Tytöt on kyllä oikeasti aika ärsyttäviä, täytyy todeta

  • Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="tiina";23594845]Täydellinen peesi, tämän luulis jokaisen (naisen?) muistavan lapsuudestaan.[/QUOTE]

Niin luulisi, mutta jos on itse ollut se "sipisijä" saattaa muisti toimia kovin valikoivasti...
 
"vieras"
Onneksi aloituksessa ei ollut kyse tuollaisesta tilanteesta.

Ja meille pääsee vain yksi kaveri kerrallaan kuiskimaan ja kikattelemaan :) (varmaan sekin kyllä on kiusaamista jonkun mielestä, että yksi kaveri pääsee ja toinen ei).
Jos pihalla leikitään porukalla esim. kolme tyttöä ja sitten tehdään poistuminen sisälle ja yksi jätetään ulos niin kyllä se on kiusaamista, mutta tiedän että se ei sinun mielestäsi ole sitä.
 
[QUOTE="vieras";23594929]Jos pihalla leikitään porukalla esim. kolme tyttöä ja sitten tehdään poistuminen sisälle ja yksi jätetään ulos niin kyllä se on kiusaamista, mutta tiedän että se ei sinun mielestäsi ole sitä.[/QUOTE]

Näin kävi juuri tänään :). Se, joka jäi ulos, oli meidän tyttö, mutta ei hän tai minäkään kyllä ajateltu että se olisi kiusaamista vaan asia, jonka kahden muun tytön vanhemmat olivat jo etukäteen sopineet. Ei tullut kenellekään paha mieli.
 
näin se vain menee
Onneksi aloituksessa ei ollut kyse tuollaisesta tilanteesta.

Ja meille pääsee vain yksi kaveri kerrallaan kuiskimaan ja kikattelemaan :) (varmaan sekin kyllä on kiusaamista jonkun mielestä, että yksi kaveri pääsee ja toinen ei).
Odotahan, kun lapsesi ovat murkkuja ja kavereita tulee tupa täyteen, poikia ja tyttöjä. Ei voi kavereita häätää. No, silloin eivät enää supattele. Porukassa keittävät kahvia ja ottavat herkkuja pakkasesta.
Ihanaa aikaa, mukava keskustella boiden murkkujen kanssa. Heillä oikeasti hyviä mielipiteitä asioista.
 
"tiina"
Onneksi aloituksessa ei ollut kyse tuollaisesta tilanteesta.

Ja meille pääsee vain yksi kaveri kerrallaan kuiskimaan ja kikattelemaan :) (varmaan sekin kyllä on kiusaamista jonkun mielestä, että yksi kaveri pääsee ja toinen ei).
Itseasiassa oli, tyttöjoukko supisi ja ilkeili parille tytölle kerrallaan, kohde myös vaihtui niin että ainakin yksi (mitä minä näin) supisija joutui välillä supinan ja ilkeän naurun kohteeksi.

Myös oma poikani oli jossain vaiheessa niin tyhmä että supisija-tyttö katsoi aiheelliseksi potkia häntä. Olen iloinen että jäpikkä päätti tehdä niin kuin on kehotettu eli poistumaan tilanteesta.

Huomenna menemme ulkoilemaan kaverini ja hänen tyttäriensä kanssa, mukava nähdä taas näitä kivojakin tyttöjä, ei ihan mene usko omaan sukupuoleen :)

Sitä jäin miettimään että tulikohan itse oltua noin veemäinen pienenä..toivottavasti ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vain menee;23595036:
Odotahan, kun lapsesi ovat murkkuja ja kavereita tulee tupa täyteen, poikia ja tyttöjä. Ei voi kavereita häätää. No, silloin eivät enää supattele. Porukassa keittävät kahvia ja ottavat herkkuja pakkasesta.
Ihanaa aikaa, mukava keskustella boiden murkkujen kanssa. Heillä oikeasti hyviä mielipiteitä asioista.
Ainahan mä voin kaverit häätää (olenhan aikuinen), mutta en usko sellaiseen kuitenkaan ryhtyväni. Jos mun mukelot teini-iässä viihtyvät kotona kavereiden kanssa, niin se on tosi hienoa. Pysyn samalla perillä siitä, keiden kanssa he liikkuvat. Samaan tapaan sain itse teininä tuoda kavereitani kotiin.

Mutta kun on ekaluokkalainen ja 5 v kyseessä, niin tänne tulee vain yksi kaveri kerrallaan. Muuten menee helposti meno liian villiksi, etenkin tuon pienemmän kavereiden kanssa.
 
[QUOTE="tiina";23595110]Itseasiassa oli, tyttöjoukko supisi ja ilkeili parille tytölle kerrallaan, kohde myös vaihtui niin että ainakin yksi (mitä minä näin) supisija joutui välillä supinan ja ilkeän naurun kohteeksi.

