Työskentely hoitovapaalla? osaisko joku neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Mä olen 2 lapsen kanssa kotona ja saan kotihoidon tuen ja kuntalisän..

Noh jos mulle tulisi 1 lapsi hoitoon, ihan virallisesti niin tippuuko jokin raha? ja kun mulla on vakituinen työ josta hoitovapaalla olen niin mitähän työnantaja siihen sanoo että teen kotona töitä verokortilla.. Ja onkohan kannattavaa koska ei yhdestä lapsesta niin hurjasi rikastu...

Kuntalisä sun pitää selvittää omasta kunnasta, voi olla että menetät sen kokonaan tai saat tienata tietyn määrän kuussa ja pitää kuntalisän.

Ja jos on vakkaripaikka niin pitää olla työnantajalta lupa tehdä töitä muualle hoitovapaan aikana. Joka tuskin on ongelma, ellei hän itse halua sua keikkalaiseksi esim. palkata.

Niin kauan kun lapsesi eivät ole kunnallisessa päivähoidossa, olet oikeutettu kotihoidon tukeen. Hoitolisä on tuloista riippuvainen ja kuntalisä paikkakuntakohtainen. Ja ei työnantajalla tähän yleensä mitään sanomista ole, ellet ole kilpailijalla hommissa. Hoitolapsen vanhemmat siis hoitaisivat kaikki pidätykset, sotut, vakuutukset tms.?

Mä olin puoli vuotta yksityisenä pph:na. Yksi hoitolapsi ja noin 500 euroa miinus verot oli tienesti. Eihän se päätä huimannut, mutta kiva lisä. Tosin tuo lapsi ei ollut joka päivä hoidossa, joten jos otat semmosen joka joka päivä hoidos, saisit varmaan enemmän.
Mulla yks oma lapsi ja en saanut silloin kuntalisää.
Mutta kannattaa soittaa tuosta yksityisenä toimimisesta kunnan puolelle.

täytynee ottaa luuri käteen.. Mut jos mä alan yksityiseksi pphoitajaksi, ni pitäähän mun varmaan vakanssi irtisanoa... äh, helpompi olisi pimeenä tehdä :D

En mä halua kuin sen 1 lapsen hoitoon. 4 on liikaa meidän asuntoon.... Olen siis lastenhoitaja kyllä kunnalla, mutta arvostan sen verta omaa kotiani että voin nipin napin 1 ottaa kaveriksi lapsillemme :P

ja siis nää vanhemmat maksaisi sen normin hoitomaksun joka on kunnallakin, joten ei siitä mitään paljon jää verojen ja ruokien jälkeen... mutta kiitos vastauksista :)

Yhteistyössä