Tytön pituus ja paino, onko muka liian vähän painoa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mahassa on hieman makkaraa, ei tietenkään haittaa mua, eikä tyttöäkään. Mutta esim. farkkujen löytäminen hieman haasteellista kun slim kootkin voi olla vähän löysiä. Hoikka on, mutta ei laiha.

Tyttö 137/27

Terv.hoitajan mukaan painoa pitäisi saada lisää. Vaihdettiin koulua tänä vuonna ja edellisessä koulussa ei painosta huomautettu.
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";27673761]Miten muka on mahassa makkaraa tuolla painolla? Ja jos ei kapeatkaan farkut meinaa olla sopivia?[/QUOTE]

Kyllä tulee makkarat kun kyyristyy. Ja ei ole pelkkä nahka vatsassa, niinkuin esim. serkullaan on. Ja serkkuse vasta laiha onkin.

En tiedä miten voi olla makkarat, mutta ei se maha siis pömpötä yhtään.
 
"miima"
Siis oikeestiko mietit noin hoikan lapsesi vatsamakkaroita!!??? Todella vois helposti olla muutama kilo lisää, ehdottomasti. Mut ei kait uskalla jos äiti on sitä mieltä et on jo nyt vatsamakkaroita.... Hohhoijjaa. Eiköhän sen pitäisi jotain kertoa jos ei tosiaan edes slimfarkut ole sopivat. Asiasta sanoi terkka.
 
Bkbkbk
Meidän poika on 137cm ja 24kg ja ei tule todellakaan mietittyä pojan makkaroita joita ei ole ja on hirveän laiha. Syö kuitenkin hyvin, liikkuu, jaksaa ja kasvaa joten terveydenhoitaja ja lääkäri eivät huolestuneet. Itse olen huolestunut, mutta isäänsä tullut. Oli 7v ihan samanlainen ja edelleen hoikka.
 
"alkup."
[QUOTE="miima";27673939]Siis oikeestiko mietit noin hoikan lapsesi vatsamakkaroita!!??? Todella vois helposti olla muutama kilo lisää, ehdottomasti. Mut ei kait uskalla jos äiti on sitä mieltä et on jo nyt vatsamakkaroita.... Hohhoijjaa. Eiköhän sen pitäisi jotain kertoa jos ei tosiaan edes slimfarkut ole sopivat. Asiasta sanoi terkka.[/QUOTE]

Mua ne vatsamakkarat ei haittaa, itseasiassa itsellänikin on sellaiset. Liekö mun geeneissä tullutkin. Jos nyt jompaa kumpaa ne haittaa edes vähän, niin se on tyttö. Oikeesti joskus vaan puristelee niitä ja nauraa. Eli ei haittaa tyttöäkään.

Olenpa nähnyt paljon hoikempiakin lapsia. Mutta lapsi nyt vaan ei liho vaikka mitä söisi. Laitan usein lapsen ruokaan öljyä ja esim. juustokuorrutuksen, eli kyllä kaloreita saa ihan tarpeeksi. Lapsi kyllä tykkää liikkuakin, harrastus kerran viikossa, sekä ulkoilu koiran kanssa, ja hiihtämässä ja uimassa käy sillon tällöin.
 
"susu"
turha täältä kysellä mielipiteitä onko liian hoikka vai ei. Kouluterkka näyttää kasvukäyrät kuten neuvolatätikin. Ei tarvi Einstein olla et niistä ymmärtää onko painoa tarpeeksi. Jos ei siitä huolimatta usko, niin sit ei voi mitään.
 
"miima"
[QUOTE="alkup.";27674053]Mua ne vatsamakkarat ei haittaa, itseasiassa itsellänikin on sellaiset. Liekö mun geeneissä tullutkin. Jos nyt jompaa kumpaa ne haittaa edes vähän, niin se on tyttö. Oikeesti joskus vaan puristelee niitä ja nauraa. Eli ei haittaa tyttöäkään.

Olenpa nähnyt paljon hoikempiakin lapsia. Mutta lapsi nyt vaan ei liho vaikka mitä söisi. Laitan usein lapsen ruokaan öljyä ja esim. juustokuorrutuksen, eli kyllä kaloreita saa ihan tarpeeksi. Lapsi kyllä tykkää liikkuakin, harrastus kerran viikossa, sekä ulkoilu koiran kanssa, ja hiihtämässä ja uimassa käy sillon tällöin.[/QUOTE]

Hei KAIKILLA on vatsamakkaroita, jopa mun anorektikko-ystävällä kun kumartuu (niinkuin asian ilmaisit). Omaa lasta EI KANNATA verrata toisiin lapsiin. Ana on isompia, pienempiä, kyhyempiä, pidempiä, rumempia ja kauniimpia lapsia. Mut se ei ole mikään mittari, toivottavasti ymmärrät sen. Oletko koskaan miettinyt että paljonko öljystä saa kaloreita? Noin ihan mielenkiinnosta?
 
"tiuku"
No älä nyt niitä vatsamakkaroita.. juma.

Jokainenhan nyt kasvaa tavallaan, minkä ikänen sun lapsi on? Hoikkahan hän on, syökö kuitenkin ihan normaalisti?
Itse olin kersana kanssa hoikka, vaikka söin kun hevonen. Lunttasin ja näköjään ollu 140cm/29kg, eli aika samoissa mitoissa kun sinun lapsesi. Nykyään olen jo ihan tarpeeks saanu massaa ;>
 
"alkup."
[QUOTE="Hiphei";27674091]On tosi laiha..Meillä tyttö 8v 128cm pitkä ja
Painaa 25,9kg, on hänkin laiha!
Voin vain kuvitella miltä sun lapsi näyttää..[/QUOTE]

Voisit yllättyä, koska ei ole laiha vaan hoikka. Eli ei näytä pahalta tai liian laihalta.
 
"bbb"
Anteeksi, mutta AP:n tekstistä tulee olo, että hänellä itsellään on/on ollut ongelmia painonsa/kehon kuvansa kanssa. En ymmärrä lainkaan mitä tekemistä niillä vatsamakkaroilla on aloituksessa. Lähes kaikilla tulee makkarat jos kyyristyy!!! Siis anteeksi vaan, mutta pistää vihastuttamaan AP:n asenne ja ajatusmallit, jotka siirretään lapseen.

Eihän tietenkään lapsesi ole liian hoikka vaikka terkkari näin epäilikin.. Tuleehan hänelle makkarat kyyristyessään, vaikka serkulle ei tule.. Voi p....
 
"alkup."
No lapsi just tykkää omasta vartalostaan. Varsinkin sääristään, pitkät ja hoikat. Pituutta haluaisi lisää. Syö todella reiluja annoksia. Juuri siksi, että paino nousisi ja sitä mukaa pituuskin. Kun käy vaa-alla on iloinen joka ikisestä grammasta jonka on lihonut. Mutta eihän silti haluaisi lihava olla. Tietää kyllä, että painoa olisi hyvä saada lisää. Ja sitä tuleekin, mutta hyvin pikkuhiljaa. Mutta sekin on jotain.

Itsekin siis yritän koko ajan, että lapsen paino nousisi. Teen lempiruokia, enkä säästele rasvassa jne.. Ei ole kiva kun kommentoitte, että voin kuvitella miltä lapsesi näyttää. Kun hän ei todellakaan näytä luurangolta. Hän näyttää ihan tavalliselta lapselta. Ja on ihan normaalia, että lapsi on hoikka.
 

Yhteistyössä