy sillä tyylillä. En polta tupakkaa, en juo alkoholia, en pukeudu tiukkoihin vaatteisiin. Eilen minulla oli tavalliset farkut ja musta neulepaita sekä tummanharmaa takki. Kaukana mistään pissistyylistä. Tämä johtuu kasvoistani, jotka kuulemma näyttävät paljon nuoremmilta kuin olenkaan. Enkä ole 25 vaan jo 26 vuotta vanha. :ashamed:
 
JONSERED Karhunkantaja
Olet väärässä. En pukeudu mitenkään "pissismäisesti", saati käyttäydy sillä tyylillä. En polta tupakkaa, en juo alkoholia, en pukeudu tiukkoihin vaatteisiin. Eilen minulla oli tavalliset farkut ja musta neulepaita sekä tummanharmaa takki. Kaukana mistään pissistyylistä. Tämä johtuu kasvoistani, jotka kuulemma näyttävät paljon nuoremmilta kuin olenkaan. Enkä ole 25 vaan jo 26 vuotta vanha. :ashamed:
Elä hurjaa elämää, että saat ensinnäkin elämänkokemusta ja toisekseen sitä kautta harmaita hiuksia, ryppyjä ja muita elämisen merkkejä kasvoihisi. Hyvällä tuurilla voi tarttu katseeseen viisautta - sitä minä ainakin odotan. ;)
 
"vieras"
Olet väärässä. En pukeudu mitenkään "pissismäisesti", saati käyttäydy sillä tyylillä. En polta tupakkaa, en juo alkoholia, en pukeudu tiukkoihin vaatteisiin. Eilen minulla oli tavalliset farkut ja musta neulepaita sekä tummanharmaa takki. Kaukana mistään pissistyylistä. Tämä johtuu kasvoistani, jotka kuulemma näyttävät paljon nuoremmilta kuin olenkaan. Enkä ole 25 vaan jo 26 vuotta vanha. :ashamed:
Paas kuvaa niin katsoaan kaikki yhdessä kuinka nuorelta sä näytät.
 
"vieras"
[QUOTE="mörri";24395909]Eihän tuo ole edes hirveä ikäero... vai alkaako näihin suuriin ikäeroihin jo niin tottua noitten julkkisten kautta ettei mikään enää tunnu miltään... hmmm...[/QUOTE]

Olen nyt 45 v. eikä tulisi mieleenkään seurustella 60 v. papan kanssa.
 
"hmmm"
[QUOTE="aapee";24396155]juuri tuo työtön osuus on 40% ongelmastani 60% on ikäero. Tyttäreni on vakioduunissa ja pelkään että mies hakee tyttärestäni vain elättäjää.[/QUOTE]

No tuota oikeastaan juuri tarkoitin. Siis tuota elättäjä-osuutta. Siitä olisin varmaan huolissani. Kannattaa kysellä tyttäreltä vähän tarkemmin (ei painostaen vaan muka-kiinnostuneena :) ) miehen olosuhteista. Ja tämä ei tosiaankaan tarkoita sitä, että kuvittelisin kaikkien työttömien olevan pummeja....voihan olla, että hän on tilapäisesti työtön jne. Epäilyksiä herättää, jos hän ei oikeastaan koskaan ole ollut missään töissä ja 35-vuotias on jo sitä ikäluokkaa, että lähes poikkeuksetta porukoilla on joku koulutuskin....
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24396155]juuri tuo työtön osuus on 40% ongelmastani 60% on ikäero. Tyttäreni on vakioduunissa ja pelkään että mies hakee tyttärestäni vain elättäjää.[/QUOTE]

Varmasti hakee myös hyvää panoa. On se aivan eria asia nussia kakskymppistä kuin parhaat päivät nähnyttä melkein nelikymppistä, jolla on ryppyjä ja joka paikka roikkuu. Eikä ole kirkuvaa lapsilaumaa häiritsemässä touhuja ja paikat ovat sileät ja kimmoisat.:p
 
Meillä on ikä eroa 13 vuotta. Kun aloimme seurustelemaan minulla oli ikää 22 ja miehellä 35. Minä en oikeasti voinut kuvitella alkaa seurustelemaan ikäiseni kanssa, koska mielenkiinnonkohteet ja arvomailma vaan ovat nuorilla miehillä yleensä niiiin erilaiset kuin minulla.

Meillä minua on aina luultu vanhemmaksi kuin olen (ala-asteella ammattikoululaiseksi jne.) ja mies taas näyttää ikäistään paljon nuoremmalta.

