Päivähoitopaikka ja työttömyys ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari

Vieras
Hei

Lapsemme on ollut tarhassa jonkin aikaa ja itse käyn töissä.
Alku oli hänellä vähän hankalaa kun oli ollut minun kanssani kotona ja jännitti vieraat lapset ja se paikka, mutta nyt menee hoitopäivät hienosti.

Minut irtisanottiin ja marraskussa olen sitten työtön.

Yritän kovasti etsiä uutta työpaikkaa ja toivon, että saisin sen pian vaikka ajat ovat kyllä huonot ja kaikkiin paikkoihin on paljon hakioita.

Päivähoitopaikan saaminen oli kiven alla, koska sinne on paljon tulijoita.
Mietin, että koska toivottavasti tämä kotona oloni jää lyhytaikaiseksi, en ota lasta pois tarhasta vaan muuttaisin hoidon puolipäiväiseksi sen tähden, että sitten kun löydän töitä lapsella on se tuttu paikka ja ryhmä, eikä tarvitse mennä mihinkään vieraaseen paikkaan.

Tiedättekö miten tämä menee. Saanko pitää tämän hoitopaikan vai otetaanko se nyt meiltä pois.
Ens viikolla pitäisi mennä ilmoittamaan tämä työssäolo muutos päiväkodin ohjaajalle ja mietin, että miten tähän suhtaudutaan.

miksei onnistuis? täällä Salon seudulla se ainakin onnistuu. Mä kysyin päivähoidon ohajaajalta sitä kerran ihan suoraan, kun onhan se niin, et entäs sit ku saat sen työpaikan, mihin se muksu sitte laitataan, jos ei oo hoitopaikkaa...
kyllä se onnistuu! :)

Saat pitää. Meillä on ollut kokopäiväpaikat elokuusta lähtien, vaikka olen työtön. Lapset tosin eivät ole säännöllisesti paikalla, mutta en uskalla ottaa heitä poiskaan ettei työnsaanti vaikeutuisi.

Juu saat pitää ja turha sitä on alkaa muuttamaan rutiineita. Pidä lapsi tarhassa ihan tavallisesti. Etenkin jos on hyvä paikka ja lähellä kotia että hoitoonvieminen on helppoa. Koskaan ei tiedä missä seuraava paikka saattaa olla ja sitten olisi taas kaikki uudet kuviot lapsella edessä.

No mites sitten jos päivähoitopaikat muuttaa puolipäiväisiksi, niin saako ne heti takaisin kokopäiväisiksi kun tarve tulee? Eikö kuitenkin lasten määrä päiväkodissa ole rajoitettu, ja tämä osapäiväisyys/täysipäiväisyys vaikuttaa siihen, vai eikö vaikuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
No mites sitten jos päivähoitopaikat muuttaa puolipäiväisiksi, niin saako ne heti takaisin kokopäiväisiksi kun tarve tulee? Eikö kuitenkin lasten määrä päiväkodissa ole rajoitettu, ja tämä osapäiväisyys/täysipäiväisyys vaikuttaa siihen, vai eikö vaikuta?

Täytyy muuten tuokin kysyä ens viikolla.

Puhuttiin miehen kanssa, että voisimme maksaa sen kokopäiväisen maksun vaikka pitäisinkin lasta siellä muutaman tunnin. Jos muuten ei saada järjestymään tätä asiaa.
Silloin ei ainakaan tulisi ongelmia, vaikka vähän tiukemmin saisi elää kun tulotkin nyt sitten tippuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:

Täytyy muuten tuokin kysyä ens viikolla.

Puhuttiin miehen kanssa, että voisimme maksaa sen kokopäiväisen maksun vaikka pitäisinkin lasta siellä muutaman tunnin. Jos muuten ei saada järjestymään tätä asiaa.
Silloin ei ainakaan tulisi ongelmia, vaikka vähän tiukemmin saisi elää kun tulotkin nyt sitten tippuvat.

Siinä on tosiaan se vaara, että jos laitat lapsesi puolipäiväiseksi, he voivat ottaa hoitoon toisen puolipäiväisen lisää. Sitten jos saat töitä, et voikaan muuttaa lastasi taas kokopäiväiseksi. Mutta kannattaa jutella siitä tosiaan sen ohjaajan kanssa ja kysyä heiltä mikä heidän tilanne on.
Missään nimessä et hoitopaikkaa pois anna, lapselle olisi kamala stressi taas mennä sit uuteen hoitopaikkaan!

Yhteistyössä