Typerät 'isyyspakkaukset'!!!

• Viestiketjun aloittaja "Liila"
  • Ensimmäinen viesti
"Liila"
Mielestäni ei ole yhtään vitsikästä tai hauskaa, kun naiset tekevät miehilleen isyyspakkauksia, jossa on olutta, koskenkorvaa, sikareita, toimintaleffoja tms. asioita, jotka eivät millään tavalla liity vauvaan.

Löytyykö äitiyspakkauksesta siideriä. likööriä, tupakkaa, komedioita tms. asioita, joita äiti saisi nautiskella täysin yksikseen ilman vauvaa? Ei löydy.

Miesten isyyspakkauksesta pitäisi löytyä kaikkea sellaista, joka sitoisi isän tiukemmin vauvan kanssa yhteen. Tuttipulloja, itkuhälytin, kantoliina, tutteja, vaippoja, 'vauvan käyttöohjeet' yms.

"vieras"
Minusta tuollainen olisi ihan hauska odotusajan isänpäivälahja. En tiedä laittaako monikaan sellaiseen isyyspakkaukseen toimintaleffoja tai viinaa, mikä annetaan lapsen synnyttyä.

Mun mielestä kans isyyspakkauksen tavaroitten pitäisi liittyä isän ja vauvan suhteeseen. Joku varpajaisjuttu (sikarit ja pieni konjakkipullo tms.) voisi kyllä olla niiden vauvaan liittyvien kamojen ohessa, mutta kokonaan ei paketin pitäisi niistä koostua.

"vieras"
Niin, ja mistä täällä NIIN USEIN mammat valittaa: siitä että puoliso viettää iltansa viinan ja toimintaleffojen kera! miksi niitä sitten pitää niille tyrkyttää?

Se on lahja muiden lahjojen joukossa. Jos joku tykkää antaa, niin hänelle se ilo suotakoon. Kukaan ei voi mennä toiselle määrittelemään millainen sen lahjan pitää olla. Se on antajan ja saajan välinen asia.

Meillä ei ollut kumpiakaan (isyys- tai äitiyspakkauksia), ja hyvin tultiin toimeen.

Minusta nuo isyyspakkaukset on ihan hauskoja.

Ja varsinaisen äitiyspakkauksen nimen voisi mun mielestä muuttaa vanhempainpakkaukseksi, sillä sen sisältöhän on yhtä lailla isälle kuin äidillekin.

Itse EN haluaisi äitienpäivälahjaksi itkuhälytintä, kantoliinaa, tms. Vaan shampanjaa, koruja, tms mitkä sinänsä eivät liity mitenkään lapsiini.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25014819]Niin, ja mistä täällä NIIN USEIN mammat valittaa: siitä että puoliso viettää iltansa viinan ja toimintaleffojen kera! miksi niitä sitten pitää niille tyrkyttää?[/QUOTE]

viisas mies ei siitä tee, ilman ettei äitikin saa nautiskella

"Mielestäni ei ole yhtään vitsikästä tai hauskaa, kun naiset tekevät miehilleen isyyspakkauksia, jossa on olutta, koskenkorvaa, sikareita, toimintaleffoja tms. asioita, jotka eivät millään tavalla liity vauvaan."

Olen aivan samaa mieltä, ja itse teinkin miehelle isyyspakkauksen, jossa oli tutti, ja tutissa teksti isän pelikaveri ja sitten vauvalle samanlainen body kuin miehelle t-paita. Voivat sitten hetken aikaa pitää yhdessä samanlaisia vaatteita, poika taitaa vaan kasvaa nopeemmin ulos :D ja ainakin mun mies tykkäs tosi paljon.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Riivinrauta
"vieras"
Isyyspakkauksen saa tehdä ihan itse, siihen saa laittaa omalle miehelleen ihan juuri niitä asioita mitä haluaa. Jos ei halua laittaa alkoholia, niin ei ole pakko. Jos joku toinen haluaa laittaa, miten se on joltain muulta pois?

Meillä miehellä ei ole ongelmaa alkoholin kanssa, joten ihan hyvin saatoin ostaa pullon varpajaisiin, joista tiesin jo ennalta tulevan hyvin rauhalliset. Lapsi on pian kolme, eikä ole tainnut sitä pulloa kukaan vieläkään ehtiä tyhjentämään. Meillä oli siellä lisäksi myös lapseen liittyviä leluja, kuten satukirja, jotta isä saisi lukea lapselleen iltasatuja.

"vieras"
Jos sen isyyspakkausen ajattelee olevan joku kelan äitiyspakkauksen vastine, niin onhan ne toimintaffat ja viinapullot vähän hassuja - mun äitiyspakkauksessa ei ainakaan ollut mitään, mikä tulisi henkilökohtaisesti mulle (tai no joo, olihan siinä terveyssiteitä ja liivinsuojuksia, mutta ei ne taida ihan viinapullon kanssa samantyylisiä asioita olla), vaan siinä oli tarvikkeita joita vauva tarvitsee ja joita sekä minä että mies käytetään vauvanhoidossa. En myöskään kokenut nimestä huolimatta, että se pakkaus oli "lahja" juuri minulle, vaan kyllä se oli vauvan ja meidän vanhempien yhteinen laatikko. Siksi en myöskään kokenut tarpeelliseksi hankkia miehelle omaksi jotain äitiyspakkauksen korviketta. Minunkin mielestäni sen äitiyspakkauksen nimen voisi muuttaa vanhempainpakkaukseksi.

