Tytön joulujuhla.

punatukkainen

Aktiivinen jäsen
09.01.2005
2 604
0
36

Eli siis mun 7.v tyttö laulaa kirkon lapsikuorossa ja lauantaina on joulukonsertti ja sen jälkeen joulujuhla. Kutsussa luki, että konserttiin ovat tervetulleita kaikki. Sukulaiset, ystävät, tuttavat. Joulujuhlaan ovat tervetulleita kuorolaiset ja heidän perheet.
Mieheni sanoi heti, että tyttö voi kutsua oman isänsä ja hän voi jäädä pois vaikka siis kutsu koski häntä. (koska tyttö asuu meidän kanssa).

Tytön isä sitten ilmoitti, että jos hänen uusi naisystävänsä ei mahdu mukaan niin hänkään ei sitten tule joulujuhlaan. Voiko tää olla totta?
Tuntuu kyllä tytön puolesta pahalta...mä en ymmärrä miks tollasesta pitää vetää herneet nenään, kun ei munkaan mies ole sinne tulossa, eikä ole todellakaan siitä loukkaantunut.
Tilat ovat pienet ja sinne on tulossa paljon kuorolaisia ja heidän sisarukset.

Että tämmösessäkin asiassa pitää pienen tytön vilpitöntä mieltä järkyttää.
Tunkis nyt vaan sen uuden akkasa hanuriin siks aikaa kun on kyse oman lapsen pienestä (mutta lapsen mielessä tod suuresta asiasta..., lapsi muistaa kyllä ja kaikki tulee joskus eteen) iloisesta asiasta.
Toivottavasti asia selviää ja toivottavasti tyttö ei viellä tietäis tästä episodista.
se on sillä tavoin ainakin mun osalta, että ei kukaan..., ei kukaan mene lasten edelle.., ei missään olosuhteissa ja tämän teen heti selväksi, ettei tule mitään eipäsjoopas-juttuja.

Moi

Voisikohan olla mahdollista että ex ja hänen naisystävä tulisi kuitenkin kirkkoon kun sinnehän varmasti mahtuu. Lapsista on usein kuitenkin tärkeää että se vanhempi on ylipäätään katsomassa esitystä ja huomaa että hän välittää ja on kiinnostunut hänen esityksestään. Sittenhän voitte sanoa että joulu juhlassa on niin ahdasta että kaikki ei sinne mahdu niin sä edustat teidän perhettä siellä, kyllä lapsi varmaan ymmärtää.

Toivottavasti saatte järkättyä asian niin ettei lapsi kärsi ja kaikki on tyytyväisiä :)

Me käydään mun miehen pojan kevät ym. juhlat yhdessä ja sisarpuolet on myös mukana(siellä on tilaa) ja ihan hyvin mennyt. Lapselle on kuitenkin tärkeää että kummatkin perheet on kiinnostuneita hänen asioistaan , tosin me ollaan jo oltu 10 vuotta yhdessä ja lapsi oli alle 2 kun astuin kuvioihin joten en ole enää mikään naisystävä ollut vuosiin ja poika ei muista aikaa ennen minua, on varmaan sileen vähän eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörri825:
Että tämmösessäkin asiassa pitää pienen tytön vilpitöntä mieltä järkyttää.
Tunkis nyt vaan sen uuden akkasa hanuriin siks aikaa kun on kyse oman lapsen pienestä (mutta lapsen mielessä tod suuresta asiasta..., lapsi muistaa kyllä ja kaikki tulee joskus eteen) iloisesta asiasta.
Toivottavasti asia selviää ja toivottavasti tyttö ei viellä tietäis tästä episodista.
se on sillä tavoin ainakin mun osalta, että ei kukaan..., ei kukaan mene lasten edelle.., ei missään olosuhteissa ja tämän teen heti selväksi, ettei tule mitään eipäsjoopas-juttuja.

Valitettavasti tyttö tietää, kun isä ihan itse oli tytölle sanonut, että he eivät sitten tule joulujuhlaan jos hänen avokkinsa ei sinne voi tulla. Soitin exälle ja selitin, että tilat on pienet ja kuorolaisia on paljon, mutta näköjään kaikki menee lapsen edelle. Ymmärrät varmaan miksi lähdin tosta suhteesta.....

Mielestäni miehesi asenne on kohdallaan, jos hän kerran on "vakavassa" suhteessa jonkun kanssa ja lapsensa osa heidänkin parisuhdettaan.

