Työttömän ja tytöttömän miehen viikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Icarus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylla Suomessa on ihan levaperallaan asiat kun voi kotona nauttia tyottomyyskorvausta kun ei oikein mikaan duuni kiinnosta. Toimistossakin on hierarkiaa, joten sekin vaihtoehto on poissa pelista, eihan sita aivot mitenkaan kesta.

Harmi ettei inspaa, mutta mun mielestasi kaltaisesi ihmiset pitaisi laittaa pakkotoihin vaikkapa mustikoita keraamaan.

Peesi. Sosiaaliturva on aivan liian kattava, kun sen varassa voi tosiaan maata kotona, koska töissä ei nappaa. Aika harva dunarin homma nappaa tekijäänsä. Minulla on työhistoriaa 20 vuotta takana eikä minuakaan työt kiinnosta muuten kuin tapana ansaita elantonsa. Mieluiten minäkin kotonani puuhastelisin jotain päivieni täytteeksi, mutta minut on opetettu tekemään töitä ja elättämään itse itseni ja perheeni, vaikka ei pätkän vertaa kiinostaisikaan tehdä duunarintöitä.

Ai että oikein elämäntapaluuseri... No just joo. On sitä kuitenkin suurempi osa elämästä tullut töitä tehtyä. Ja ehkäpä vois nähdä asian niinkin, että onko tämä länsimainen elämäntapa sitten kaikin muodoin niin perkeleen hyväksi. Mä luulen, että tämmönen mökkiä hiljaisesti remppaava vätys on vähemmän harmillinen otus maapallolle kuin joka päivä 1.5 tuntia citymaasturissa istuva VÄTYS joka menee suunnittelemaan mainoksia että ihmiset ostaisivat lisää paskaa.

En minä kaikissa asioissa ole ollut luuseri. Luulenpa, että pahempiakin tapauksia löytyy. Asiat on vähän suhteellisia.

Voin lyoda vaikka vetoa etta tyottomyysluvut laskisivat jos korvauksen eteen pitaisi tehda jonkinlaista hommaa. Se voisi olla vaikkapa puistojen siivousta yms. varmasti loytyisi tehtavaa.

Ja mita tulee apn mokin remppaamiseen, se ei tuota yhteiskunnalle oikeastaan yhtaan mitaan, joten parempi vaihtoehto olisi vaikka se mustikkametsa ja mustikat tuotantoon.

Haista sinä p !
Työttömiä käytetään ilmasena työvoimana kokoajan, onko ihan uutta tietoa vai.
Turpa kiinni jos et tiedä työttömän elämästä mitään.

[QUOTE="vieras";24366438]En minä mitään muuta syytä ole sille vihalle keksinyt. Kateuskortti tai ei, mutta raha on yleensä asia, jota ihmiset tahtovat nimenomaan itselleen enemmän ja kokevat, että työtön sen saa helpommalla. Mitä muuta se sitten on kuin kateutta?

Vaikka työttömiä ei olisi tai työttömyyskorvaus olisi pienempi, niin se raha menisi kuitenkin osoitteeseen, joka ei kaikista ole se oikea. Mihin sinä laittasit työttömyyskorvausrahat mieluummin?[/QUOTE]

Tyottomyyskorvausrahat voisi menna siihen etta tulovero pidetaan ennallaan eika kiristella niinkuin muissa pohjoismaissa.

Viimeisen kerran, kateutta tama ei ole; ensinnakaan en maksa Suomeen veroja, toisekseen meidan tulot on sita luokkaa etta voisimme maksaa vaikka veroina kymmenen tyottoman kulut (mutta onneksi ei tarvitse tukea Suomen elamantapaluusereita).

Peesi. Sosiaaliturva on aivan liian kattava, kun sen varassa voi tosiaan maata kotona, koska töissä ei nappaa. Aika harva dunarin homma nappaa tekijäänsä. Minulla on työhistoriaa 20 vuotta takana eikä minuakaan työt kiinnosta muuten kuin tapana ansaita elantonsa. Mieluiten minäkin kotonani puuhastelisin jotain päivieni täytteeksi, mutta minut on opetettu tekemään töitä ja elättämään itse itseni ja perheeni, vaikka ei pätkän vertaa kiinostaisikaan tehdä duunarintöitä.

