Työssä käyvä äiti ei jaksaisi lapsiaan viikonloppuisin ja lomilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palstalla on vaan sellainen mentaliteetti että lapsen vieminen hoitoon mummolaan on ok mutta perhepäivähoitoon tai tarhaan tuomittavaa ja kamalaa? Miksi näin? Jos mulla ei ole mummolaa, mihin lapsen saisi edes pariksi tunniksi, ja päivähoidossa on tutut ihmiset ja rutiinit?
En osaa tuohon vastata muuta kuin omalta kohdaltani. Mä en ole koskaan osannut rinnastaa isovanhempia ja päiväkodin henkilökuntaa lapsen kannalta tasavertaisiksi ihmissuhteiksi, joten mulle lasten vieminen mummolaan on ollut aivan eri asia kuin lasten vieminen päiväkotiin. Päiväkoti on lapsen "työtä" - hän on päiväkodissa, koska kotonakaan ei voi yksin olla - , mummolassa oleminen taas ei. Mun lapseni tosin ovat jo aikuisia ja lasteni ollessa päiväkoti-ikäisiä päiväkotia ei oikein voinut pitää erityisen miellyttävänä paikkana lapselle. Jatkuvaa meteliä ja hälinää, isossa ryhmässä ei saa hetken rauhaa. Mun lapseni ovat hoitopäivän jälkeen olleet yhtä väsyneitä kuin minäkin työpäivän jälkeen, mutta mummolasta tullessaan iloisia ja reippaita.

Perhepäivähoidosta mulla ei ole kokemuksia, joten siihen en osaa ottaa kantaa ollenkaan.

No minun lapset tulee hoidostakin iloisina ja reippaina. Sitä mummolaa ei ole saatavilla, joten jos tarvitsen muutaman tunnin "omaa aikaa" vien lapset mieluummin tuttuun ryhmään päiväkotiin jossa ovat kaikkina mun työpäivinäkin. Kuin jos vaihtoehto on ottaa ennestään tuntematon henkilö kotiin vaikka MLL palvelun kautta.

Ihanaa että joillakin on mummola ja mummo joka haluaa lapsia hoitaa. Kaikilla ei ole. Ja silti saattaa kaivata hengähdystaukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minun lapset tulee hoidostakin iloisina ja reippaina. Sitä mummolaa ei ole saatavilla, joten jos tarvitsen muutaman tunnin "omaa aikaa" vien lapset mieluummin tuttuun ryhmään päiväkotiin jossa ovat kaikkina mun työpäivinäkin. Kuin jos vaihtoehto on ottaa ennestään tuntematon henkilö kotiin vaikka MLL palvelun kautta.

Ihanaa että joillakin on mummola ja mummo joka haluaa lapsia hoitaa. Kaikilla ei ole. Ja silti saattaa kaivata hengähdystaukoa.
Tossa tilanteessa mun mielestä ei ole mitään kummallista, jos lapsen vie päivähoitoon :) Riippuu varmaan paljon niin lapsesta kuin hoitopaikastakin, miten rasittavaksi tai mukavaksi lapsi siellä olonsa tuntee.

minä taas odotan niiiin paljon töihin pääsyä.Kotiäitinä en saa mielestäni mitään järkevää aikaiseksi ja kaikki hommat roikkuu....kun on töissä tietyt hommat on vaan pakko tehdä juuri silloin kun on aikaa.ja minä taas jaksan keskittyä lapsiini paljon paremmin ennen/jälkeen työpäivän kuin sillon kun ne pyörii 24/7 tässä jaloissa.johtuu tosin siitä että kotiäitinä olen täysin kotiäitinä,mulla ei ole mitään omaa juttua,eikä lapsilla mahdollisuutta olla sillon tällön esim.mummulassa.

Kotiäitejäkin, kuten työssä käyviä äitejä, on monenlaisia. Monet meistä ei pyöri palstalla haukkumassa muita äitejä, koska olemme tyytyväisiä elämäämme ja omiin ratkaisuihimme.

Olen sitä mieltä, että kukin tekee asiat omalla tavallaan, mikä ihmeen tarve ihmisillä on arvostella muita, niinkuin tämän ketjun aloittja esimerkiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Kotiäitejäkin, kuten työssä käyviä äitejä, on monenlaisia. Monet meistä ei pyöri palstalla haukkumassa muita äitejä, koska olemme tyytyväisiä elämäämme ja omiin ratkaisuihimme.

Olen sitä mieltä, että kukin tekee asiat omalla tavallaan, mikä ihmeen tarve ihmisillä on arvostella muita, niinkuin tämän ketjun aloittja esimerkiksi?

Minun käy sääliksi lapsia joiden äidit kailottavat jokaikinen kerta kun ollaan kylässä että tulisipa jo arki kun nuo lapset oavt niin rasittavia ja lomilla sama laulu. Ja ne lapset istuvat siinä samassa kahvipöydässä kuulemassa sitä valitusta että äidit ei jaksa heitä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

Minun käy sääliksi lapsia joiden äidit kailottavat jokaikinen kerta kun ollaan kylässä että tulisipa jo arki kun nuo lapset oavt niin rasittavia ja lomilla sama laulu. Ja ne lapset istuvat siinä samassa kahvipöydässä kuulemassa sitä valitusta että äidit ei jaksa heitä.

Ei se sun säälisi mitään auta. Keskity omaan elämään.

Yhteistyössä