Myös oma poikani oli jossain vaiheessa niin tyhmä että supisija-tyttö katsoi aiheelliseksi potkia häntä. Olen iloinen että jäpikkä päätti tehdä niin kuin on kehotettu eli poistumaan tilanteesta.

Huomenna menemme ulkoilemaan kaverini ja hänen tyttäriensä kanssa, mukava nähdä taas näitä kivojakin tyttöjä, ei ihan mene usko omaan sukupuoleen :)

Sitä jäin miettimään että tulikohan itse oltua noin veemäinen pienenä..toivottavasti ei.[/QUOTE]

Tuo on kyllä ollut tosi huonoa käytöstä, eikä mitään harmitonta supattelua ja kikattelua. Komensiko kukaan niitä tyttöjä?
 
"tiina"
Tuo on kyllä ollut tosi huonoa käytöstä, eikä mitään harmitonta supattelua ja kikattelua. Komensiko kukaan niitä tyttöjä?
Yhden äiti katseli sohvalta mairea hymy naamalla, useimpien äidit olivat poissa. Itse puutuin kahdesti, silloin kun poikaani potkittiin ja yhteen räikeään "et saa leikkiä meidän kanssa piilosta"-kohtaukseen.
Synttärisankarin äiti yritti myös kovasti kitkeä tätä, tyttövieraita oli aika monta niin että aika selvittelyksi meni.

Tämä synttärisankari sattuu olemaan poikani varmaan läheisin ystävä, ovat tosi paljon yhdessä (äiti paras ystäväni) ja kiintyneitä toisiinsa. Karua katsottavaa oli kyllä tyttöjoukon touhu, onneksi sankari ei osallistunut näihin juttuihin.
 
"tiina"
Mä tiedän poikia jotka harrastavat tuota "Hyi, mä en kyllä leiki ton kanssa" jne. En osaa nähdä tätä asiaa niin sukupuolittuneena kuin ap.
Minäkin olen kuullut tuon jonkun kerran parin pojan suusta, mutta en ole koskaan nähnyt sitä tehtävän niin räikeästi jollei jopa törkeästi kuin nyt muutaman kerran olen joutunut näkemään.

Tiedän myös poikia jotka pitävät barbeista ja tyttöjä jotka rakastavat autoja, ja tiedän tyttöjä jotka lyövät ja riehuvat.

Toisin sanoen melkein väitän että tyttö tätä enemmän harrastavat, mutta sehän ei sulje pois sitä että jotkut pojatkin niin toimivat, enkä tätä vissiin edes väittänyt.
En vain muistanut vakuuttaa tätä heti alussa vaikka olisi varmaan pitänyt.
 
viers
Ite oon työni kautta nähny lapsia ja täytyy sanoo et mulla on toisinpäin,en ikinä jaksais kasvattaa poika lapsia hirveitä huutajia ja kitisiöitä ja tuntuu et uhmaki on pojilla pahempi. Ja voi kuule kyllä ne pojat kiusaa ja syrjii ihan samanlaisti kuin tytöt.
 
"pulla"
[QUOTE="tiina";23594692]Oltiin synttäreillä jossa tytöt olivat rankasti enemmistönä, ja tuo ärsyttävä supatus, mä en leiki sun kaa enkä ton kaa, tyhmä mene pois-meininki oli ikävästi valloillaan.
Tai sitten en vaan ole tuollaiseen kolmen pojan äitinä tottunut, enkä halua tottuakaan.

Tunnen kyllä ihania, reippaita ja kivojakin tyttöjä, mutta tuntuvat olevan aika vähemmistöä.[/QUOTE]

Ootko jotenki katkera ku sulla ei oo tyttöjä!
 
"tiina"
Ite oon työni kautta nähny lapsia ja täytyy sanoo et mulla on toisinpäin,en ikinä jaksais kasvattaa poika lapsia hirveitä huutajia ja kitisiöitä ja tuntuu et uhmaki on pojilla pahempi. Ja voi kuule kyllä ne pojat kiusaa ja syrjii ihan samanlaisti kuin tytöt.
Tiedätkö, se voi hyvinkin olla niin, mutta minä puhun nyt vain ihan omasta kokemuksestani. (tai useista sellaisista)
 
"tiina"
[QUOTE="pulla";23595426]Siltä vaan toi sun alotukses vaikutti.[/QUOTE]

Jos minulla olisi tytär, toivoisin vain ettei hän olisi tuollainen kuin mitä olen nyt monesti nähnyt. Mutta minulla ei ole, enkä kyllä tunne että perheestäni ketään puuttuisikaan :)
 

Yhteistyössä