Minä käyn mieluummin töissä ja nostan palkkaa kun elelen vähillä varoilla kotona. Töitä ei vain ole nykyisin tarjolla kaikille vaan kilpailu on kovaa.

[QUOTE="ap";24366460]Ai että oikein elämäntapaluuseri... No just joo. On sitä kuitenkin suurempi osa elämästä tullut töitä tehtyä. Ja ehkäpä vois nähdä asian niinkin, että onko tämä länsimainen elämäntapa sitten kaikin muodoin niin perkeleen hyväksi. Mä luulen, että tämmönen mökkiä hiljaisesti remppaava vätys on vähemmän harmillinen otus maapallolle kuin joka päivä 1.5 tuntia citymaasturissa istuva VÄTYS joka menee suunnittelemaan mainoksia että ihmiset ostaisivat lisää paskaa.

En minä kaikissa asioissa ole ollut luuseri. Luulenpa, että pahempiakin tapauksia löytyy. Asiat on vähän suhteellisia.[/QUOTE]

Mä oon miettinyt ihan samaa. En tiiä, miten paljon pahempi asia se olis, että minäkin surffailisin netissä kotona ja saisin siitä sen about 600e kuussa, kun vertaa siihen että nyt surffailen netissä toimistolla reilu 2000e kuukausipalkalla, josta muuten valtio maksaa suurimman osan. Vaikea kuvitella, että työpanokseni tuottavuudeltaan olisi tuon erotuksen arvoista.

Missäpäin ap mummonmökkiäsi remppailet?

Hienoa! Tuntuu etta osa nuorisoa ei jaa sinun mielipidettasi.

Tyottomyyskorvausrahat voisi menna siihen etta tulovero pidetaan ennallaan eika kiristella niinkuin muissa pohjoismaissa.

Viimeisen kerran, kateutta tama ei ole; ensinnakaan en maksa Suomeen veroja, toisekseen meidan tulot on sita luokkaa etta voisimme maksaa vaikka veroina kymmenen tyottoman kulut (mutta onneksi ei tarvitse tukea Suomen elamantapaluusereita).

Olet idiootti, anteeksi.

Tuette sitten muiden maiden elämäntapaluusereita :)

Minä maksan veroni ihan kiltisti. Olen sitten varmaan aika sinisilmäinen, mutta koen, että ne menevät ihan hyvään tarkoitukseen.

[QUOTE="ap";24366460]Ai että oikein elämäntapaluuseri... No just joo. On sitä kuitenkin suurempi osa elämästä tullut töitä tehtyä. Ja ehkäpä vois nähdä asian niinkin, että onko tämä länsimainen elämäntapa sitten kaikin muodoin niin perkeleen hyväksi. Mä luulen, että tämmönen mökkiä hiljaisesti remppaava vätys on vähemmän harmillinen otus maapallolle kuin joka päivä 1.5 tuntia citymaasturissa istuva VÄTYS joka menee suunnittelemaan mainoksia että ihmiset ostaisivat lisää paskaa.

En minä kaikissa asioissa ole ollut luuseri. Luulenpa, että pahempiakin tapauksia löytyy. Asiat on vähän suhteellisia.[/QUOTE]

Jos ei lansimainen elamantapa kiinnosta niin voit lopettaa tukien nostamisen saman tien. Lansimaissa tehdaan toita henkensa pitimiksi.

[QUOTE="vieras";24366532]Tuette sitten muiden maiden elämäntapaluusereita :)

Minä maksan veroni ihan kiltisti. Olen sitten varmaan aika sinisilmäinen, mutta koen, että ne menevät ihan hyvään tarkoitukseen.[/QUOTE]

Taalla ei onnistu ap:n elamantapa, 6 kk saa pienta tukea, sitten vaikka pakkotoihin. Eli mielummin maksan veroja taalla.

Sanoisinpa vielä, että kenties se menee niin, että jos omaa jotain potentiaalia (edes kuviteltua) ja aina tulee turpaan, niin kenties on vaikeempi sopeutua tavalliseen työhön. Oppimisvaikeudet iski mulla kunnolla vasta lukiossa ja sen jälkeen, sitä ennen sitä ADD:sta tai muusta johtuvaa "vammaa" pystyi kompensoimaan muilla kyvyillä. Yliopistossa se vasta meni kunnolla plörinäksi. Ei vaan kyennyt saamaan mitään aikaan.