Itse olin seurustelun alkuaikoina (ja itseasiassa olen vieläkin) niin onnellinen siitä että löysin minua rakastavan miehen, jonka kanssa jaksaa elää arkea ja nauraa elämälle. En minä oikeasti miettinyt sitä ikäeroa, sillä ei sitä yhtä minulle sopivaa miestä välttämättä löydä jos asettaa kauheasti turhia reunaehtoja.

Tietenkin tosiasia on, että miehet voivat kyllä käyttää hyväksi ja satuttaa. Mutta se ei riipu miehen iästä. Nuorikin mies voi käyttää toista hyväksi, ihan yhtä todennöisesti kuin vanhempikin mies.
 
Viimeksi muokattu:
"möhkövantti"
Kun tapasimme niin minä olin 18v ja mies 38v. Olemme olleet yhdessä 14 vuotta ja naimisissa 12 vuotta ja meillä on kaksi ihanaa lasta <3
Tätini oli aikoinaan sitä mieltä että äitini pitäisi raahata minut kotiin miehen luota asumasta. Onneksi äiti tiesi että osaan tehdä itse omat päätökseni :)
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24396399]Mun miehen sisko (25.v.) seurustelee 47.v. miehen kanssa. En tiedä hakeeko isähahmoa tästä miehestä, kun ei ole juurikaan minkäänlaista isäsuhdetta.[/QUOTE]

Niinpä... hankala muiden on tietää, mitä hakee. Onneksi arvailu on helppoa. ;)

Myönnän, että tuo on yksi olemassa oleva mahdollisuus - monien muiden mukana.
 
..
Minä aloin parikymppisenä seurustella 14 vuotta vanhemman miehen kanssa. Oltiin tutustuttu jo puoltoista vuotta aiemmin, joten tutuista tuli kavereita, sitten ystäviä, ja ajan myötä vielä enempi. Lähinnä jännitti kertoa asiasta perheelle, mutta ongelmia ei tullu. Kimpassa ollaan oltu melkein kymmenen vuotta, naimisissakin muutamia vuosia. Ennen nykyistä miestä seurustelin vähän aikaa muutaman vuoden vanhemman pojan kanssa, mutta totesin vaan saman minkä olin tienny jo aiemminkin, ei ole mun juttu. Halusin mielummin fiksun miehen, joka on baarijuoksunsa jo juossu, joka on luotettava, raha-asioissa fiksu, potentiaalinen lapsen isä ja oikeesti halukas sitoutumaan.
 
ulkonainen
Ymmarran huolesi. Kylla minuakin arveluttaisi, varsinkin tyoton, 35-vuotias mies joka kiinnostuu parikymppisesta tytosta.

Parikymppisena ei todellakaan tieda mika on itselle parasta, mutta et sinakaan voi tuossa oikein mitenkaan vaikuttaa. Parasta vaan toivoa etta seurustelu loppuu mahdollisimman pian.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24396186]Olen nyt 45 v. eikä tulisi mieleenkään seurustella 60 v. papan kanssa.[/QUOTE]

Tapansa kullakin. Toiset tykkää vanhemmasta, toiset nuoremmasta ja toiset omanikäisestä.
 
"vieras"
Ymmarran huolesi. Kylla minuakin arveluttaisi, varsinkin tyoton, 35-vuotias mies joka kiinnostuu parikymppisesta tytosta.

Parikymppisena ei todellakaan tieda mika on itselle parasta, mutta et sinakaan voi tuossa oikein mitenkaan vaikuttaa. Parasta vaan toivoa etta seurustelu loppuu mahdollisimman pian.
Mieshän voi olla työtön vaikka siksi, että on itse ottanut lopputilin työpaikastaan tai on vaihtamassa työpaikkaa. Ja miksi ihmeessä seurustelun pitäisi toivoa loppuvan, jos heillä kerran hyvin menee?
 
iloinen ja kypsä
[QUOTE="vieras";24396201]Varmasti hakee myös hyvää panoa. On se aivan eria asia nussia kakskymppistä kuin parhaat päivät nähnyttä melkein nelikymppistä, jolla on ryppyjä ja joka paikka roikkuu. Eikä ole kirkuvaa lapsilaumaa häiritsemässä touhuja ja paikat ovat sileät ja kimmoisat.:p[/QUOTE]

Mutta parasta on se, että mies myös vanhenee siinä missä nainenkin. Jokaisella meillä on nuoruus ja kimmoisuus ja jokainen myös tulee vanhemmaksi,saa ryppyjä sun muita lisäksi. Ai niin, vain siinä tapauksessa että saa elää vanhaksi saakka. Mutta ei kai sillä väliä jos vain nuoruus on in. :D
 

Yhteistyössä