Työttömälle kun ei mikään kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Jos on sairauksia joka sormelle, niin voi olla, ettei kannata metsässä noukkia mustikoita. Mutta ihmettelen miksi torjui sinun apusi. Syynä voi olla myös ylpeys? Onhan se varmasti osin nöyryyttävääkin olla työtön, sinua vanhempi ja ainakin osin sinun apusi varassa :/

Kyllä hänellä jalat ja kädet pelaa ja jos hiljakseen mentäsi niin ei muutenkaan rasittuisi:)
Sairaudet on lähinnä sydän,aika paha psoriases ym allergioita jotka rajoittava jonkin verran elämää mutta ei liikkumista ole kielletty:)

Sydänsairaan on kyllä paha kyykistellä tai olla pää alaspäin. Ja ethän sä apua tarjonnut, kuin neuvojen muodossa, joten ei voi sanoa, ettei apu kelvannut :)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mullakin pelaa kädet ja jalat, mutta pää alaspäin en voi kauaa olla, kun alkaa pyörryttää, tulee oksettava olo ja siksi jää metsämarjat poimimatta.Onneksi on omasta takaa viinimarjoja...niitä sitten hyödynnämme =)

Varrellisia poimureita on olemassa.

Käsillä tekeminen on silti sydänsairaalle hankalaa. Kutoakaan ei pysty pitkää aikaa kerrallaan, joten kyllä ne marjat jää metsään, vaikka mikä varsi olisi matkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on sairauksia joka sormelle, niin voi olla, ettei kannata metsässä noukkia mustikoita. Mutta ihmettelen miksi torjui sinun apusi. Syynä voi olla myös ylpeys? Onhan se varmasti osin nöyryyttävääkin olla työtön, sinua vanhempi ja ainakin osin sinun apusi varassa :/

Kyllä hänellä jalat ja kädet pelaa ja jos hiljakseen mentäsi niin ei muutenkaan rasittuisi:)
Sairaudet on lähinnä sydän,aika paha psoriases ym allergioita jotka rajoittava jonkin verran elämää mutta ei liikkumista ole kielletty:)

Sydänsairaan on kyllä paha kyykistellä tai olla pää alaspäin. Ja ethän sä apua tarjonnut, kuin neuvojen muodossa, joten ei voi sanoa, ettei apu kelvannut :)

Siis eikö se ole avun tarjoamista kun olin valmis hän kanssaan sinne metsään,sanoin jopa hänelle jos ei jaksa kyykistellä (kun on ylipainoa)
niin voin toki auttaa häntä keräämisessä ja lähtisi vain mukaan sinne metsään:)
Ei kaikki syötävä maassa kasva;)
Ja eikö se ollut apua kun soitin ja olisin tuonut kaupasta niitä leipäjauhoseoksia johon ei tarvittu muuta kuin vesi ja hiiva,oli kyllä tässäkin tilanteessa valmis ottamaan koko leivän kotiinsa kun meillä lopulta kävi kahvilla maistamassa leipää,mutta enhän minä itse viitsi leipoa .... olihan niin suuritekoinen homma

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mullakin pelaa kädet ja jalat, mutta pää alaspäin en voi kauaa olla, kun alkaa pyörryttää, tulee oksettava olo ja siksi jää metsämarjat poimimatta.Onneksi on omasta takaa viinimarjoja...niitä sitten hyödynnämme =)

Varrellisia poimureita on olemassa.

Käsillä tekeminen on silti sydänsairaalle hankalaa. Kutoakaan ei pysty pitkää aikaa kerrallaan, joten kyllä ne marjat jää metsään, vaikka mikä varsi olisi matkassa.

