V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En osaa tuohon vastata muuta kuin omalta kohdaltani. Mä en ole koskaan osannut rinnastaa isovanhempia ja päiväkodin henkilökuntaa lapsen kannalta tasavertaisiksi ihmissuhteiksi, joten mulle lasten vieminen mummolaan on ollut aivan eri asia kuin lasten vieminen päiväkotiin. Päiväkoti on lapsen "työtä" - hän on päiväkodissa, koska kotonakaan ei voi yksin olla - , mummolassa oleminen taas ei. Mun lapseni tosin ovat jo aikuisia ja lasteni ollessa päiväkoti-ikäisiä päiväkotia ei oikein voinut pitää erityisen miellyttävänä paikkana lapselle. Jatkuvaa meteliä ja hälinää, isossa ryhmässä ei saa hetken rauhaa. Mun lapseni ovat hoitopäivän jälkeen olleet yhtä väsyneitä kuin minäkin työpäivän jälkeen, mutta mummolasta tullessaan iloisia ja reippaita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Palstalla on vaan sellainen mentaliteetti että lapsen vieminen hoitoon mummolaan on ok mutta perhepäivähoitoon tai tarhaan tuomittavaa ja kamalaa? Miksi näin? Jos mulla ei ole mummolaa, mihin lapsen saisi edes pariksi tunniksi, ja päivähoidossa on tutut ihmiset ja rutiinit?
Perhepäivähoidosta mulla ei ole kokemuksia, joten siihen en osaa ottaa kantaa ollenkaan.
No minun lapset tulee hoidostakin iloisina ja reippaina. Sitä mummolaa ei ole saatavilla, joten jos tarvitsen muutaman tunnin "omaa aikaa" vien lapset mieluummin tuttuun ryhmään päiväkotiin jossa ovat kaikkina mun työpäivinäkin. Kuin jos vaihtoehto on ottaa ennestään tuntematon henkilö kotiin vaikka MLL palvelun kautta.
Ihanaa että joillakin on mummola ja mummo joka haluaa lapsia hoitaa. Kaikilla ei ole. Ja silti saattaa kaivata hengähdystaukoa.