Tytöt ja pojat..vaatteista ois kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saraste

Jäsen
20.05.2006
942
0
16
Te äidit joilla on sekä tyttöjä että poikia, ostatteko molemmille samanverran vaatteita? Samanarvoisia vaatteita? Olen itsessäni huomannut että ostan hieman enemmän vaatteita tolle tytölle kun pojille. Toki siis pojillekin vaateita ostan, ja ihan kivojakin, mutta jostain syystä tytön vaatteiden ostoon käytän enemmän aikaa ja rahaa. Mietin tässä ostanko tuolle tytölle omaa lapsuuttani, meillä kotona 70-luvulla ei ostellu paljoakaan vaatteita...

Pyrin ostamaan saman verran tytölle kuin pojallekin. Tällä hetkellä pojalla näyttäs olevan enemmän vaatetta komeros kuin typyllä, mut johtuu osaks siitä et poitsu kasvaa hitaammin kuin tyttö. Tällä hetkellä myös niin et pojalle olen löytänyt enemmän kivoja vaatteita kuin typylle.

Mä olen miettinyt ihan samaa tässä viimeaikoina, että ostanko omalle tytölleni omaa lapsuuttani. Toisaalta, enään en osta samalla lailla kuin jokunen vuosi sitten, enään ei välttämättä äiteen ostamat kelpaa vaan pitää olla sitä oman tyylistä. Lapsena oli sitä äidin tekemää, kaupasta ei vaatteita ostettu.
Pojalle ostan silloin vaatetta kun tarvitsee. Tytöille vaan on niin paljon nätimpää tarjolla.

Minulla ei mielestäni ole jäänyt lapsuudesta mitään traumaa saatujen vaatteiden suhteen, mutta ostan kyllä tytölle (alle 1v, poika 3v) enemmän vaatetta. Ja olen myös hankkinut paljon yhtenäisiä vaatteita, eli siis ovat saman tyylisissä molemmat. Mutta toisaalta, tytölle on paljon helpompi löytää kivoja vaatteita, toisin kuin pojille on tarjolla melkeinpä vain sinistä ja kaikenlaisilla örkeillä varustettuina..

Olen hurahtanut muutoinkin lastenvaatteisiin nyt tytön syntymän jälkeen, ja kyllä tuo isovelikin siitä hyötyy! Käytän aikaa ja vaivaa siihen, että saan mieluisia vaatteita kummallekin!

Tytön äitinä oon ollu vielä niin lyhyen aikaa, et jotenkin vielä automaattisesti tsekkaan eka poikien vaatteet. Mut se varmasti vielä muuttuu. Pyrin sitten siihen, et molemmille ja samalla rahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Mä olen miettinyt ihan samaa tässä viimeaikoina, että ostanko omalle tytölleni omaa lapsuuttani. Toisaalta, enään en osta samalla lailla kuin jokunen vuosi sitten, enään ei välttämättä äiteen ostamat kelpaa vaan pitää olla sitä oman tyylistä. Lapsena oli sitä äidin tekemää, kaupasta ei vaatteita ostettu.
Pojalle ostan silloin vaatetta kun tarvitsee. Tytöille vaan on niin paljon nätimpää tarjolla.

itse olen näin jälkikäteen aatellut, kuinka hyvää vaatetta sitä saikaan silloin joskus, siis omaperäistä ja ihan hyvälaatuista, ja itsetehtynä. Meilläkin äiti teki suurimman osan meidän lapsien vaatteista. Nykypäivänä jos haluaa omalaatuista, pitää mennä ompelijalle.

Me saadaan naapurin isommilta lapsilta niin tyttöjen ku poikienkin vaatteita, eli ei hirveesti tartte siis ostaa. Ostan aina sille lapselle joka jotain tarttee. Ei noi vielä noin pieninä osaa oikein vaatia (tyttö 3v. Pojat 2 ja 1). Toin tietty lempivaatteita tulee ja ovat innoissaan jos jotain uutena saavat.

mun mielestä ei ihan mielettömiä summia kannata lasten vaatteisiin laittaa, sillä kun niistä kasvaa koululaisia tulee vaatteistakin tärkeempiä ja sit niihin menee rahaa.

Mä ostan ehkä herkemminkin pojille vaatteita varsinkin esikoiselle, kun poikia on kolme ja käyttöäkin enemmän. Tyttö on nuorin, joten en paljoa raaski uusia ostella, kun käyttökin jää siihen yhteen ja ainoaan. Tosin tytölle olen ostanut naapurista ison läjän tyttöjen vaatteita, joten vaatteita kyllä piisaa hänelläkin.

Yhteistyössä