Tytön hiustenkasvu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sannuli

Vieras
Tyhmää ja turhamaista, mutta kysyn silti:

Tyttöni on nyt 2 v 9 kk ja vieläkään ei hiukset kasva kunnolla, takaa kasvaa jotenkuten, mutta edestä edelleen tosi huonosti. Reppana näyttää niin vauvamaiselta aina vaan. Onko jollakulla kokemusta tällaisesta? Millaiset hiukset lapsellesi tuli vanhempana? Olis niin kiva vihdoin päästä laittaamaan pinnejä ja saparoita, mut ei vieläkään :o

Minulla on myös poika ja hänellä aivan erilainen hiuslaatu ja oli ihan tuuhea tukka jo vuoden ikäisenä ja silloin sitä ekan kerran leikkasimme, tytön hiuksia olen tasan kerran vähän tasoittanut tuolta takaa.

Älä välitä,neuvoa en osaa, mutta mun tyttö on reilu 4v ja edelleenkään ei juuri tukkaa päässä ole...miettiny ite pitäskö leikata,auttasko asiaan mutta kun ei raaskis viimeisiä kiharoita mun enkulin päästä viedä :D

Meilläkin tyttö 2v10kk ja just noin "kasvaa" silläkin. Kovasti odotan kasvupyrähdystä. En ole raaskinnut vähistä mitään poiskaan leikata, en tiedä josko siitä olis jotain apua?

Ihana kuulla ettemme ole ainoat, tuntuu että kaikilla meidän tutuilla lapsilla on valtavat hiukset jotka ulottuu puoleen selkään tässä vaiheessa. Meidän muskariryhmässä on suunnilleen kaikki muut noita "isotukkaisia" ja tyttöni on alkanut vertailla itseään heihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli:
Ihana kuulla ettemme ole ainoat, tuntuu että kaikilla meidän tutuilla lapsilla on valtavat hiukset jotka ulottuu puoleen selkään tässä vaiheessa. Meidän muskariryhmässä on suunnilleen kaikki muut noita "isotukkaisia" ja tyttöni on alkanut vertailla itseään heihin.
Meillä sama juttu, mut ei kyllä itse onneksi vielä kiinnitä asiaan huomiota. Kenties siksi etten asiasta ääneen puhu ja surkuttele vaan kehun silkkisiä hienoja hiuksiaan ja pikku tupsuja jotka niistä saa väkerrettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä sama juttu, mut ei kyllä itse onneksi vielä kiinnitä asiaan huomiota. Kenties siksi etten asiasta ääneen puhu ja surkuttele vaan kehun silkkisiä hienoja hiuksiaan ja pikku tupsuja jotka niistä saa väkerrettyä.

En mäkään asiaa koskaan surkuttele tytölle tai muutoin tuo esiin, mutta 5 v. poikani on alkanut kiusata siskoaan tästä asiasta ja tottakai tämä vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En mäkään asiaa koskaan surkuttele tytölle tai muutoin tuo esiin, mutta 5 v. poikani on alkanut kiusata siskoaan tästä asiasta ja tottakai tämä vaikuttaa.

Voi:( Lapset on NIIN julmia jo noin pienenä. Onneksi meidän tytöllä on PIKKUveli joka ei vielä vuosiin ymmärrä hiuksista mitään :)

Meillä myös 3 v tytöllä kasvaa hiukset juuri noin, edestä huonosti ja takaa sitten vähän paremmin. Mutta siis ei todellakaan vielä pitkäksi, tasoittanut olen pikkuisen ehkä kaksi kertaa. Kun taas meidän 1v pojalla on paksut hiukset jotka kasvaa silmissä. Joskus säälittää tyttönen, kun hän sanoo, että nyt mä juoksen ja pitkä tukka heiluu, voi nyyh. Mutta kyllä se tukka sieltä kasvaa, eiköhän viimeistään kouluikään mennessä. Tyttö ehti olla tuossa välissä jo päiväkodissa, ja ärsytti, kun siellä kuulemma ei päässyt joihinkin leikkeihin, kun ei ollut pitkä tukka. Aaargh.

Meillä taas poika 2v4kk, jolla myöskin vaan haituvaista tukkaa enimmäkseen takana, etuosasta lähes kalju. Sekä miehelläni että minulla paksut ja vahvat hiukset, samoin kuin omilla vanhemmillani ja anakin myös miehen isällä.

Huojentavaa, että ei sentään ainoa vähätukkainen taapero...Olen jo tässä miettinyt, että keneltäköhän asiantuntijalta asiasta voisi kysyä (ihotautilääkäri, kampaaja...)

Kyllä kai ne kuitenkin ajan myötä kasvavat ihan kunnon hiuksiksi...?

Pakko vielä sanoa tähän aiheeseen, olin tosi loukkantunut kun kävin viimeksi isovanhemmillani noin kuukausi sitten. Pappani vaan tokaisi, että eikö tolla tytöllä VIELÄKÄÄN tukka kasva. Tyttö ei onneksi kuullut, mutta kyllä ärsytti meikäläistä. No pappani ei kyllä oo koskaan ollu mitenkään kaunopuheinen, mut oikeesti ois voinu jättää sanomatta :( Enpä taida kyläillä siellä vähään aikaan.

meillä oli kans pelkkää haituvaa hiukset ja vedettiin ihan kaljuksi 1veenä ja sit seuraavan kerran 1½veenä ja nyt reilu 2veenä kauhee puska. kannattaa leikata niin saatte vahvat ja tuuheet hiukset.pätee muuten ihan aikuisiinkin.

En viitsisi kyllä tuota 3-vuotiasta tyttöä alkaa kaljuksi ajella, johan se saisi siitä hirveät traumat. :O

Voi harmi ss, jos ne hiukset voivat vielä kouluiässäkin olla tuollaiset. Siis tukkaahan se vaan on, eikä mikään elämän ja kuoleman kysymys, mutta olisi se kiva, jos toinen saisi toivomansa pitkän tukan.

Sannulin pappa oli tokaissut ärsyttävästi, vanhat ihmiset vaan joskus on sellaisia. Nimim. kokemusta on.

Mulla on näitä harvahiuksisia lapsia kolme. Kaikki ovat olleet lähes kaljuja syntyessään, 1v kuvissa on kaikilla pientä haiventa, ja sitten kun ovat kolme täyttäneet niin on alkanut hiukset kasvaa ja paksuuntua. Nyt jo 9v pojalla on paksu tukka(en tiedä mistä lie perinyt kun sekä isän että mun hiukset on ohuet kuin mitkä), 3,5v tytöllä on ohut tukka, mutta selvästi kasvanut jo siitä mitä oli kun oli 3v. Tytön tukkaa täytyy tasoittaa kk välein, kun ennen kuin täytti 3v ei leikattu kertaakaan. Tää pienin on just siinä 1v haiven-vaiheessa, semmosta nukkaa ja haiventa vaan päässä. Eiköhän sekin siitä ala kasvaa parin vuoden päästä.

Yhteistyössä