Työttömät joutuvat töihin =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22278993]Jep, ja jokaiseen se 200 hakijaa.... MOllin sivuilta ei pääse mihinkään.[/QUOTE]

Älä valehtele. Katsopas vaikka kuinka paljon on vapaana autonkuljettajien paikkoja, mutta ketään ei kiinnosta ko homma. Palstan mammat voisivat etevinä ratinkääntäjinä:D hakeutua alalle.

[QUOTE="vieras";22279173]Minä en ainakaan enää aio töihin mennä ikuna. Oma terveys on paljo tärkeempi ku muutama ropo[/QUOTE]

juu työn tekemisestä se terveys menee sanoi työtön laiskamato.

Eläs läpätä kun en tiedä minkä kasan hakemuksia oon tänkin vuonna laittanu. Viimeksi eilen. Mut kun työttömiä on aina paljon/paikka.

Hae sellaisiapaikkoja mihin sulla on mahdollisuus työllistyä. Voisinhan minäkin hakea vaikka kaikkien isojen yritysten toimariksi ja sitten valitella kun en löydä töitä. Mut oikeesti, vain työtä pakoileva on työtön pk-seudulla, kaikki muu on paskapuhetta.

Eihän tuo mikään uusi malli ole, vaan nytkin ihmisiä palkataan aivan vastaavalla tuella töihin eli työttömyysraha + ylläpitokorvaus ja sillä töihin. Ja jos kieltäydyt karenssi napsahtaa aikas helposti. Eli ns. ilmaistyövoimaa tuo on.

Eihän tuo mikään uusi malli ole, vaan nytkin ihmisiä palkataan aivan vastaavalla tuella töihin eli työttömyysraha + ylläpitokorvaus ja sillä töihin. Ja jos kieltäydyt karenssi napsahtaa aikas helposti. Eli ns. ilmaistyövoimaa tuo on.

Onhan tässä käsittääkseni korvaus enemmän kuin työttömyysraha + ylläpitokorvaus.

"Työttömälle maksetaan peruspäivärahaa korkeampaa peruspalkkaa. Työn mukaan ansiot voivat nousta yli 2 000 euroon kuukaudessa."

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikentietäjä;22279231:
Sanokaa nyt joku hyvä perustelu, miksi ehdotettu malli olisi huono? Mikä teitä vaivaa? Kaikki tässä voittavat - myös vasemmisto. :)

Työttömyys on saavutettu etu ja saavutetuista eduista ei tingitä!! :attn:

Kun olin itse työttömänä jonkin aikaa, olisin mieluusti päässyt tällaisen "ohjelman" pariin. Se on väylä oikeaan työllistymiseen. Tämän mallin sijaan olin aikani "työharjoittelussa" eli orjatyössä. Senkin otin ilolla vastaan, sen avulla pääsin hyvään oikeaan työhön. Tämä malli on siitä iso parannus.

pakko kompata et kohta täällä itketään kun työt vähenee ja nää tukityöllistetyt vie ne..
niin tässä tulee käymään..nyt käytettään työkkärinkautta ilmaistyövoimaa just pajoilla yms tekemässä ilman koulutuksia sellaisiat töitä mikä maksaisi palkallisen kautta paljon enenmän työpaikalle..

Juuri näin.

Mun on ihan älyttömän vaikea ymmärtää, miten hitossa kaikenmaailman työllistymisprojektit muka auttavat ketään. Totta helvetissä firmat ottavat työllistetyn toisensa jälkeen hommiin, siinähän sitä on puoli-ilmaista työvoimaa. Miksi palkata ketään oikeaan työsuhteeseen? Työllistetty taas saa tehdä täyttä työtä pikkurahalla.

Jos kerran Helsingissä on työtä 7000 työttömälle, miksi siellä on 7000 työtöntä?

Täsmälleen samaa olen ihmetellyt. Ei kovin voimakasta päättelyä vaadi, että tietää miten käy, kun antaa firmoille löysää työllistämisen suhteen. Totta kai tätä puoli-ilmaista työvoimaa aletaan käyttää vain hyödyksi työntekijöiden kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikentietäjä;22279313:
Kun olin itse työttömänä jonkin aikaa, olisin mieluusti päässyt tällaisen "ohjelman" pariin. Se on väylä oikeaan työllistymiseen. Tämän mallin sijaan olin aikani "työharjoittelussa" eli orjatyössä. Senkin otin ilolla vastaan, sen avulla pääsin hyvään oikeaan työhön. Tämä malli on siitä iso parannus.

