Työttömyyskassan jäsenmaksut äitiyslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis jäsenmaksuja ei pidä liitossani maksaa jos on _palkattomalla_ äitiyslomalla, mutta mitä tuo nyt sitten tarkoittaa...

työsopimukseni loppuu ennen äitiyslomaa, eikä työnantaja maksa minulle palkkaa/äitiysloman ajan rahaa vaan kela. Tarkoitetaanko palkalla sitä kelan rahaa myös?

Minä olen kuulunut kahteen liittoon. Toisessa piti maksaa 5e/kk ja toisessa on maksuvapautus vanhempain- ja hoitovapaan aikana.

Selviää varmasti kun soitat liittoon. Pitäähän sun sinne kuitenkin ilmoittaa, ei voi vain jättää maksamatta.

Minä olen kuulunut kahteen liittoon. Toisessa piti maksaa 5e/kk ja toisessa on maksuvapautus vanhempain- ja hoitovapaan aikana.

Tätä on hyvin vaikea uskoa. Työttömyyskassojen toiminta on erittäin tarkasti laissa määrätty, eivätkä kassat saa poiketa toisistaan juuri muussa kuin jäsenmaksun suuruudessa ja jäsenkriteereissä.

Tai sitten kyseessä on tyypillinen tilanne jossa toinen puhuu appelsiineista ja toinen ämpäreistä. Eli aloittaja kysyi työttömyyskassasta ja joku alkaa selittämään liiton maksuja.

Uusimmat

Yhteistyössä