Työskentely vanhempainvapaan aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina

Vieras
Eli,jos käyn tekemässä silloin tällöin työvuoroja vanhempainvapaan aikana,niin saanko kuitenki niiltä päiviltä,kun olen töissä,niin sen minimirahan,ja sitten taas muilta päiviltä sen rahan,joka minulle normaalisti kuuluukin?

..lisäykseksi vielä,että yritin lukea Kela sivuilta,mutta ei oikein auennut tuo asia minulle...että voisiko joku neuvoa,jos täällä olisi ketään samassa tilanteessa olevaa??

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Eli,jos käyn tekemässä silloin tällöin työvuoroja vanhempainvapaan aikana,niin saanko kuitenki niiltä päiviltä,kun olen töissä,niin sen minimirahan,ja sitten taas muilta päiviltä sen rahan,joka minulle normaalisti kuuluukin?

Eikös se noin mene.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:

Eikös se noin mene.

No kun näin minäkin sen oon ymmärtäny,mut sit kun Kelan sivuilla oli jotain jostain osittaisesta vanhempainvapaasta...että pitää olla vähintään 40-60% normi työntekijäntyöajasta,että saa tuota rahaa jne..ei kait se auta,kuin huomenna aamulla soittaa Kelaan...

Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Tällöin saat normaalin päivärahan sijaan 22,04 euroa työssäolopäiviltäsi. Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä sitä maksetaan vain arkipäiviltä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701133339EH?OpenDocument

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Tällöin saat normaalin päivärahan sijaan 22,04 euroa työssäolopäiviltäsi. Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä sitä maksetaan vain arkipäiviltä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701133339EH?OpenDocument

..nyt mun täytyy olla todella tyhmä,ja kysyä sitä,että kun tuossa puhutaan vain äitiysrahakauden aikana...ei vanhempainrahakauden aikana...onko sillä väliä?

Mä tein töitä vanhempainrahakauden aikana ja silloin sai sen minimin niiltä päiviltä kun oli töissä, muuten normaalisti. Tää oli 2007, että en sit tiiä onko tullu jotain muutoksia sen jälkeen.

Yhteistyössä