Tyttären synnytys muistuttaa usein äidin synnytystä. Kuinka pitää paikkansa?

Synnyttäneet: onko kokemusta?
Tällä ajan siis takaa sitä, kun usein kuulee puhuttavan, että kannattaa kysellä äidin synnytyskokemuksia. Että usein tyttären synnytys menee samaan tyyliin. Mietin tässä kuinka paikkansapitävää tuo on. Toivon, että pitäis paikkansa ;)

Äitini eka synnytys kesti yli vuorokauden - mun kesti seitsemän tuntia.

Äitini toka synnytys kesti alle 2 tuntia - mun kesti yli 16 tuntia.

Ainoa samankaltaisuus oli lasten sukupuolet: molemmille ekana tyttö ja tokana poika.

Mia
Ei kunnon omia supistuksia, ei maitoa. Todennäköisesti olisimme molemmat kuolleet, jos olisimme synnyttäneet ennen käynnistyksiä ja keisarinleikkauksien aikaa. Eli yhtäläisyksiä löytyy.

Äiti synnytti molemmat meidät lapset hyvin nopeasti, muistaakseni meni alle 4 tuntia sairaalaan saapumisesta. MInä en tästä toisesta vielä tiedä mutta eka synnytys oli sektio perätilan vuoksi joten ei yhtään samanlainen kuin äidillä. Toivottavasti toinen olisi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan samalla tavalla. Synnytys pysähtyy väärän tarjonnan takia -> sektio.
mulla sama! lekuri nauroi ku sanoin et äiti olisi pitäny leikata nauroi vain ja lopputulos on hätäsektio 36tunnin jälkeen ja siskollani sama homma...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan samalla tavalla. Synnytys pysähtyy väärän tarjonnan takia -> sektio.
mulla sama! lekuri nauroi ku sanoin et äiti olisi pitäny leikata nauroi vain ja lopputulos on hätäsektio 36tunnin jälkeen ja siskollani sama homma...
Hui! :eek: Oliko loppumetreillä lähteny vielä kääntymään?!

vieras
äitini synnyttänyt 5 lasta ja jokainen synnytys ollut melko helppo ja muutamassa tunnissa kaikki tapahtunut. raskausajat myös ollut helppoja, ei ikinä ole oksentanu eikä juuri muitakaan vaivoja.

mulla 2 lasta, ekalta oksensin 7 viikkoa, toisesta 33 viikkoa plus muita vaivoja oli aika paljon. eka synnytys käynnistyi normaalisti, päätyi kiirelliseen sektioon, sen jälkeen lantion kuvaus josta selvisi että on ahdas lantio joten toinen olikin sitten suunniteltu sektio.

ja niin minäki oon monilta kuullu et usein samanlainen raskaus ja synnytys kuin äidillä. ja kuten moni jo ketjussa todennut: ei ainakaan meillä pitänyt paikkaansa :)

no joo
Jos toi pitäis paikkaansa , niin meillä siskoilla olis kaikilla samanlaiset synnytykset , vaan kun ei ole.
Löytyy hätäsektiota , pikasynnytystä , parin päivän pakerrusta ja muutama ihan normi ilman mitään ihmeellisyyksiä.
Olisko toi huhu äidin ja tyttären synnytyksen samankaltaisuudesta lähtenyt siitä , että oletetaan molemmilla olevan saman mallinen lantio ?

Yhteistyössä