Tytär,kohta 10v

on muuttunut aikalailla.Aina ollut hyvin omapäinen ja itsetietoinen mutta nyt on tullut kuvaan ovien paukuttelua joka mutkassa ja itkee herkästi suuttuessaan.
Tämä aamu oli sellainen, että venyi sängyssään eikä jaksanut nousta millään.Nousi ja oli aikataulustaan myöhässä.Kiukutteli kaikille ja suorastaan huutamalla puhui.Mies sitten jo sanoi hiukan isommalla äänellä, että jo on loputtava tuo möykkääminen tai saa siirtyä pihalle huutamaan.Tästäkin tyttö otti nokkiinsa ja huusi isälleen takaisin et mee ite pihalle siitä huutamaan jne..ja itki siinä samalla.Kävi mököttämässä huoneessaan ja meni pesemään vihoissaan hampaansa.Sanoin siinä sitten että onko tarkoitus keretä kouluun niin tyttö vastaa minua matkien,no kuule on joo tarkoitus mennä kouluun ja älä kysele siinä kokoajan.Suu mutrussa ja itku herkässä on ollut usein.

Toisinaan on valloittava,herkkä itsensä ja iloinen.On kavereita ja koulussa menee hyvin.Onko tämä sitten jotain esimurkkuilua vai mitä?Esiintyykö muilla tällaista?
 
rupsukka harmaana
Ihan kun oisit mun tytöstä kirjottanut!! Täyttää kohta 11, mutta tätä on ollut jo ainakin vuoden. Oisko noi homonit sitten mitkä alkaa tekee kiusaa?? Ratkasua en tiedä, enkä neuvoa osaa, kun oon neuvoton itsekin. Mutta olipa lohduttavaa, että jollakin muulla on IHAN samanlaista! Täytynee vain koittaa kestää ja olla lempeä ja määrätietoinen ite.
 
Voi että ompa "kiva" kuulla että tätä esiintyy muuallakin.Mietin jo välillä että teenkö mä jotain väärin tuon tytön kanssa vai miksi saa AINA vängätä ja miksi ihmeessä se itku on myös niin herkässä.Jos tämä nyt on sitä muutosta vaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/kattapidempaa/tukivinkit_tilanteesta_toiseen/nuoren_tunteet_kuohuvat/
Kiitos tästä.Luen ajatuksella myöhemmin :flower:

Jos kenelläkään olisi vinkkiä mihinkään kirjallisuuten aihetta hipoen niin otan mielellään vastaan vinkkejä.
 
v
Meillä 10, kohta 11v viidesluokkalainen.. ja aika lailla samat kujeet. Että eikähän tuo esipuberteetin piikkiin mene (fyysistä puberteetti ei vielä havaittavissa). Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta sekä ymmärtämystä toivon sulle ja itselleni :D

Muistaakseni itsekin tuossa iässä aika lailla möykkäsin ja ovia paukuttelin. Lohdullista on se, että pahin meni ohi jo ennen ylastetta.
 
kovin on tuttua,esimurkkuiluahan se
Rasittavaa mutta kuuluu asiaan.Meillä 11 vee poika samanlainen.Olen todennut käytännössä parhaimmaksi sen että annan sen rauhassa mököttää ja juttelen sen jälkeen ihan muina naisina jostain vaikkapa et katos kun naapurin täti kuljettaa taas tuota koiranpentua tuos pihas ja miten se pentu on hassu tms. niin se kiukku menee ohi nopeimmin.
On vähän silleen ettei paljon niinkuin huomaa koko kiukkuamista,tietenkin kohtuuden rajoissa että jos alkaa ovia potkimaan tai tavarat lentelemään kuten meillä niin sitten tietysti toppuuttelen.Yleensä meillä siinä vaiheessa poika painelee raivoissaan ulos mutta saattaa tulla jo parin minuutin päästä takaisin ja kysyä että koska syödään ja taas omana itsenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä 10, kohta 11v viidesluokkalainen.. ja aika lailla samat kujeet. Että eikähän tuo esipuberteetin piikkiin mene (fyysistä puberteetti ei vielä havaittavissa). Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta sekä ymmärtämystä toivon sulle ja itselleni :D

Muistaakseni itsekin tuossa iässä aika lailla möykkäsin ja ovia paukuttelin. Lohdullista on se, että pahin meni ohi jo ennen ylastetta.
Kiitos ja samaa tosiaan sinulle itsellesikin :D

Mä en itse vielä tuossa iässä ole kuulemma möykännyt mutta myöhemmin senkin eestä :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kovin on tuttua:
Rasittavaa mutta kuuluu asiaan.Meillä 11 vee poika samanlainen.Olen todennut käytännössä parhaimmaksi sen että annan sen rauhassa mököttää ja juttelen sen jälkeen ihan muina naisina jostain vaikkapa et katos kun naapurin täti kuljettaa taas tuota koiranpentua tuos pihas ja miten se pentu on hassu tms. niin se kiukku menee ohi nopeimmin.
On vähän silleen ettei paljon niinkuin huomaa koko kiukkuamista,tietenkin kohtuuden rajoissa että jos alkaa ovia potkimaan tai tavarat lentelemään kuten meillä niin sitten tietysti toppuuttelen.Yleensä meillä siinä vaiheessa poika painelee raivoissaan ulos mutta saattaa tulla jo parin minuutin päästä takaisin ja kysyä että koska syödään ja taas omana itsenään.
Tytär myös häipyy pihalle raivoissaan ja on muutaman kerran lähtenyt pyöräilemään vaan.Tullut sitten tunnin päästä takaisin ja kertoillut iloisesti missä kävi ja mitä teki :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä 10, kohta 11v viidesluokkalainen.. ja aika lailla samat kujeet. Että eikähän tuo esipuberteetin piikkiin mene (fyysistä puberteetti ei vielä havaittavissa). Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta sekä ymmärtämystä toivon sulle ja itselleni :D