Juu olen samaa mieltä, että tämä malli on varmasti parannus siihen työmarkkinatuella tapahtuvaan orjatyövoimaan. Silti kaihertaa pieni epäilys, että nyt jää kuitenkin taas monta ihan oikeaa työpaikkaa saamatta kun palkataan tukitoimin halvempi työntekijä. Onhan se toki sille palkatulle kivempi saada enemmän kuin pelkkä työttömyysraha, mutta tuskinpa se palkka on ihan täyspäiväisen, "normaalin" työntekijän tasolla. Eli taas on työnantajien mahdollista kierrättää halpaa työvoimaa eikä ole mitään pakkoa työllistää näitä kiertolaisia pysyvästi. Nähtäväksi jää huonontaanko vai parantaako tämä kokonaistilannetta.

Jos niitä töitä työttömille löytyisi, niin kyllä he olisivat jo nyt töissä. Ei sitä halutonta vähemmistöä helpolla töihin saa tälläkään mallilla, ja totta puhuen mieluummin annettaisiinkin kaikki paikat halukkaille (joita kyllä mihin tahansa inhimillisesti kestävään hommaan riittään), eikä suinkaan pakotettaisi haluttomia ihmisiä hommiin. Keksisin monta muutakin tapaa parantaa Suomen tukihelvettiä ja työttömyyttä, mutta olen kyllä huomannut jo vuosia sitten, että täällä rakastetaan keppiä enemmän kuin porkkanaa. Koko ajan halutaan uhkailla sillä, että jotain viedään pois. Ja suurin osa ihmisistä on niin katkeria siitä, että joku saa jotain tukea, että he varmaan mieluummin ottaisivat muilta rahat pois kuin haluaisivat sen itselleen ja antaisivat muiden elää niinkuin elävät.

[QUOTE="jepjep";22279204]juu työn tekemisestä se terveys menee sanoi työtön laiskamato.[/QUOTE]

jep, ei sitä stressiä, masennusta ja valvottuja öitä enää kestäisi

20 vuotta sitten olisi sanottu, että porukka tekee täysin lainvoimaista normaalia työtä, josta eivät saa kuin nimellistä palkkaa. Olisin nauranut persettäni repien, että kaikkea sitä kuulee. Nyt kyseinen tilanne on täysin normaali.

[QUOTE="vieras";22279222]Hae sellaisiapaikkoja mihin sulla on mahdollisuus työllistyä. Voisinhan minäkin hakea vaikka kaikkien isojen yritysten toimariksi ja sitten valitella kun en löydä töitä. Mut oikeesti, vain työtä pakoileva on työtön pk-seudulla, kaikki muu on paskapuhetta.[/QUOTE]

Akateeminen työttömyys on tosi asia. Minulla on korkeakoulututkinto bioalalta, eikä töitä löydy. Alalle koulutetaan ihan liikaa ihmisiä, mutta sitä en tiennyt opiskeluaikana, kun opintojen ohjaus oli olematonta ja silloin sain helposti lyhyitä sijaisuuksia. Olen hakenut jopa ns. hanttihommia siivousta ja muuta, mutta niihin taas olen ylikoulutettu. Nyt onneksi pääsin omalle alalle työelämävalmennukseen. Jos on liikaa koulutusta, ei välttämättä saa noita siivoojan ja autonkuljettajan hommia, vaikka halua tehdä niitä olisikin..

Kuulostaa jotenkin... menneisyydeltä. Mitä nämä ihmiset tekisivät sitten? Kuinka on työehtosopimusten laita, kuuluvatko he sitten liittoihin? Vai onko heillä edelleen työnhaku päällä ja siis ovat velvoitettuja tehtailemaan hakemuksia ja käymään haastatteluissa... millä ajalla, omalla ajallaan? Kuuluvatko he minkään työterveyden piiriin vai onko sairastapauksissa jonotettava julkisilla tunti tolkulla? Entä onko heidät vakuutettu, jos on niin kenen toimesta ja millä rahalla?

