Tyttären synnytys muistuttaa usein äidin synnytystä. Kuinka pitää paikkansa?

Pääsin onneksi todella, todella paljon helpommalla.

Äidillä sellaisia kokemuksia, että oli tosi lähellä, että mä en olis tässä kirjoittamassa. Synnytys oli niin vaikea, mua ei meinattu saada ulos (onko se nyt ihmekään, hoikasta ihmisestä 4,7 kilon jööti :D).
Sisko taas syntyi viikoilla 31+x parikiloisena eikä siitäkään heti tiedetty kuin käy.
Onneksi molemmissa tapauksissa kävi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan samalla tavalla. Synnytys pysähtyy väärän tarjonnan takia -> sektio.
mulla sama! lekuri nauroi ku sanoin et äiti olisi pitäny leikata nauroi vain ja lopputulos on hätäsektio 36tunnin jälkeen ja siskollani sama homma...
Hui! :eek: Oliko loppumetreillä lähteny vielä kääntymään?!
ei kun olin tipoissa puolitoistavuorokautta jolloin supistuksia tuli koko ajan sit yhtäkkiä lapsen sydänäänet romahti 40 liianpitkään jatkuneiden suppareiden takia...onneksi kaikki meni hyvin sit lopulta.olin itse tyhmä olisi pitäny vaatia leikkausta. ja kohdunsuu oli vain 3senttiä lopussakin auki. ja naurettavinta että kuulin toista lasta odottaessani viikolla 20 kuulin että ensimmäinen nelikiloisena ei olisi edes mahtunu mun lantiosta..aatelkaa!! jälkikäteen on hirvittäny koko juttu mitä olisi voinu tapahtua
olkaa ensisynnyttäjät tietoisia oikeudestanne leikkaukseen jos synnytys ei etene!

piip
mulla ja mun äidillä on esikoisen synnytykset ollu aika samanlaiset, nopeet ja helpot ja vauvatkin samankokoiset. Sit toisen lapsen kohdalla äitillä oli pitkä ja vaikee synnytys ja siks pelotteli mua ettei toisella kerralla tuu välttämättä niin helposti mutta niin vaan tuli, melkein helpommin kuin eka (niin ja myös molempien toiset lapset oli melkein samanpainoisia)

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan samalla tavalla. Synnytys pysähtyy väärän tarjonnan takia -> sektio.
mulla sama! lekuri nauroi ku sanoin et äiti olisi pitäny leikata nauroi vain ja lopputulos on hätäsektio 36tunnin jälkeen ja siskollani sama homma...
Hui! :eek: Oliko loppumetreillä lähteny vielä kääntymään?!
ei kun olin tipoissa puolitoistavuorokautta jolloin supistuksia tuli koko ajan sit yhtäkkiä lapsen sydänäänet romahti 40 liianpitkään jatkuneiden suppareiden takia...onneksi kaikki meni hyvin sit lopulta.olin itse tyhmä olisi pitäny vaatia leikkausta. ja kohdunsuu oli vain 3senttiä lopussakin auki. ja naurettavinta että kuulin toista lasta odottaessani viikolla 20 kuulin että ensimmäinen nelikiloisena ei olisi edes mahtunu mun lantiosta..aatelkaa!! jälkikäteen on hirvittäny koko juttu mitä olisi voinu tapahtua
olkaa ensisynnyttäjät tietoisia oikeudestanne leikkaukseen jos synnytys ei etene!
Auuuttts!!!
Nyt jännittää... täällä ultralla painoarvio 37+2 oli 3,5kg siis sen hetkinen. Veikkaavat nelikiloista ja oon tosi kaponen. Sanoivat, että jos ei la:na synny niin täytyy ehkä käynnistää...

Sen verran
Äiti ponnisti toista tuntia esikoistaan, kuten minäkin. Erona, että äitini lantio kuvattiin salissa ja sai vauvan puskettua pihalle. Itse jouduin sektioon ja sain yhden pisteen vauvan. Tiukat lihakset molemmilla.