Kyllä siltä avokilta odotetaan suhteen luomista myös siihen tyttöön. Vaikkei sinun uusikkosi välitäkkään osallistua tyttösi joulujuhlaan, saattaa miehesi nykyinen suhtautua siihen hiukan toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Eli siis mun 7.v tyttö laulaa kirkon lapsikuorossa ja lauantaina on joulukonsertti ja sen jälkeen joulujuhla. Kutsussa luki, että konserttiin ovat tervetulleita kaikki. Sukulaiset, ystävät, tuttavat. Joulujuhlaan ovat tervetulleita kuorolaiset ja heidän perheet.
Mieheni sanoi heti, että tyttö voi kutsua oman isänsä ja hän voi jäädä pois vaikka siis kutsu koski häntä. (koska tyttö asuu meidän kanssa).

Tytön isä sitten ilmoitti, että jos hänen uusi naisystävänsä ei mahdu mukaan niin hänkään ei sitten tule joulujuhlaan. Voiko tää olla totta?
Tuntuu kyllä tytön puolesta pahalta...mä en ymmärrä miks tollasesta pitää vetää herneet nenään, kun ei munkaan mies ole sinne tulossa, eikä ole todellakaan siitä loukkaantunut.
Tilat ovat pienet ja sinne on tulossa paljon kuorolaisia ja heidän sisarukset.

Miltäs vaikuttaa?

Lapsen isä todennäköisesti vastasi noin äidin ilmoitukseen.

Jos äiti ajattelee tyttöään, pystyy kyllä "joustamaan". Mutta luulenpa että asiasta on nyt tullut periaatteellinen kissanhännänveto, josta kumpikaan ei jousta.

Isällä on mielestäni paremmat perusteet, jos asiaa hieman syvällisemmin miettii.Tämä siis minun mielipiteeni, ei sido muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Felicity:
Mielestäni miehesi asenne on kohdallaan, jos hän kerran on "vakavassa" suhteessa jonkun kanssa ja lapsensa osa heidänkin parisuhdettaan.

Kyllä siltä avokilta odotetaan suhteen luomista myös siihen tyttöön. Vaikkei sinun uusikkosi välitäkkään osallistua tyttösi joulujuhlaan, saattaa miehesi nykyinen suhtautua siihen hiukan toisin.

Kyllä mun uusi mieheni tulisi mielellään, mutta kun tilat on pienet hän ajatteli antaa paikkansa tytön isälle.
Ja kyllä mun exä ja hänen avokki ovat kokoajan olleet molemmat tulossa kirkkoon, mutta sen jälkeiseen joulujuhla tapahtumaan on kutsuttu vain kuorolaiset, vanhemmat ja sisarukset. Minä ilmoitin tytön isälle vain sen minkä ohjeen olin itse saanut. Tottakai sinne joulujuhlaan sais mun puolesta tulla ketä vaan, jos minä sen päättäisin. Mutta tilat ovat rajalliset.
Ajattelin vielä kuoronjohtajalta kysellä tästä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jos isä asettaa ehtoja sille tuleeko hän juhlaan vai ei, niin silloin kannattaa olla tulematta.

Mä soitin tästä asiasta tänään lastenvalvojalle. Ja kehoitti mua vielä keskustelemaan tytön isän kanssa, että ajattelisi tyttöänsä, että se hänen tuleminen on tytölle tärkeetä. Mutta miten saada isä tätä ymmärtämään, se onkin toinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Felicity:
Lapsen isä todennäköisesti vastasi noin äidin ilmoitukseen.

Jos äiti ajattelee tyttöään, pystyy kyllä "joustamaan". Mutta luulenpa että asiasta on nyt tullut periaatteellinen kissanhännänveto, josta kumpikaan ei jousta.

Isällä on mielestäni paremmat perusteet, jos asiaa hieman syvällisemmin miettii.Tämä siis minun mielipiteeni, ei sido muita.

Et tainnut ihan ymmärtää asiaa. Siis minä EN ole laatinut mitään sääntöjä kuka saa tulla ja kuka ei.
Seurakunnalta on tullut kutsu A4 kokoinen paperi, jossa luki ketkä saa tulla konserttiin, joka järjestetään kirkossa. (kaikki saa tulla) ja sen konsertin jälkeen on joulujuhla seurakuntasalissa. (tarkoitettu kuorolaisille, vanhemmille ja sisaruksille.)
Tästä joulujuhlasta tuli vääntöä, kun tytön isä ei suostu ymmärtämään tätä kutsua.

Saattaa myös seurakunta tietoiseksi siitä, että nykyään kun on niin paljon näitä eroperhejuttuja niin seurakunnan tulisi huomioida, että ns. kaikki mahtuu mukaan (uudet ja vanhat isät ja äidit ).

Yhteistyössä