Työstä kieltäytyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis Aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaunis Aamu

Jäsen
13.07.2005
279
0
16
Määräaikainen sijaisuus eli työsuhde päättyy esim. vuoden lopussa. Työnantaja ehdottaa jatkoa esim. 3 kuukaudeksi. Jos työntekijä kieltäytyy tästä, tuleeko automaattisesti karenssi?

Eikö määräaikainen työsuhde vain pääty. Ei kai työtodistukseen voi kirjoittaa että työntekijä ei halunnut "uudistaa" sopimusta. Voisikohan näin inhottavia työnantajia olla???

Mulle ei ainakaan tullut karenssia, vaik olisin saanut jatkaa.. Piti liitos vaan näyttää työsopimus, mis luki päättymis päivä ja todistukseen työnantaja kirjoitti, työsuhteen päättymis syy määräaikaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mulle ei ainakaan tullut karenssia, vaik olisin saanut jatkaa.. Piti liitos vaan näyttää työsopimus, mis luki päättymis päivä ja todistukseen työnantaja kirjoitti, työsuhteen päättymis syy määräaikaisuus.

Tuo onkin ok. Mutta pelkään niin kovin että tämä työnantaja voi tehdä kepposet. Ja tuoda jotenkin esiin etten ottanut työtä vastaan.
Haluan pois hänen palveluksestaan, koska on pompotellut jo niin paljon, että henkinen puoli ei kestä enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunis Aamu:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tuo onkin ok. Mutta pelkään niin kovin että tämä työnantaja voi tehdä kepposet. Ja tuoda jotenkin esiin etten ottanut työtä vastaan.
Haluan pois hänen palveluksestaan, koska on pompotellut jo niin paljon, että henkinen puoli ei kestä enää.

Mun mielestä työnantaja ei saa tehdä niin, että sanoo ettet ottanu työn jatkoa vastaan.. En tiä olenko oikeassa..

Yhteistyössä