Työttömät joutuvat töihin =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;22279555:
Pitäisi varmaan vaan ensin ajaa se ajokortti..

Ja siihen ei työttömällä heti ensimmäisenä ole välttämättä varaa kun muutenkin on tiukkaa. I-vaiheeseen uppoaa kevyesti ainakin 1700-1800 kaikkine kuluineen + jos ei pääse ekalla läpi niin lisäajotunnit ja tutkintomaksut ja autonkäyttömaksut taas uudelleen joten nousee helposti 2000 euroon tai ylikin sen kortin hinta.

Ja jos on just saanut kortin eikä ole autoa millä harjoitella eikä näin ollen kertynyt paljoakaan ajokokemusta niin ei ehkä ihan heti kannata ruveta taksikuskiksi :D

Hah, kun pääsisikin! Mutta eihän tuo edes tarkoittanut koko maata vaan vain Helsinkiä.

Toisaalta vähän kaksipiippuinen koko juttu. Minäkin kunnalta nimen omaan olen töitä yrittänyt hakea, vaan ei. Eipä taitaisi kunnalle työllistymiseen tuollanen harjoittelu auttaa, kun nyt saavat puoli-ilmaista työvoimaa.

Älä valehtele. Katsopas vaikka kuinka paljon on vapaana autonkuljettajien paikkoja, mutta ketään ei kiinnosta ko homma. Palstan mammat voisivat etevinä ratinkääntäjinä:D hakeutua alalle.

autonkuljettaja tarvitsee nykyään amamtiipätevyystodistuken jota ei noin vaan saa vaan autokoulun kautta, joten AUTONKULJETTAJAN ei voi toimia kuka vaan.

Eli työehtosopimuksen mukainen palkka, vai allekirjoittavatko he paikallisen sopimuksen jossa sovitaan alemmasta palkasta? Miten työelämänvalmennuksessa ym. hoidetaan sairastapaukset ja mahdolliset työhaastattelut sun muut? Entä lapsen sairastuminen, joillain työttömillä on myös pieniä lapsia, entä heidän hoitonsa?

Vastaus löytyy netistä. En jaksa selostaa. Itse olin kahden pienen lapsen äitinä valmennuksessa. Usko nyt, kaikki on kunnossa ja hoidettu. Lapset päiväkodissa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikentietäjä;22279696:
Vastaus löytyy netistä. En jaksa selostaa. Itse olin kahden pienen lapsen äitinä valmennuksessa. Usko nyt, kaikki on kunnossa ja hoidettu. Lapset päiväkodissa jne.

No en todellakaan usko että kaikki järjestyksessä kun on kyse tällaisesta. Kunnille haetaan paljon töihin ja harva pääsee. Nyt kuitenkin palkattaisiin melkein ilmaista työvoimaa jolloin kunnan ei tarvitse edes hakea tavallista työntekijää mihinkään.

Mitä työtä nämä ihmiset laitettaisiin tekemään? Onko se jotain sellaista, joka on jokin ala jolla on sovittu palkka ja työehdot? Jos näin on, niin miksi sitten niistä maksettaisiin vähemmän kuin tavalliselle työntekijälle?

Ja kyllä, uutisessa oli mahdollisuus että saatetaan jopa maksaa 2000e työstä riippuen. Siis saatetaan, kuinka monelle, mistä työstä?

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;22279587:
Työttömänä ei vaan ole oikein rahaa ylimääräisiin menoihin. Muuten kyllä ihan mielelläni ajaisin sen kortin jos sillä saisi töitä.

Onhan se ylimääräinen meno jos on vaara joutua töihin...

[QUOTE="sama";22279860]Onhan se ylimääräinen meno jos on vaara joutua töihin...[/QUOTE]

miten kuvittelet että työtön maksaa sen ajokortin tai auton, kun rahat nipin napin riittvät ruokaan.
silloin s eon ylimääräinne meno jos joutuu sen taki aottamaan esim lainaa

Sit on muuten myös sekin, että työnantajat ei mielellään ota työttömiä töihin. Näihin ilmaisiin harjoitteluihin ja muihin kyllä ottavat, mutta eivät oikeisiin palkkatöihin. En tiedä mistä johtuu, kun ei kaikki työttömät ole mitään työtävieroksuvia luusereita (itseasiassa varmaan harva on).

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;22280361:
Sit on muuten myös sekin, että työnantajat ei mielellään ota työttömiä töihin. Näihin ilmaisiin harjoitteluihin ja muihin kyllä ottavat, mutta eivät oikeisiin palkkatöihin. En tiedä mistä johtuu, kun ei kaikki työttömät ole mitään työtävieroksuvia luusereita (itseasiassa varmaan harva on).

Helsinkiläisistä työttömistä jokainen on työtä vieroksuva yksilä ainakin jossain määrin, muutenhan he olisivat töissä.

[QUOTE="vieras";22280385]Helsinkiläisistä työttömistä jokainen on työtä vieroksuva yksilä ainakin jossain määrin, muutenhan he olisivat töissä.[/QUOTE]

Olen itse hakenut kaikkia oman alan paikkoja ja useita muita paikkoja (siivousta ym.). haastatteluihin olen päässyt, hakemusta kehuttu ym., mutta paikkaa ei ole irronnut. Jos olisin työtä vieroksuva, olisin hakenut vain niitä kahta työhönosoituspaikkaa, jotka työkkäri minulle lähetti. En myöskään olisi hankkinut itselleni työelämävalmennuspaikkaa ihan omasta tahdostani (työkkäri ei siis käskenyt vaan itse hankin paikan, kun halusin jo töihin), koska lähes saman rahan saisin kotonakin. Vaikka minulla on hieman siivouskokemustakin, niin liian korkea koulutus, jonka vuoksi en niihin pääse. lisäksi saattaa vaikuttaa se, että olen n.30v nainen, jolla 2v lapsi (työnantajat kuvittelevat minun jäävän heti äitiyslomalle).

Ja se on muuten harhaluulo, että Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla yleensä on kaikkien alojen töitä eniten Suomessa. Esim. mun alalla jossain Oulussa on paljon useemmin vapaita paikkoja kuin Helsingissä, kun sinne haluaa harva lähteä eikä siellä ole yliopistoa, jossa meitä koulutettaisi niinkuin Helsingissä. En vaan itsekään pysty lapsen ja miehen työn takia lähtemään pois Helsingistä.

Yhteistyössä