Mun mies on ollut kohta 1,5 työttömänä. Hakenut jokaista alansa paikkaa, on työkokemusta ja amk-koulutus. Hakenut myös varastohommia ja raksalle jotta edes jotain töitä olisi. Vain yhteen paikkaan tuli haastattelukutsu mutta sieltäkään ei otettu sen jälkeen yhteyttä. Ja Helsingissä siis asutaan, eli se siitä pk-seudun varmasta työllistymisestä jos vaan tahtoo.

Alkaa jo turhauttaa molempia tää miehen työttömyys, mieskin alkaa jo masentua. Nyt on mun vuoro yrittää mennä töihin ja mies jää hoitovapaalle. Saa nähdä miten mulle käy, oman alan töitä oli vapaana tasan 2 paikkaa joista toinen mulle täysin mahdoton kun ei ole just sitä erikoisosaamista mitä siinä oli vaadittu. Edellinen duuni meni just ennen äitiyslomaa yt:n takia.

Kaikki ei aina ole niin helppoa, jotkut vaan saavat töitä heti kun hakevat ja toiset joutuvat hakemaan satoja paikkoja.

Kuulostaa jotenkin... menneisyydeltä. Mitä nämä ihmiset tekisivät sitten? Kuinka on työehtosopimusten laita, kuuluvatko he sitten liittoihin? Vai onko heillä edelleen työnhaku päällä ja siis ovat velvoitettuja tehtailemaan hakemuksia ja käymään haastatteluissa... millä ajalla, omalla ajallaan? Kuuluvatko he minkään työterveyden piiriin vai onko sairastapauksissa jonotettava julkisilla tunti tolkulla? Entä onko heidät vakuutettu, jos on niin kenen toimesta ja millä rahalla?

Varmaan kuten työelämävalmennuksessa ja työkkärin harjoittelussa. Eli kaikki kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;22279378:
Akateeminen työttömyys on tosi asia. Minulla on korkeakoulututkinto bioalalta, eikä töitä löydy. Alalle koulutetaan ihan liikaa ihmisiä, mutta sitä en tiennyt opiskeluaikana, kun opintojen ohjaus oli olematonta ja silloin sain helposti lyhyitä sijaisuuksia. Olen hakenut jopa ns. hanttihommia siivousta ja muuta, mutta niihin taas olen ylikoulutettu. Nyt onneksi pääsin omalle alalle työelämävalmennukseen. Jos on liikaa koulutusta, ei välttämättä saa noita siivoojan ja autonkuljettajan hommia, vaikka halua tehdä niitä olisikin..

Taksia pääset ajamaan koska vain, olet sitten tohtori tai pelkän peruskoulun käynyt.

Töitähän on tuolla mol:in sivuilla vaikka muille jakaa, mutta jokainen työtön ei ole kouluttautunut joka alalle eikä kaikilla ole kaikkiin töihin vaadittavaa osaamista ja työkokemusta. Tottakai voi ja kannattaa hakea myös muita kuin oman alan töitä jos niitä ei ole tarjolla mutta silloin on oikeasti huonot mahdollisuudet päästä töihin. Jos esim. yhtä myyjän paikka hakee 300 hlöä niin varmasti se jolla on sopiva koulutus ja kokemusta myyntityöstä valitaan ensimmäisenä työhön.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikentietäjä;22279533:
Varmaan kuten työelämävalmennuksessa ja työkkärin harjoittelussa. Eli kaikki kunnossa.

Eli työehtosopimuksen mukainen palkka, vai allekirjoittavatko he paikallisen sopimuksen jossa sovitaan alemmasta palkasta? Miten työelämänvalmennuksessa ym. hoidetaan sairastapaukset ja mahdolliset työhaastattelut sun muut? Entä lapsen sairastuminen, joillain työttömillä on myös pieniä lapsia, entä heidän hoitonsa?

[QUOTE="sama";22279566]Ei kannata, voi joutua vaikka töihin...[/QUOTE]

Työttömänä ei vaan ole oikein rahaa ylimääräisiin menoihin. Muuten kyllä ihan mielelläni ajaisin sen kortin jos sillä saisi töitä.

Yhteistyössä