Muistaakseni itsekin tuossa iässä aika lailla möykkäsin ja ovia paukuttelin. Lohdullista on se, että pahin meni ohi jo ennen ylastetta.
Kiitos ja samaa tosiaan sinulle itsellesikin :D

Mä en itse vielä tuossa iässä ole kuulemma möykännyt mutta myöhemmin senkin eestä :snotty:
Mä möykkäsin tuossa iässä ja möykkään edelleenkin. Minäkin ottaisin vastaan itsekasvatusohjeita. :D
 
vieras
Mä olin about 11-vuotiaana just tommonen, huusin ja kiukuttelin ja itkukin tuli tosi herkästi, isän kanssa eritoten olin napit vastakkain. Se tais ollakin mun murkku-ikäni, koska yla-asteelle mennessä olin jo kovasti rauhoittunut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä 10, kohta 11v viidesluokkalainen.. ja aika lailla samat kujeet. Että eikähän tuo esipuberteetin piikkiin mene (fyysistä puberteetti ei vielä havaittavissa). Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta sekä ymmärtämystä toivon sulle ja itselleni :D

Muistaakseni itsekin tuossa iässä aika lailla möykkäsin ja ovia paukuttelin. Lohdullista on se, että pahin meni ohi jo ennen ylastetta.
Kiitos ja samaa tosiaan sinulle itsellesikin :D

Mä en itse vielä tuossa iässä ole kuulemma möykännyt mutta myöhemmin senkin eestä :snotty:
Mä möykkäsin tuossa iässä ja möykkään edelleenkin. Minäkin ottaisin vastaan itsekasvatusohjeita. :D
Mulla myös möyke jatkuu :D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olin about 11-vuotiaana just tommonen, huusin ja kiukuttelin ja itkukin tuli tosi herkästi, isän kanssa eritoten olin napit vastakkain. Se tais ollakin mun murkku-ikäni, koska yla-asteelle mennessä olin jo kovasti rauhoittunut :)
Kävisipä tytölleni yhtä hyvin.Joskus mietin kauhulla, että miten saa pidettyä ohjakset käsissä jos hänestä tulee ihan mahdoton murkkuilija. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Voi että ompa "kiva" kuulla että tätä esiintyy muuallakin.Mietin jo välillä että teenkö mä jotain väärin tuon tytön kanssa vai miksi saa AINA vängätä ja miksi ihmeessä se itku on myös niin herkässä.Jos tämä nyt on sitä muutosta vaan..
Meilläkin on vähän samanlaista, onneksi Heta on aamuvirkku joten nousee kyllä sängystä ajoissa. Mutta: aamuisin on parempi ettei sano hälle mitään. Ja tosiaan itku tuntuu olevan turhan herkässä, ihan pikkujutuista. No, pienempänä tuo pystyi kiljumaan tunnin siksi että laitoin lusikan jogurttipurkkiin enkä sen viereen.

Oletko huomannut fyysisiä muutoksia tytössä? Minä olen omassani huomannut.

"hetken pienen lapsuus kestää, ei isäkään nyt voinut estää, teki vuodet nuoren naisen...." (Cindy, Kirka&Anna )

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Voi että ompa "kiva" kuulla että tätä esiintyy muuallakin.Mietin jo välillä että teenkö mä jotain väärin tuon tytön kanssa vai miksi saa AINA vängätä ja miksi ihmeessä se itku on myös niin herkässä.Jos tämä nyt on sitä muutosta vaan..
Meilläkin on vähän samanlaista, onneksi Heta on aamuvirkku joten nousee kyllä sängystä ajoissa. Mutta: aamuisin on parempi ettei sano hälle mitään. Ja tosiaan itku tuntuu olevan turhan herkässä, ihan pikkujutuista. No, pienempänä tuo pystyi kiljumaan tunnin siksi että laitoin lusikan jogurttipurkkiin enkä sen viereen.

Oletko huomannut fyysisiä muutoksia tytössä? Minä olen omassani huomannut.

"hetken pienen lapsuus kestää, ei isäkään nyt voinut estää, teki vuodet nuoren naisen...." (Cindy, Kirka&Anna )
Kiva, että teillä aamut sujuu virkusti. =)
Hymyssä suin luin tuon jogurttilusikan väärän paikan :D ihan samoin se oli meilläkin silloin vuosia sitten kun kerkesi vielä huutamaan tunti tolkulla maailman vääryyttä.

kyllä on jo fyysisiä muutoksia ja deodorantin ostoonkin on tarvetta.Niin,elämä vie heitäkin eteenpäin ja nuoruus tulee kovaa vauhtia vastaan :heart:
 

Yhteistyössä