Toisaalta jo haluaa muuten vaan muistaa isää paketilla, niin ne isän omat jutut ja vauvanhoitotarvikkeet on molemmat musta kivoja juttuja antaa isälle. Mä sain sairaalasta kotiuduttuani mieheltä imetystyynyn, imetyspaitoja, korvakorut ja kukkakimpun. Mulla ei ollut miehelle mitään. Jos tulee seuraava kerta, voisin kyllä koota miehelle jonkun "isälahjan", johon tulisi jotain omaa kivaa miehelle ja jotain vauvaan liittyvää :) Isyyspakkaukseksi en kyllä ikinä sitä nimäisi, jos sinne tulisi viinapullo ja tietokonepeli, koska mulle tulisi heti mieleen kelan äitiyspakkaus ja jotenkin olisi ärsyttäväkin ajatella, että äiti saa vauvanvaatteita, harsoja ja terveyssiteitä ja isä vastaavana lahjana leffaliput ja sikareita... Tasa-arvo, haloo? :D

"aapee"
[QUOTE="vieras";25014853]:attn: Isänpäivälahjaksi ei saa antaa mitään hauskaa :attn:

Likilaskuinen kakku, laihaa kahvia ja muistutus, että kaikki oma elämä,kaverit ja harrastukset ovat lopullisesti mennyttä :D[/QUOTE]

Haloo pahvi. Ei tässä ollut kyse isän- tai äitienpäivälahjoista, vaan isyys- ja äitiyspakkauksista.

"vieras"
[QUOTE="aapee";25015234]Haloo pahvi. Ei tässä ollut kyse isän- tai äitienpäivälahjoista, vaan isyys- ja äitiyspakkauksista.[/QUOTE]

No haloo vain itsellesi, monet antavat tuollaisen "pakkauksen" juuri isänpäivälahjaksi. Kelan äitiyspakkaus on itse asiassa vauvalle suurimmaksi osaksi, jos et sattunut tietämään :D

En itsekään ihan ymmärrä alkoholi- ja tupakkatuotteita isyyspakkauksessa, mutta kukin tyylillään :) Mun mielestä isyyspakkaus on hauska tapa muistaa tulevaa isää, kun yleensä kaikki pyörii vain tulevan äidin ympärillä.

Oli pakko kaivaa lista siitä mitä itse laitoin isyyspakkaukseen, oli oikein perustelutkin:
- valtava batterytölkki antamaan energiaa valvomiseen vauvan kanssa
- muutama rasia sisua jos oma meinaa loppua kesken
- suklaata, miehen raskausajan ykkösherkkua
- kylpylelu ja purulelu, yhteisiä leikkihetkiä varten
- vauvalle autobody ja autohelistin, kun nyt kerran autoihmisiä ollaan
- vauvalle I love dad -pipo
- "äänenvaimennin" ja "I love dad" -tutit
- muutama opaskirja isyyteen, vauvanhoitoon ja seksiin liittyen

Tuli siis hankittua tavaraa pakkaukseen aiheesta ja vähän sen ohi :)

"sipsi"
Voi jumaliste.

KAIKILLA miehillä ei ole ongelmaa alkoholinkäytön tai vapaa-ajanvieton kanssa. On niitäkin, jotka osaavat toimia vastuullisesti. Sellaisille miehille konjakkipullo, leffa ja sikari ovat ihan OK, eivät he noista lahjoista pilalle mene.
Niin, ehkä käsiraudat, tutkapanta ja talutin kuitenkin istuisivat paremmin tuollaiseen pakkaukseen :)

Meillä
En itsekään ihan ymmärrä alkoholi- ja tupakkatuotteita isyyspakkauksessa, mutta kukin tyylillään :) Mun mielestä isyyspakkaus on hauska tapa muistaa tulevaa isää, kun yleensä kaikki pyörii vain tulevan äidin ympärillä.

Oli pakko kaivaa lista siitä mitä itse laitoin isyyspakkaukseen, oli oikein perustelutkin:
- valtava batterytölkki antamaan energiaa valvomiseen vauvan kanssa
- muutama rasia sisua jos oma meinaa loppua kesken
- suklaata, miehen raskausajan ykkösherkkua
- kylpylelu ja purulelu, yhteisiä leikkihetkiä varten
- vauvalle autobody ja autohelistin, kun nyt kerran autoihmisiä ollaan
- vauvalle I love dad -pipo
- "äänenvaimennin" ja "I love dad" -tutit
- muutama opaskirja isyyteen, vauvanhoitoon ja seksiin liittyen

Tuli siis hankittua tavaraa pakkaukseen aiheesta ja vähän sen ohi :)
oli:
- "i love dad2 -body
- Isi-teepaita

-vauvanhoito-opas

- tutti
- korvatulpat ja sisua

- kuvakirja

Yhteistyössä