Työttömyysraha, miten on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta ilman rahaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta ilman rahaa

Vieras
Mies on yrittäjä niin saanko minä sitä kelan työttömyyspäivärahaa? Ja paljonko se on? Oon nyt siis kotihoidontuella, töissä en ole ollut yhdeksään vuoteen, kotiäitinä vain.

Suosittelen selvittämään etukäteen. Riippuen miehesi yrityksestä, työkkäri saattaa katsoa että toedlisuudessa teet töitä omassa firmassa eikä sitä kautta ole perusteita etuuksien maksamiseen. Mä hankkisin kirjanpitäjältä tai joltain lausunnon että et liity mitenkään yrityksen toimintaan (jos niin on).

Varaudu selvitysten tekoon...

[QUOTE="vieras";24524801]Jos et ole ollut töissä yhdeksään vuoteen, niin mistä jäät työttömäksi???? Todennäköisesti et saa mitään.[/QUOTE]

Sitä suuremmalla syyllä tarjoavat eioota, koska olet heidän mielestään työskennellyt perheyrityksessä. Kai sulla on vielä joku osuuskin siitä omistuksessa?

(varmaan kotihodontuet ym loppumassa eikä työpaikkaa odottamassa, epäilisin)

No siis kotihoidontuen jälkeen kun jää työttömäksi, eli ei saa enä kotihoidontukea niin on mahdollisuus saada työmarkkinatukea..mutta kun mies on yrittäjä ja tulot aika suuret niin taitaa käydä etten saa mitään..:O

Palkkatyö voi olla aika hakusessa ihmisellä jolla ei paljon työkokemuksta eikä papereita mistään koulusta...:(

no sitten varmaan kouluun? Jos miehellä on tulot hyvät, niin pystyt varmaan hyvin olemaan vielä hetken kotona ja opiskelemaan?

Ja mikä yritysmuoto miehelläsi on? Toiminimessa ei perheenjäsenelle palkkaa makseta (toki, eläkevakuutuksen pystyy ottamaan).

Yhteistyössä