Työttömät, miten saatte ajan kulumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse olen opiskelija,m utta jos olisin työtön, harrastaisin paljon liikuntaa. kävelyä, lenkkeilyä, salilla, kuntoilua,

lisäksi opiskelisin ehkä jotain uutta kieltä
laittaisin paljon ruokia itse, opettelisin laittamaan hyvää ruokaa.
tietty lasten koulut ja harrastukset vievät aikaa myös

Ymmärrän tunteesi, vaikken työtön olekkaan. Olen kuitenkin joskus ollut ja aikamoistahan se on. Kaikki muut ovat päivisin töissä tai opiskelemassa, eikä rahaakaan ole ylimääräisiin huvituksiin.

Osaatko tehdä jotain vaikka luovaa, tai kiinnostaisiko sinua opetella? Maalaminen, kirjoittaminen, sukututkimukset, bloggaaminen, urheileminen, retkeily jne. ovat asioita joista voi ottaa itselleen projekteja joilla täyttää päivän pitkiä tunteja.

En ole työtön, mutta keksisin päiviini kevyesti kaikenlaista mielenkiintoista tekemistä. Käsitöitä, maalaamista, kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa kiertämistä ja vanhojen tavaroiden tuunaamista, opiskelisin jotain, ulkoilisin, lukisin kirjoja, pitäisin blogia jne

[QUOTE="...";27002023]Ymmärrän tunteesi, vaikken työtön olekkaan. Olen kuitenkin joskus ollut ja aikamoistahan se on. Kaikki muut ovat päivisin töissä tai opiskelemassa, eikä rahaakaan ole ylimääräisiin huvituksiin.

Osaatko tehdä jotain vaikka luovaa, tai kiinnostaisiko sinua opetella? Maalaminen, kirjoittaminen, sukututkimukset, bloggaaminen, urheileminen, retkeily jne. ovat asioita joista voi ottaa itselleen projekteja joilla täyttää päivän pitkiä tunteja.[/QUOTE]

Moneen asiaan juurikin tuo raha on ongelma. Jos sitä olisi enemmän niin tuskin olisi näin tylsääkään :) melkein kaikki kun maksaa..

Asun vieläpä pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole mitään liikuntakeskuksia joissa varmasti viihtyisin. Ei ole oikein mitään kursseja, paitsi iltaisin olevat kansalaisopiston mutta iltaisin kyllä saan ajan muutenkin kulumaan kun ei enää ole melkein kaikki töissä.

Kyllä sitä vaan kaikkea keksii,nyt olen ollut sairas yli 2 viikkoa ja se rajoittanut mutta tykkään lukea paljon omaelämäkertoja,marjastan,ruuan laitto sitten kaikkia kursseja on halvalla työväenopistossa.

Touhuan, kuuntelen radiota, luen, opiskelen, teen käsitöitä,ulkoilen koiran kanssa, lenkkeilyä ja jumppaa, nyt ehtii päiväryhmiinkin. Hoidan perheeni asioita ja kotia tietysti puunaan. Kirjottelen työhakemuksia paljon.
Joo, menisin mieluusti töihin, jos löytyisi sopiva, olen yksinäinen ja rahatilanne huono.. Toisaalta levännyt ja hyväkuntoisempi.

Olen ollut elämässäni 2 kk työttömänä (Suomeen takaisinmuuton yhteydessä), ja voin sanoa että oli kauheinta aikaa evör vaikka urheilinkin päivittäin. Nyt on alkamassa ä-loma, ja kauhulla odotan että miten saan sen ajan kulumaan, kun ei tuo kroppakaan veny mihinkään isoihin liikuntasuorituksiin enää :D.

Jos olisin työtön, niin menisin varmaan esim. maalauskurssille yms. mutta lisäharrastuksia olisi pakko olla.

Asun vieläpä pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole mitään liikuntakeskuksia joissa varmasti viihtyisin. Ei ole oikein mitään kursseja, paitsi iltaisin olevat kansalaisopiston mutta iltaisin kyllä saan ajan muutenkin kulumaan kun ei enää ole melkein kaikki töissä.
Mä opiskelisin itsenäisesti. En siis ammatillisia opintoja vaan pelkästä mielenkiinnosta. Maailmassa on tuhansia asioita, joista haluaisin tietää enemmän, mutta työssä käydessä aika ei riitä moiseen.

Olisi aikaa enemmän vapaaehtoisharrastukseen. Eilenkin olisi saanut harrastaa 17-08, mutta itse jouduin tulemaan kotiin jo puolen yön aikaan. Jos työtön ja lapseton olisin ollut, olisin harrastanut koko yön :) Lukisin, tekisiin ristikoita, katsoisin telkusta kaikkia turhia ohjelmia ja hyviä dokkareita, pelaisin tietokoneella ja surffailisin netissä, kiertelisin kirppareita. Käsitöissä itse oon huono, mutta kai sitä jotain origameja vois opetella paperista tekemään. Ja pian tulee joulu, joten joulukortteja vois alkaa jo pikkuhiljaa askartelmaan. Oon ollu työtön melkein koko aikuisiän, mutta ei aika tullut koskaan pitkäksi. Joskus oli niin hoppu, että hyvä kun kotona syömään ehti. :)

Kuinka pienellä paikkakunnalla asut? Suosittelen selvittelemään oisko jotain vapaaehtoistoimintaa/seuraa johon vois liittyä. SPR, Martat, eläinten löytökodit tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27002259:
Mä opiskelisin itsenäisesti. En siis ammatillisia opintoja vaan pelkästä mielenkiinnosta. Maailmassa on tuhansia asioita, joista haluaisin tietää enemmän, mutta työssä käydessä aika ei riitä moiseen.

Niin muuten. Samoin.

Niinhän sitä luulis, mutta oma (hyvin lyhyt) kokemukseni työttömyydestä (10 pv v. 2009) oli sellainen, etten kyllä pystynyt nauttimaan lisääntyneestä vapaa-ajasta, vaan lähinnä murehdin asiain tolaa. Ehkä pitemmällä aikavälillä olisin oppinut tekemään jotakin, mihin toivon lisäaikaa nyt tai sitten vain vajonnut syvemmälle huoliini. Ei voi tietää.

Yhteistyössä