Tyttären synnytys muistuttaa usein äidin synnytystä. Kuinka pitää paikkansa?

vieras
Ei ole ollu samanlaisia. Tuolla ajatuksella meillä siskoksillakin pitäis olla samallaiset raskaudet ja synnytykset. Ihan äärilaitoja kaikki.
Ja sekin et meillä tosi isoja vauvoja ja äidilläni kaikki pieniä. Ja mä lihon ku tankkeri ja äitini vaan laihtu raskaus aikana.
Niin voithan sä kysellä mut ei voi siihen uskoa et menee samalla kaavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Äidillä ollut "normaalimittaiset" synnytykset, omani kestäneet kaikkinensa n. 2,5h. Ilman kipulääkkeitä ollaan kumpainenkin synnytetty. Äidillä kaikki tulleet raivotarjonnassa, mulla kaksi, kolmas tuli avotarjonnassa. Kumpikaan meistä ei koskaan ole tuntenut minkäänlaisia supistuksia ennen kuin synnytys on oikeasti alkanut.
Huiii! Teillähän on ollu vauhtia! :)
Saako tietämätön tiedustella, että mikä on avotarjonta?

epeli
äiti synnytti esikoistaan vuorokauden minä alle neljäntunnin,äitillä kaikki kolme yliaikaisia mulla syntyneet molemmat viikolla 37.äiti lihoi, mulla ei tullut liika kiloja ollenkaan.

hei
Mulla, mun siskolla ja äitillä on ollu aika samanlaiset synnytykset. Helppoja kaikki. Mutta mun mummilla on ollu ihan erilaiset. Meinas kuolla ensimmäiseensä (vauva ei mahtunu ulos) ja loput sit sektiolla. Mut mun siskolla, mulla ja äitillä on eri mallinen vartalo (leveä ahteri :D), joten uskon, et enemmän vaikuttaa se vartalon malli kuin sukulaisuus.

vieras
Äitini molemmat synnytykset käynnistettiin yliaikaisina, samoin mun yksi ja ainoa synnytykseni. Th jopa totesi odotusaikana, että hän on huomannut tämän "ominaisuuden" usein periytyvän.

noh
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Äidillä ollut "normaalimittaiset" synnytykset, omani kestäneet kaikkinensa n. 2,5h. Ilman kipulääkkeitä ollaan kumpainenkin synnytetty. Äidillä kaikki tulleet raivotarjonnassa, mulla kaksi, kolmas tuli avotarjonnassa. Kumpikaan meistä ei koskaan ole tuntenut minkäänlaisia supistuksia ennen kuin synnytys on oikeasti alkanut.
Juu, vauhtia on piisannut ja sairaalassa olen ehtinyt yleensä olla alle pari tuntia. Rajuita ja nopeita synnytyksiä siis. :D

Avotarjonta tarkoittaa sitä, että lapsi syntyy kasvot ylöspäin eli otsa ja leuka edellä. Vaatii enemmän tilaa synnytyskanavassa kuin perinteinen raivotarjonta ja voin sanoa, että omalla kohdalla olikin paljon kivuliaampi synnytys kuin nuo normaalit raivotarjonnat.

IhanaValo
Meijän äidillä vissiin kumpikin synnytys alkanu vesien menolla (ainakin toinen) miulla kummassakin piti puhkasta kalvot.
Mie ja veljeni ollaan oltu suht samankokoisia, omat taas melkein kilon heitolla.
En ookaan sen paremmin äitini synnytyksistä kysellyt ees..sen tiiän silti, ettei hällä oo tarvinnut käyttää imukuppiakaan niinku miun eka synnytyksessä.
Ja juu, ite ja veli ollaan molemmat synnytty paria päivää ennen laskettua, itellä meni molemmat raskaudet yli.

Jaana
Ei pidä paikkaansa, äitini synnyttänyt molemmat alateitse, minua esikoisena kauemmin ja pikkusysti syntyi nopeammin. Molemmat menneet kaksi viikkoa yliaikaisiksi.

Mun esikoinen syntyi 40+2 ja kuopus 41+0, molemmat syntyneet kiireisellä sektiolla synnytyksen pysähtymisen takia.

vieras
Ekasta ei voi kauheasti sanoa kun äidillä se käynnistetty. Toinen aika samalla kaavalla, supistukset harvakseltaan ja ei kovin kivuliaita. Mun ponnistus kesti kyl kauemmin!

Juu, vauhtia on piisannut ja sairaalassa olen ehtinyt yleensä olla alle pari tuntia. Rajuita ja nopeita synnytyksiä siis. :D

Avotarjonta tarkoittaa sitä, että lapsi syntyy kasvot ylöspäin eli otsa ja leuka edellä. Vaatii enemmän tilaa synnytyskanavassa kuin perinteinen raivotarjonta ja voin sanoa, että omalla kohdalla olikin paljon kivuliaampi synnytys kuin nuo normaalit raivotarjonnat.

Kiitos vastauksesta! Olen taas yhtä asiaa "viisaampi"
:D :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Kaksoset saatiin molemmat =)
Oii! :D :heart: Muistanko oikein kuulleeni, että tuo geeni periytyy yleensä äidiltä tyttärelle?
Äidin puolelta periytyy, mut yleensä hyppää sukupolven yli. Mutta ei toki ole äärimmäisen harvinaista että peräkkäisissä polvissa tulee tuplat.
Niin mäkin luulin, että hyppää, mutta lääkäri sille vaan nauroi. :LOL:
Voi se kai isältäkin periytyä tyttärelle tai pojan kautta tämän tyttärelle. Siis se, että munasoluja putkahtelee useampi kerralla.

Yhteistyössä