Kyllä se voi olla niin, että vaihtoehtojen kirjo on ollut mulle liikaa... Ja kenties musta olisi tullut "ihan hyvä tehdasduunari" jos ei olisi muita vaihtoehtoja edes tarjottu. Joskus musta vaan tuntuu, että sekin on vähän resurssien hukkaanheittämistä, että yliopistoon päässyt henkilö menee tehtaaseen pakkaamaan. Anteeksi jos loukkaan nyt pakkaajia.

Ja se konttorirottailu mitä mä olen tehnyt... No kyllä mä siihen vielä kykenen. Joskin on sekin resurssien hukkaanheittämistä. Mutta menköön sitten. Dedelle ja muillekkin vanhan liiton ihmisille voin vakuuttaa, että olen töissä taas hyvin pian. Sen jälkeen varmaan meenkin taas tyhjänpanttina yliopistolle lonnimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön orja;24366483:
Haista sinä p !
Työttömiä käytetään ilmasena työvoimana kokoajan, onko ihan uutta tietoa vai.
Turpa kiinni jos et tiedä työttömän elämästä mitään.

Mita ilmaista tyovoimaa se on jos valtio maksaa tyottomyyskorvauksen kuukausittain?

[QUOTE="vieras";24366509]Mä oon miettinyt ihan samaa. En tiiä, miten paljon pahempi asia se olis, että minäkin surffailisin netissä kotona ja saisin siitä sen about 600e kuussa, kun vertaa siihen että nyt surffailen netissä toimistolla reilu 2000e kuukausipalkalla, josta muuten valtio maksaa suurimman osan. Vaikea kuvitella, että työpanokseni tuottavuudeltaan olisi tuon erotuksen arvoista.

Missäpäin ap mummonmökkiäsi remppailet?[/QUOTE]

En kehtaa ihan tarkkaan kertoa, mutta Uudellamaalla. Helsinkiin on matkaa alle 100. Olen asunut Helsingissäkin, kun "opiskelin"

Jos ei lansimainen elamantapa kiinnosta niin voit lopettaa tukien nostamisen saman tien. Lansimaissa tehdaan toita henkensa pitimiksi.

Aika kivasti kyllä meidän toimistolla ainakin ihmisten työpäivät näyttävät kuluvan facebookin parissa tai vastaillessa kersojensa puheluihin. Vuosi kun on oltu töissä, voidaaankin taas vuosikausiksi jäädä lasten kanssa loisimaan kotiin, mut ei se kato mitään, meillähän on kuitenkin työpaikat olemassa niin ollaan vähän paremmanluokan ihmisiä kuin jotkut työttömät. Siis kyllähän täällä jotain työtäkin joku joskus tekee, mut valtiolla kun ollaan, niin enemmän se on verorahoista pois kaikki kuin lisää niihin.

EIköhän ap. ole aiemmalla työssäkäynnillää senverran verorahoja maksellut, että hänelläkin on oikeus pieneen huilitaukoon työelämästä, siinä missä kellä tahansa äitsykälläkin jäädä äitiyslomalleen. Ymmärtääkseni töihin meno olis hänellä kuitenkin tavoitteena taas jossain vaiheessa...

Suurin ongelmasi on mielestäni siinä, että et nauti elämästäsi. Emme ole robotteja, vaan tuntevia ihmisiä. Miksi teemme työtä? Koska tuotamme sillä hyvää oloa itsellemme ja muille.

[QUOTE="vieras";24366584]Aika kivasti kyllä meidän toimistolla ainakin ihmisten työpäivät näyttävät kuluvan facebookin parissa tai vastaillessa kersojensa puheluihin. Vuosi kun on oltu töissä, voidaaankin taas vuosikausiksi jäädä lasten kanssa loisimaan kotiin, mut ei se kato mitään, meillähän on kuitenkin työpaikat olemassa niin ollaan vähän paremmanluokan ihmisiä kuin jotkut työttömät. Siis kyllähän täällä jotain työtäkin joku joskus tekee, mut valtiolla kun ollaan, niin enemmän se on verorahoista pois kaikki kuin lisää niihin.

