Tytölle nimi, ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja malia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

malia

Vieras
Olemme mieheni kanssa pahassa umpikujassa, ei olla keksitty tytöllemme sopivaa etunimeä ja ristiäiset ovat viikon päästä. Alkaa paniikki hiipimään...

Toiset nimet on ollut minulle selvillä viimeiset kymmenen vuotta, Anna Ivalo. Sopivaa etunimeä me ei keksitä millään, vaikka tuohon periaatteessa sopii vaikka mikä. Poikamme nimi on Kaius Aleksander, jos siitä saisi joku jotain ideaa, mutta millään tavalla etunimen ei tarvitse olla samanlainen. Ehdottaisiko joku jotain kaunista nimeä? :)

Kaisa Anna Ivalo
Kaisla Anna Ivalo
Aleksandra Anna Ivalo
Juulia Anna Ivalo
Olivia Anna Ivalo
Linnea Anna Ivalo

Pakko kysyä, miksi Ivalo? Itse en pidä nimestä yhtään. Se ei tiuetenkään vaikuta teidän päätökseenne millään tavalla, mutta kiinostaa vain, että miksi juuri se nimi?

[QUOTE="hmmm";28204900]Etsittekö perinteistä vai modernia nimeä?[/QUOTE]

Tämä on erittäin hyvä kysymys :) Mistään Jannicoista, Jessicoista yms. en pidä, mutta tykkään kyllä vähän erilaisista nimistä. Toisaalta nimi voi olla vanhanaikainenkin. Mutta toiveissa olisi positiivisesti erikoinen nimi, joko jokin vanha "unohdettu" nimi tai sitten jokin uudempi :)

[QUOTE="Mira";28204914]Pakko kysyä, miksi Ivalo? Itse en pidä nimestä yhtään. Se ei tiuetenkään vaikuta teidän päätökseenne millään tavalla, mutta kiinostaa vain, että miksi juuri se nimi?[/QUOTE]

Ivalo on vaan mielestäni suomenkielen kaunein sana :) Lisäksi asumme englanninkielisessä maassa, joten mikäli mahdollista, englanniksi lausuttuna se on vielä kauniimpi. Valitsisimme sen ehdottomasti etunimeksi, jos olisimme aivan varmoja, että emme tule Suomessa enää vakituisesti asumaan. Nyt vaan mietityttää se, että tulemmeko ja tuoko se sitten kuitenkin suomalaisille liialliset paikkakuntamielikuvat :/

Yhteistyössä