Tytön häpyhuulet kasvaneet kiinni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Hei

Onko teidän tyttärillä ollut moista?Meidän lapsi reilu 2v on pitkään jo räveltänyt alapäätään sillä lailla että joku siellä vaivaa.Ekaksi epäiltiin kihomatoa,hiivatulehdusta.Näiden vuoksi juostiin päivystyksessä mistä ei saatu mitään apua.Onneksi meillä on oma lääkäri Lastenklinikalla,tänään oli siellä käynti ja nyt sitten tämä..

Ottivat kasan verikokeita,ekaks suljetaan pois toi kihomato (koko perhe ollaan otettu jo lääke sen varuilta) ja hiivatulehdus. Sitten rasvaillaan pari viikkoa ja jos ei auta niin sitten ne pitää aukaista.

Onko teillä kokemusta avauksesta?Lääkäri oli puhunut kirurgin veitsestä eli kai ihan leikkaus,väkisin avaamiseen en tule kyllä ihan äkkiä suostumaan. Mietin vaan että mitkä arvet tms mahd leikkauksesta tulee?Miten se vaikuttaa teini-iässä?Mitä jos ne menee niin kiinni että pissaaminen käy hankalaksi..Kuulemma menevät helposti uudestaan kiinni.

On aika järkyttynyt olo vaikka mitä luin netistä että toi on aika yleistä mutta tytöllä on ihan muutenkin ollut terveydessä häikkää että ei todellakaan jaksais tälläistä..

Ei ole omaa kokemusta, mut mulla on se käsitys ettei sitä ihan leikkaamalla leikata jos ne on vaan liimautuneet kiinni, vaan lääkäri varovasti avaa ne jollain instrumentilla. Tostahan lukee niissä kaikissa taaperoiden hoito-oppaissa sun muissa mitä saa neuvolasta.

kiitos vastauksestasi. Joo no mä olen varmaan vähän tietämätön ollut näissä asioissa,se tietty lohduttaa että kovin harvinaisesta jutusta ei ole kyse.Mutta ihan kun ei olisi toista jo tarpeeksi kiusattu..No ei pidä mennä asioiden edelle. Nyt lääkäri määräsi kortisonivoidetta punoitukseen, 2viikon päästä katsotaan uudestaan ja tarvittaessa estrogeenivoidetta ja jos sekään ei auta niin sitten kirurgille. Tämä lääkäri puhui siis mun käsittääkseni (en ollut mukana lääkärissä) leikkauksesta. Hänen sanojensa mukaan se on se ihan vihon viiminen konsti mihin ei kai ihan äkkiä lähdetä.

Sikäli "hauskaa" kun ollaan juostu lääkärissä tämän takia useamman kerran,ja siis Lastenklinikalla missä ajattelisi että sitä ammattitaitoa olisi...Onneksi oma lääkäri on vastaava lääkäri eikä mikään juuri valmistunut kandi.:)

Meidän tytöllä tuo ongelma huomattiin 4v. ja korjattiin leikkauksella. Tehtiin kevyessä narkoosissa. Toimenpide kesti kaiken kaikkiaan vajaa puoli tuntia. Väkisin avaus ei lääkärin mielestä tullut edes kyseeseen enkä olis antanut niin tehdäkään. Nyt toimenpiteestä aikaa puolisen vuotta ja eivät onneksi ole vielä kasvaneet kiinni takaisin (sekin mahdollisuus on olemassa). Meidän tytöllä oli vain "pieni reikä" enää pissaamista varten, joten kiruginen aukaisu oli lähes pakollinen.

Yhteistyössä