Työttömyys ja raskaus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Jäin työttömäksi ja olen raskaana 20 viikolla. Nyt siis tarkoitus on mennä työttömäksityön hakijaksi ja mietin, että laittaako ne minut heti johonkin töihin? Kun toisaalta en tahtoisi nyt mennä mihinkään töihin ja voisin hyvinkin olla kotona äippälomaan asti. Onko teillä kenelläkään kokemusta tästä?

mene ilmoittautumaan vaan työnhakijaksi ihan surematta. ei pelkoakaan, että joku sut väkisin töihin ottaisi, jos kasvava vatsa jo näkyy.

eihän se vatsa lain mukaan saisi työhön ottamiseen vaikuttaa, mutta tosiasia on, ettei ketään kyllä raskaana olevaa naista pestaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Eihän työkkäri voi laittaa töihin, työnantaja palkkaa jos palkkaa.
Työkkäri voi määrätä että menet haastatteluun tai koulutukseen.

Niin joo, hiukan sekavasti kirjoitin tämän. Tarkoitinkin, että usuttaako ne hakeen töihin vai antaako seuraavan käynnin sitten ennen äippälomaa?

Tuskinpa sieltä työkkäristä sua töihin pakottaan, mulle ei ainakaan koskaan ole kukaan soittnut ja työtön olen ollut monia jaksoja. Silloin kun olin raskaana työtön niin täti ihan kysy multa suoraan haluunko edes töitä ja vastasin siihen yhtä suoraan että en. Jos mut noilla viikoilla pakotetaan töihin niin vois olla, että hakisin saikkua...

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Joo itse olen raskaana ja saan työkkärirahaa. Kun työkkäri kuuli raskaudesta sieltä pyydettiin vain sit soittamaan kun äitiysloma alkaa. Joten kerro työkkärissä raskaudesta niin etköhän saa olla rauhassa =)

Sama homma eli ei ole painostettu mitenkään työkkärin toimesta.

Kiitoksia tiedoista. Kuitenkin tahtoisin ennemmin "lomailla", kun ottaa uusista haastatteluista/hakemisista stressiä tai opetella jotain uutta työtä vain pariksi kuukaudeksi.

Yhteistyössä