työttömyyspäiväraha ja kotihoidontuki ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedoton

Vieras
Onko kukaan täällä yhtäaikaa työttömänä työnhakijana ja kotihoidontuella? Joo tiedän että kotih.tuki vähennetään 100 pros.päivärahasta jne mutta silti..
Onko teillä mahd.hoitopaikka valmiina lapselle jos töihinlähtö tulee yhtäkkiä? Voiko kieltäytyä työstä esim lyhytaik.sijaisuus sillä perusteella ettei lastenhoito järjestynyt? Vai tuleeko karenssi heti? Entä jos lapsi sairaana kun pitäs lähteä sijaiseksi?
Mistä syistä olette saaneet karenssin?

Lapset on hoitojonossa, paikka pitää tarjota kahden viikon kuluessa jos työllistyn. Jos kieltäydyt työstä, mistä tahansa työstä, saat karenssin. Eli jos olet alalla, jossa voidaan tarjota lyhyitä sijaisuuksia, en suosittelisi työttömäksi ilmoittautumista, jos et mitä tahansa työtä halua ottaa vastaan.

Olen jäämässä ensi kuussa kh-tuelle + työttömyyspäivärahalle. Ei ole hoitopaikkaa koska ei ole aikomustakaan mennä töihin. Ilmeisesti karenssi tulee jos kieltäytyy lastenhoidollisista syistä.

Mitäs hyötyä tuosta kotihoidontuesta sitten on jos se vähentää ansiosidonnaista saman verran. Turhaa byrokratiaa vaan. Onko se kotihoidontuki sitten pakko ottaa. Itse juur jäin työttömäks ja oon raskaana, elikkäs tuo tilanne edessäpäin. En oikein usko että töitä tulen saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Mitäs hyötyä tuosta kotihoidontuesta sitten on jos se vähentää ansiosidonnaista saman verran. Turhaa byrokratiaa vaan. Onko se kotihoidontuki sitten pakko ottaa. Itse juur jäin työttömäks ja oon raskaana, elikkäs tuo tilanne edessäpäin. En oikein usko että töitä tulen saamaan.

Kuntalisää ei vähennetä, eli se hyöty.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:

Kuntalisää ei vähennetä, eli se hyöty.

No eihän täällä mitään kuntalisiä oo prkl. Onko se kotihoidontuki siis pakko ottaa, liitto kai sit pakottaa. Ahistaa jo paperisota nyt :(

Minä otin kotihoidontuen kun tiesin että liitossa on kuukausien jono hakemusten käsittelyssä. Tuli siis jotain rahaa sentään heti työttömäksi jäätyäni (siis vanhempainvapaan jälkeen).

Yhteistyössä