Niinpä
Äidilleni tehtiin sektio, hänellä ei ollut supistuksia lainkaan koko odotusaikana. Myös minulla ei ollut supistuksia ollenkaan ennenkuin oli synnytys käynnistetty. Synnytyksen kesto 28 t. Lähellä oli itsellänikin hätäsektio. Se oli ainakin sama, ettei meillä kummallakaan ollut supistuksia odotusaikana ollenkaan, ja minulla vasta kun käynnistettiin synnytys.

Äidin synnytykset olivat nopeita ensimmäinen tuli alle seitsemään tuntiin, synnytti kaksoset (minut ja siskoni siis) parissa tunnissa. Sisko meinasi syntyä sairaalan hissiin. Minulla taas takana yksi kiireinen sektio, ja kaksi hitaasti edennyttä alatiesynnytystä joita on vauhditettu oksitosiinilla. Lapsia meillä on sama määrä, muuten mennyt kaikki ihan erilaisesti.

Äidin eka kesti vuorokauden ja mun eka vain 6½h, äidin oli käynnistetty ja mun lähti suppareilla.. joten aivan erilaiset..

Äidin toisesta synnytyksestä en tiedä oikein mitään ( siis varsinaisesta synnytyksestä ) .. oli niin hektiset ajat heti synnytyksen jälkeen, että tuskin äiti itsekään muistaa.. äidin kolmas synnytys taas kesti noin 10h..

Mun toinen synnytys kesti 4h.. eli ei meillä ainakaan ole ollut likimainkaan samanlaiset synnytykset.. vaikka ollaan ruumiinrakenteelta tismalleen samanlaisia.. ja synnytetty suunnilleen samassa iässä ja saman kuntoisina..

vieras
Supistuksilla kaikki alkaneet ja aikalailla salissa vasta mennyt vedet sekä äidilläni että mulla. Myös ennenaikaisuutta on ollut molemmilla. Ja synnytyksen kestot lasten myötä lyhentyneet, niin että viimeisin ollut ohi reilussa tunnissa äidillä, itselläni kai sama kohtalo koska edellisin oli jo tosi lyhyt.

xx
Täällä samankaltaisuutta. Äitini sanoin ennen synnytystä että älä ny liian kauaa kotona odottele ennen synnärille menoa ja niinpä olin laitoksella reilu 1,5 h kun tyttö syntyi. Ja nopeuden lisäksi yhtäläisyyttä on että kalvot puhkaistu synnärillä.
Ja lisäisin tähän että tädilläni (äidin siskolla) samankaltaiset synnytykset myös.

mie
siinä mielessä että vaikeeta oli. äitini yritti minua synnyttää kauan ennenkuin leikattiin. Itse synnytin alakautta mutta teholle päädyin sen jälkeen. Omat sisarukseni suoraan leikattu ja oma toinen synnytys meni tosi hyvin ekaan verrattuna :)

Miun esikoisen syntymä alkoi samalla tavalla kuin nuorimman pikkusiskon eli maha toimi urakalla ja sit meni vedet :snotty: Ensin tuli paskaa ja sitten lapsi :D Mukavan lyhyitäkin on miulla ja äidillä ollu synnytykset: mie synnyin 6h:ssa, sisko 5h:ssa (nuorimmasta äiti joutu sektioon) ja miun poika näki valoa tunnelin päässä 9h pakertamisen jälkeen.
Sen sijaan äiti on synnyttäny meiät kaikki ilman kivunlievitystä (sektioon asti), kun mie itkin epiduraalia 3cm:n kohdalla.

noh
Äidillä ollut "normaalimittaiset" synnytykset, omani kestäneet kaikkinensa n. 2,5h. Ilman kipulääkkeitä ollaan kumpainenkin synnytetty. Äidillä kaikki tulleet raivotarjonnassa, mulla kaksi, kolmas tuli avotarjonnassa. Kumpikaan meistä ei koskaan ole tuntenut minkäänlaisia supistuksia ennen kuin synnytys on oikeasti alkanut.

Yhteistyössä