Mutta pullon saa hyvin auki melkein joka viikonloppu:( samoin kädet toimii hyvin sätkäkääreiden tekoon...

tää on just tätä.. :headwall: :headwall:
Meil olis vaik kuin paljo viinimarjoja pensaissa.. oon yrittäny tarjota ihmisille, et käykää poimiin, ku ite olen jo 30l mehua pakastanu, eikä meidän perheellä (3hlö) sitä enempää mene (ku viel on sekamehu ja puolukkamehu tekemättä).. ei vain löydy poimioita :'( harmittaa ku jää hyvät marjat pensaisiin.. jos en ite kerkee poimiin.. no syöhön ne linnut :D

Ja monesti kauppojen seinillä on ilmoituksia joissa sanotaan olevan omenapuita yli tarpeiden ja saa tulla noukkimaan ilmaiseksi:)
Me käytiin viimesyksynä erään ystävällisen vanhanrouvan omenapuita keventämäsä :)
Samoin kerran olen saanut samalla tavalla rapanperejäkin:)

harmi,me asutaan Nastolassa:)
Mutta oikeesti siis kannattaa laittaa vaikka jonkin kaupan seinään ilmoitus että saa tulla poimimaan:)
Meilläpäin on muutamissa pikkukauppojen seinillä ollut näitä ilmoituksia ja tosiaan olen todella onnellinen kun eihän kerrostalon pihassa mitään omenapuita ym kasva.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
harmi,me asutaan Nastolassa:)
Mutta oikeesti siis kannattaa laittaa vaikka jonkin kaupan seinään ilmoitus että saa tulla poimimaan:)
Meilläpäin on muutamissa pikkukauppojen seinillä ollut näitä ilmoituksia ja tosiaan olen todella onnellinen kun eihän kerrostalon pihassa mitään omenapuita ym kasva.

no on kyllä.. mä aattelin et tarjoiten viel sukulaisille, ku meiltä on lähimpään kauppaan 30km matkaa (ei se ole meille ongelma, mut meille tulijoille se on ongelma)

just näin.

Mun miehellä myös ongelmana se että yhtäkkiäsattaa verenpainet laskea toia alas, silloin onkylä päästävä heti lepäämään. Metsässä se ei oikin onnistu.
myös varttia kauempaa ei voi käsiäpitää ylhäällä, ku sekin tekee pahan olon.

Kumma juttu kun itse tiedän monta sydänsairasta jotka käy metsällä ihan hiljakseen samoilee noukkii vähän sieltä ja täältä...
Ei sitä ihan tarvi kokoajan olla kyykyssä pää alespäin:) ja meillä olisi jopa tuommoinen retkijakkara jonka voi ottaa sinne mukaan,metsä ei kuitenkaan minkään iso ole:) Ja jos tosiaan olisi edes juttukaverina minulle siellä niin voisin vaikka hänelle ne noukkia mutta valmistaa saisi itse:)
Tosin eihän hän halunnut niitä valmistaa,valmiina oli kyllä valmis ottamaan.

Nyt kävi naapuri taas kylässä ja alkoi taas sama kinuaminen:(
Näki kun tein pihlajoista hyytelöä,
sanoikin että
-otankin tuosta purkillisen kotiini mukaan kun on niin hyvää-
Sanoinkin napakasti että voin kyllä myydä 1e tuommoisen aika ison purkin:) sillä ei ne kaikki tarpeet minullekaan ilmaisia ole.
Suuttui,
kun eihän hänellä työttömällä ole rahaa ja onhan minulla sentään työssäkäyvä mies:(
Niin,ei tainnut tajuta että siltikään meidän ei kuulu vielä häntä elättää,
hitsi jos ei minun mukaani tule edes pihlajaa noukkimaan tai edes juttuseuraksi sinne ulos niin saa luvan olla ilman:( hakekoot kaupasta kun ei edes itse halua asian eteen tehdä mitään.
Nytkin oli valmis ottamaan jos annan ilmaiseksi,
mutta minulle ei suostu noista maksamaan koska silloin hän mielummin hakee ne kaupasta,no hyvää matkaa vain :) Kaksivuotta olen nyt katsellut tuota kuinka milloin mitäkin tekosyytä on,ja aina olen antanut purkin mukaan.
Hakekoot oikeasti sossusta sitten rahaa ja ostakoot kaupasta.
Me kun ei saada asumistukia ei soskusta rahaa ei mitään vaan kaikki raha on työllä ansaittu.

Yhteistyössä