EIköhän ap. ole aiemmalla työssäkäynnillää senverran verorahoja maksellut, että hänelläkin on oikeus pieneen huilitaukoon työelämästä, siinä missä kellä tahansa äitsykälläkin jäädä äitiyslomalleen. Ymmärtääkseni töihin meno olis hänellä kuitenkin tavoitteena taas jossain vaiheessa...[/QUOTE]

Ok, en nyt enaa jaksa kinastella tasta aiheesta, mutta sanon vaan etta jos kaikki jaavat noille "huilitauoille", niin pirun kalliiksi tulee. Ja silti pitaisi hyvinvointiyhteiskunta sailyttaa ja kauhea itku tulee monella jos yht'akkia lapsilisat lakkautetaan.

Minusta on ihan kasittamatonta etta ihmiset luulevat etta valtiolla on rahaa pitaa ihmisia kotona, kylla siella toimistoissa sentaan jotain tuotetaan.

Suurin ongelmasi on mielestäni siinä, että et nauti elämästäsi. Emme ole robotteja, vaan tuntevia ihmisiä. Miksi teemme työtä? Koska tuotamme sillä hyvää oloa itsellemme ja muille.

Olet aivan oikeassa. Ja yritän jopa etsiä tapaa nauttia elämästäni. Kenties jopa sitä hoitoa, kalliksihan se tulee, mutta onneksi on tullaiset ulkonaisen kaltaiset jotka rahoittaa niistä ainakin osan. Katsotaan...

Ok, en nyt enaa jaksa kinastella tasta aiheesta, mutta sanon vaan etta jos kaikki jaavat noille "huilitauoille", niin pirun kalliiksi tulee. Ja silti pitaisi hyvinvointiyhteiskunta sailyttaa ja kauhea itku tulee monella jos yht'akkia lapsilisat lakkautetaan.

Minusta on ihan kasittamatonta etta ihmiset luulevat etta valtiolla on rahaa pitaa ihmisia kotona, kylla siella toimistoissa sentaan jotain tuotetaan.

Sanoit juuri että teemme töitä hyvinvointiyhteiskunnan puolesta. Mielestäni siihen kuuluu ap:n kaltaisista huolehtiminen. Työvelvoite palkallisena olisi kyllä kannatettava asia. Velvoite sekä kunnille että avunsaajille.

[QUOTE="ap";24366582]En kehtaa ihan tarkkaan kertoa, mutta Uudellamaalla. Helsinkiin on matkaa alle 100. Olen asunut Helsingissäkin, kun "opiskelin"[/QUOTE]

Ok...oisin vaan kysynyt, olisitko kahvilla halunnut lähteä käymään joku päivä, mut vähän pitkä on matka.

[QUOTE="ap";24366601]Maksa sinä ensin aiheuttamasi ympäristötuhot.[/QUOTE]

Heti kun palautat saamasi tyottomyyskorvaukset valtiolle. Mutta nyt menee niin lapselliseksi jutut, etta minun osaltani tama oli tassa. Tsemppia tyonhakuun ;)!

Länsimaisesta elämäntavasta ja sen mielekkyydestä voi olla montaa mieltä, mutta kummasti sinulle sen tuomat edut tuntuu kelpaavan.
Ja toki asiat ovat suhteellisia. Mutta se nyt ei vielä tee kenestäkään hyvää, että joku muu on pahempi.

Mun mielestä ap:lla on ihan hyvät tulevaisuuden visiot. Kannustan sua menemään opiskelemaan, sillä iän myötä olet voinut hyvinkin saada hieman turnauskestävyyttä, vaikka add olisitkin. :) Lisäksi tuohon viikko-ohjelmaan suosittelisin ehdottomasti juoksulenkkiä 3 - 4 kerta viikossa ja päivittäin kunnon kalanmaksaöljy annosta. Hikliikunta 3 - 4 kertaa vikossa tunnin kerralla ja kalanmaksaöljy auttavat tutkitusti lääkkeiden tavoin masennukseen, mikäli sitä on ja vaikkei olisi, ei varmasti pahaa tee kellekään, ei ede add:lle. ;) Jätä siis netti, tv ja pelailu vähemmälle ja käytä se aika kuntoiluun ja siihen sun remppaan.

Yhteistyössä