tytöt ja pojat

Mya
Meillä meni kyllä päinvastoin....
Olin huomaavinani pientä pettymystä varsinkin äidissäni kun minun esikoiseni, eli hänen enimmäinen lapsenlapsensa oli poika... Äidilläni itselläänkin on pelkkiä tyttäriä ja hän selvästi toivoi tyttöä minultakin.

No äidin onneksi sisareni korjasi puutoksen ja sai jokin aika sitten tyttären.
Pelottavaa vain että poikaparkani jää jossain vaiheessa vähemmälle kuin tyttöserkkunsa. Varsinkin kun tuosta kasvaa eikä enää ole suloinen vauva vaan pikkupoika.

85-vuotias mummoni kyllä sanoi minulle, kun kerroin hänelle odottavani poikaam että hyvähän se on että ensimmäinen on poika... Tosin luulen hänen sanoneen sen siksi, että luuli minun toivoneen tyttöä....
 
Noh, meillä anoppi odotti kun kuuta nousevaa saavansa ensimmäiseksi lapsenlapseksen tytön mutta toisin kävi.
Hänellä itsellään on pelkkiä poikia vaikka itselleenkin tyttären olisi halunnut ja nyt "taakka tyttö-lapsesta makaa poikiensa harteilla".
Vaikka kyllä tuo iloinen ja onnellinen on pojastakin ollut. Silti varmaan hiljaa sisimmässään odottaa että meidän mahdollinen seuraava lapsi on tyttö tai että miehen veli kunnostautuisi ja hommaisi itselleen naisen ja pyöräyttäisi tämän kanssa tytön.
 

Yhteistyössä